امروز امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, Apr 28, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی


لغو همایش سنگ نگاره های استان مركزی

لغو همایش سنگ نگاره های استان مركزی

کد مطلب: 42340 | تاریخ ارسال: 30 می 2012 | چاپ صفحه

سرپرست اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مركزی از لغو همایش كهن میراث بشر ‘سنگ نگاره های’ این استان خبر داد.

به گزارش مرکزی دیلی ، ‘مجتبی رضوانی’ روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این برنامه به دلیل تداخل با همایش ملی ثبت شاهنامه خوانی و نقالی در تهران، فردا (چهارشنبه) برگزار نمی شود و زمان برگزاری آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینكه 22 مسیر سنگ‌نگاره در این استان به ثبت ملی رسیده است، ادامه داد: با توجه به گسترش راه‌های ارتباطی جاده‌ای، لوله‌های آبرسانی و برق‌كشی و قرار گیری سنگ نگاره ها در فضای باز و طبیعت از طرف گردشگران، كوهنوردان و عوامل طبیعی همچون باد و باران مورد تهدید جدی قرار دارند.

سرپرست اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مركزی یادآور شد: حفاظت از این آثار با ارزش تاریخی، شناسایی نمونه‌های با اصالت و بدون اصالت و مسیرهای جدید و استفاده از تجارب علمی پژوهشگران استان‌های دیگر در این زمینه از دلایل عمده برگزاری این همایش است كه طی ماه های آینده برگزار می شود.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.