امروز امروز : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Monday, May 06, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



كلام رهبري

کد مطلب: 42644 | تاریخ ارسال: 9 ژوئن 2012 | چاپ صفحه

در راه پيشرفت، توقف ممنوع است، خودشيفتگي ممنوع است، غفلت ممنوع است، اشرافي‌گري ممنوع است، لذت‌جويي ممنوع است، به فكر جمع كردن زخارف دنيا افتادن براي مسئولين ممنوع است. با اين ممنوعيت‌هاست كه مي‌توانيم به قله برسيم…

«در راه پيشرفت، توقف ممنوع است، خودشيفتگي ممنوع است، غفلت ممنوع است، اشرافي‌گري ممنوع است، لذت‌جويي ممنوع است، به فكر جمع كردن زخارف دنيا افتادن براي مسئولين ممنوع است. با اين ممنوعيت‌هاست كه مي‌توانيم به قله برسيم، ما داريم در دامنه حركت مي‌كنيم، ما هنوز به قله نرسيده‌ايم. با آن فاصله داريم. آن روزي كه ملت ايران به قله برسد، دشمني‌ها تمام خواهد شد. آن روزي كه ملت ايران به قله برسد، معارضه‌هاي خباثت‌آلود به پايان خواهد رسيد. ما تا آن روز فاصله داريم. حركت را بايد بي‌وقفه ادامه دهيم. من به جوان‌ها، ‌به مسئولين، به دانشجويان، به علماي بزرگوار، به كساني كه توانايي سخن گفتن با مردم دارند، به كساني كه تأثيرگذاري بر روي اذهان مردم دارند، عرض مي‌كنم، ما بايستي اين حركت به سمت پيشرفت را بي‌وقفه ادامه دهيم، هم در زمينه سياست، هم در زمينه علم و فناوري، هم به‌خصوص در زمينه اخلاق و معنويت، خودمان را تهذيب كنيم،‌ خودمان را اصلاح كنيم، عيوب خودمان را بشناسيم و درصدد رفع آن عيوب بربياييم. اگر اين كار را بكنيم، اين موانعي كه دشمنان ما بر سر راه ما ايجاد مي‌كنند، اثر نخواهد گذاشت…»

* * *

انتخاب اين فراز از سخنان رهبري در مراسم سالگرد رحلت امام در چهاردهم خرداد ماه از آن جهت است كه در آن اصول انقلاب اسلامي و نگاه بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران امام خميني(ره) همچنين نقد زمانه و آينده‌نگري بيان شده است. رهبري نقدي دارد بر زمانه ما و حديث رفتاري مسئولين در مقايسه با دوران آغاز تشكيل جمهوري اسلامي و معيارهايي كه منجر به پيروزي انقلاب اسلامي بر استبداد حاكم و سلطه استعماري گرديد.

رهبري آينده موفق را منوط به اصلاح عيوب و تهذيب فردي و جمعي دانسته‌اند. در كلام رهبري شاخص‌هاي حركت براي پيشرفت نشان داده شده است. بازنگري مجدد سير حركت مردم و مسئولين در جمهوري اسلامي و يادآوري سيره امام خميني و معيارهاي انقلاب اسلامي امكان‌پذير مي‌گردد. در اين روزها و از اول خرداد ماه تا نيمه آن كه هم سالگرد رحلت امام(ره) و هم 15 خرداد روز ظهور و بروز جمعي مبارزه اسلامي عليه رژيم استبدادي است، موجي از تبليغات برنامه‌ريزي شده ازسوي رسانه‌هاي خارجي وابسته به سرمايه‌هاي صهيونيستي و يا رسانه‌هايي كه در منطقه خاورميانه از دلارهاي نفتي رژيم‌هاي مرتجع عربي برخوردارند، به راه افتاد. هدف اين موج رسانه‌اي، نقد منصفانه و يا واقعي از كارنامه و گذشته جمهوري اسلامي نبود، هدف ترسيم شكست و التهاب دروني در ايران بود. گذشته را اشتباه بزرگ و آينده را تيره و تار نشان مي‌دهند. هيچ دستاوردي را براي پيروزي انقلاب اسلامي و تشكيل جمهوري اسلامي در ايران نمي‌بينند و از حاكميت، نقاشي رژيمي مي‌كنند كه ضدصلح و جنگ‌طلب است، عقب‌مانده و شكست‌خورده است، منزوي و مورد نفرت مردم جهان و در تقابل با ملت ايران است. خط‌محوري و اصلي اين رسانه‌ها دميدن مستمر التهاب و اضطراب درباره ايران است. با امواج تبليغي، افكار عمومي را در داخل و خارج مسموم مي‌سازند. مشكل اين رسانه‌ها كه اغلب خوراك تبليغاتي خود را از مواضع منفي و تخريبي مي‌گيرند، از آنجا شروع مي‌شود كه نقد سازنده با ارزيابي موفقيت‌ها و نگاه به آينده‌اي بهتر و ادامه راه پيشرفت به ميان مي‌آيد. مشكل اين رسانه‌ها از آنجا به وجود مي‌آيد كه نظام جمهوري اسلامي ايران با تعريف «پارلماني ـ رياستي» در حركت و در صحنه حضور دارد. مشكل اين رسانه‌ها در اصل وحدت ملي، ديني مردم و وفاداري به اصل انقلاب اسلامي و رهبري آنست. همه ساله موج فريبكاري رسانه‌هاي بيگانه با محوريت دميدن التهاب و اضطراب درباره ايران به ديوار حضور ميليوني مردم ايران در روزهاي چهاردهم و پانزدهم خرداد ماه مي‌خورد و سخنان رهبري اين نظام، قدرت و صلابت انقلابي را نمايان مي‌سازد كه دشمنان را مأيوس و دوستان را اميدوار مي‌سازد. امسال نيز چنين شد.

