امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



شکواییه دانشجویان موسسه آموزش عالی فن و دانش ساوه

کد مطلب: 42718 | تاریخ ارسال: 13 ژوئن 2012 | چاپ صفحه

به گزارش مرکزی دیلی ، دانشجویان موسسه آموزش عالی فن و دانش ساوه نامه ای را برای پایگاه خبری تحلیلی استان مرکزی ارسال نموده اند که در آن می خوانیم :

جناب آقای مهندس شعبانی فرد
با سلام
موضوع: شکوائیه
احتراما به استحضار می رساند موسسه آموزش عالی فن و دانش ساوه که برای رشته های متفاوت اقدام به پذیرش دانشجوی مقطع کاردانی –کارشناسی می کند متاسفانه بسیاری قوانین وزارت علوم تحقیقات و فناوری را نادیده می گیرد که به مواردی اشاره     می شود:
1- متاسفانه فضای آموزشی این موسسه شایسته پذیرش دانشجوی مقاطع آموزش عالی نیست، کلاس های این موسسه فاقد استانداردهای لازم است، فقط صرفا یک اتاق بدون حداقل استانداردها است که نام کلاس دارد! واقعا جای این سئوال است که آیا مسئولین محترم وزارت علوم یا حتی خود هیات موسس اجازه می دهند فرزندانشان علی رغم پرداخت شهریه داخل چنین کلاس هایی به مقوله آموزش مشغول باشند؟
2- امکانات رفاهی این موسسه (مثل سلف سرویس، نمازخانه… ) به هیچ وجه مناسب نیست.
3-غالبا وقتی رشته های فنی به یک موسسه اعطا می شود به امکانات فنی آن هم توجه می شود، حال جای این سئوال است  به عنوان مثال آیا سایت کامپیوتری این موسسه مناسب رشته های فنی مثل مهندسی کامپیوتر می باشد؟
4-  چنانچه محدودیتی برای ظرفیت کلاس های درسی هست، چرا برخی کلاس های این موسسه با 60 یا 80 دانشجوی تشکیل می شود؟
5- چرا هیچ محدودیتی زمانی یا تخصصی برای تدریس اساتید این موسسه وجود ندارد؟ به عنوان نمونه برای ترم جاری آقای ع-الف 39 ساعت تدریس (13 درس 3 واحدی مختلف) دارند.
6-چرا برای تدریس دروس این موسسه حتی برای رشته های کارشناسی ناپیوسته دانشجوی کارشناسی ارشد استفاده می شود؟
7- آیا این موسسه به دانشجویانش خدمات ورزشی- فرهنگی ارائه می کند که به عنوان اولین موسسه مبلغ 216000 ریال را اخذ کرد!
به هر حال در صورتی که کیفیت مراکز آموزش عالی مطلوب نباشد، آینده علمی و فنی کشور اطمینان بخش نخواهد بود. کیفیت پایین آموزش، همچنین به فقر نیروی انسانی متخصص و ماهر می انجامد و در نتیجه اهداف برنامه های رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشورها با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد شد و این امر، دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی و وزارت علوم را زیر سئوال خواهد برد.
لذا عطف به مطالب مندرج خواهشمند است موارد مطرح شده را بررسی فرمائید ( البته امید است بررسی ها به صورت دقیق صورت بگیرد چون هنگام بازرسی مسئولین این موسسه به نحوی  لیست های شامل تخلف را پنهان می نمایند.  با اطمینان کامل  نسبت به صحت تخلفات یاد شده، چانچه بازرسی های پیشین به درستی انجام می پذیرفت بعید بود به این موسسه رشته های جدید داده شده یا حتی اجازه پذیرش  داده شود
شایان بیان است متاسفانه موسسه فن و دانش با لابی های سیاسی  اقدام به اخذ کد رشته های جدید کاردانی همراه با کارشناسی ناپیوسته برای سال آینده تحصیلی کرده است که این موضوع نشان دهنده ضعف شدید دفتر گسترش آموزش های عالی وزارت علوم است، واقعا جای این سوال است که بر چه اساسی این همه کد رشته جدید به این موسسه داده شده است؟! ظاهرا موسسه ای  که جنجال تبلیغاتی بیشتری داشته باشد ، موسسه ای که بدترین نوع خدمات را به دانشجویان ارائه کند بیشتر مورد توجه مسئولین مربوطه است!
ما دانشجویان این موسسه با پیگیری مجدانه امید به این داریم که مسئولان محترم وزارت علوم نسبت به دید صرفا تجاری مسئولین این موسسه پایان دهند، زیرا ادامه این روند علاوه به خدشه وارد ساختن به رسالت عظیم وزارت علوم تحقیقات و فناوری ظلم به علم، ظلم به آموزش عالی، ظلم به حق آینده سازان ایران اسلامی  است.
سلامتی و توفیق روز افزون حضرتعالی از درگاه ایزد منان مسئلت می نماییم.
با سپاس فراوان
دانشجویان موسسه آموزش عالی فن و دانش ساوه
رونوشت:
–       جناب آقای دکتر نادری مدیر کل محترم دفترآموزش های آزاد و غیرانتفاعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
–       جناب آقای  دکتر لشكري مدیرکل محترم دفتر نظارت و ارزیابی موسسات آموزش عالی استان مرکزی
–       سایت مرکزی دیلی

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.