امروز امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Monday, May 20, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



بیش از 2 هزار قالیباف در استان مركزی متقاضی دریافت تسهیلات هستند

کد مطلب: 42656 | تاریخ ارسال: 9 ژوئن 2012 | چاپ صفحه

رییس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزی گفت: بیش از 2 هزار قالیباف در این استان متقاضی دریافت تسهیلات برای ایجاد شغل هستند.

به گزارش مرکزی دیلی ، ‘محمد نادری’ روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در صورت تامین و تخصیص اعتبار روند پرداخت تسهیلات از سر گرفته می شود.

وی یادآور شد: دولت با هدف ایجاد فرصت شغلی طرح مشاغل خانگی را اجرا و به متقاضیان تسهیلات پرداخت می كند كه این مهم سبب ایجاد تعداد بسیاری شغل برای قالیبافان شد.

رییس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزی ادامه داد: از محل این تسهیلات از آذر ماه سال گذشته تا كنون به بیش از 400 متقاضی تسهیلات پرداخت شده كه این مهم رونق بافت فرش و صادرات را به همراه داشته است.

نادری خاطرنشان كرد: بر اساس مصوبه سفر سوم هیات دولت، اعتباری به حوزه آموزش و رونق بافت فرش در سطح استان مركزی تخصیص یافت كه از طریق آن كلاس های آموزشی برای متقاضیان برپا می شود.

استان مركزی یكی از قطب های تولید فرش دستباف كشور است و فرش ساروق و لیلیان این استان شهرتی جهانی دارند.

از جمله نقشه های رایج در تولید فرش دستباف استان مركزی لچك ترنج، شاه عباسی، زیرخاكی، كف ساده، اطلسی، اسلیمی، مرغ و ماهی، فراهان و مستوفی است.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.