رهبري انقلاب و نظام جمهوري اسلامي، دستاوردها را بسترسازي موفقيت‌ها در دامنه مسيري از حركت مي‌خواند كه بايد همچنان چشم به فتح قله‌ها داشته باشد. در حركت انقلابي مردم همچنان و بايد در صحنه باشند و عملكرد مسئولين را ارزيابي كنند و محك بزنند. مسئولين نه حاكم كه خدمتگذار مردمند. رهبري دلسردي و توقف، خودشيفتگي ، غفلت، اشرافي‌گري، لذت‌جويي و به فكر جمع كردن زخارف دنيا افتادن براي مسئولين را ممنوع خواندند و فرمودند: «با اين ممنوعيت‌هاست كه مي‌توانيم به قله برسيم. ما داريم در دامنه حركت مي‌كنيم، ما هنوز به قله نرسيده‌ايم، با آن فاصله داريم. آن روزي كه ملت ايران به قله برسد، دشمني‌ها تمام خواهد شد. آن روزي كه ملت ايران به قله برسد، معارضه‌هاي خباثت‌آلود به پايان خواهد رسيد… حركت را بايد بي‌وقفه ادامه دهيم.»

در حركت، نقد سازنده موجب زنده نگهداشتن آنست، نقد سازنده معيارهاي خود را دارد كه شايد مهم‌ترين و اصلي‌ترين آن نقدي است كه تخريبي نباشد، همواره جنبه‌هاي منفي و مثبت را نمايان سازد، نقد زنده و به دور از تعريف و تمجيدهاي كاذب، سازنده است. اصلاح مستمر را هدف قرار مي‌دهد، به وحدت عمومي جامعه استحكام مي‌بخشد. مردم را اميدوار به آينده مي‌سازد. پرخاشگر نيست انصاف دارد، هدايت‌گراست. مسئولين را از خودكامگي و جزميت‌هاي تشكيلاتي و استبداد رأي بازمي‌دارد. نقد سازنده دشمن‌شناس است، دشمن را نگران و دوستان را شاد مي‌سازد. رهبري در سخنان خود مسير حركت و ادامه راه پيشرفت را در استمرار نقد سازنده مي‌بينند و مي‌خواهند. ايران امروز در سطح منطقه و بين‌المللي داراي قدرت است. اين قدرت را حتي دشمنان ايران باور كرده‌اند. ايران امروز با انقلاب اسلامي و مردم‌سالاري ديني تعريف پيدا كرده است. قدرت ايران قدرت مردمي است كه با باور ديني و ملي خود همواره در صحنه حاضرند و اين قدرت از ساختار نظامي برآمده است كه قانون اساسي آن دو ستون اصلي دارد. اسلام و مردم. هيچ قانوني نمي‌توان خلاف اين دو اصل وضع كرد و چرخه اداره و مديريت كشور بر اصل مردم‌سالاري ديني استوار است.

آنچه كه رهبري معظم جمهوري اسلامي در سخنان خود در سالروز رحلت امام تأكيد كردند. از يك‌سو نگاه به گذشته براساس نقدي سازنده بود كه از گذشته تا امروز مردم مسيري را طي كرده‌اند كه ايران كشوري قدرتمند، داراي نفوذ و تأثيرگذار در سطوح پيراموني خود و در جامعه بين‌المللي شده است.

قدم در راه پيشرفت همه‌جانبه دارد درحالي‌كه اخلاق و باورهاي ديني خود را فداي پيشرفت نمي‌كند. رهبري موانع مسير را برشمردند و ادامه موفقيت براي پيشرفت را منوط به دو اصل حفظ وحدت و تداوم اصلاح در رفتار فردي و اجتماعي از مسئولين و جامعه دانسته‌اند. مردم معيارهاي اصلاح را به خوبي مي‌شناسند و باور دارند. پرسش اين است كه مسئوليني كه با آراء مردم مسئوليتي را پذيرفته‌اند، خود را موظف به «اصلاح» براساس باور مردم مي‌بينند و مي‌دانند؟

ابوالقاسم ـ قاسم زاده

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.