امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



تدوین راهبردمقابله باهكرها ونفوذگران شبكه اینترنتی دراستان مركزی

کد مطلب: 42154 | تاریخ ارسال: 27 می 2012 | چاپ صفحه

مدیركل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری استان مركزی از تدوین برنامه راهبردی مقابله با هكرها و نفوذگران شبكه های اینترنتی و برخورد با تخلف های سایبری در استان مركزی خبر داد.

به گزارش مرکزی دیلی ، ‘شهرام بیدل’ روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این راهبرد عملیاتی در كمیته تخصصی نظارت و كنترل تخلفات اینترنتی تدوین شده و منشوری كاربردی درنظارت و رصد تهدیدات حوزه سایبری و اینترنتی استان است.

وی اظهار كرد: شناسایی برنامه های تخریبی نظیر ویروس های اینترنتی و سازو كارهای مناسب برخورد بانفوذگران شبكه در دو سطح كشوری و استانی از محورهای مهم این راهبرد است.

مدیركل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری استان مركزی بیان كرد: تقویت نظارت بر فعالیت های كافی نت ها از طریق تیم بازرسی مشترك فرمانداری های تابعه از دیگر محورهای مهم این منشوراست.

بیدل خاطرنشان كرد: شناسایی تخلف های اینترنتی و بهره برداری غیرمجاز از سایت های ممنوعه و اقدامات فیلتر و پایش فضاهای سایبری فعال استانی از دیگر برنامه های تدوین شده امسال در كمیته تخصصی نظارت و كنترل تخلف های اینترنتی استان است.

وی تصریح كرد: دستورالعمل و قوانین تخلفات اینترنتی توسط كمیته مذكور در استان جمع آوری شده و برپایی جلسات توجیهی مسوولان كافی نت های استانی و حوزه سایبری استان با هدف ابلاغ این قوانین و پیشگیری از تخلف در دستور كار است.

مدیركل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری استان مركزی اضافه كرد: بازتعریف آسیب ها و اولویت بندی مسایل موجود در حوزه اینترنت ، بررسی و تبادل نظر در خصوص آیین نامه داخلی صنف خدمات حضوری اینترنت وموارد ذیل آن، انجام پژوهش های میدانی و كتابخانه ای برای شناخت چالش های فضای سایبری به صورت علمی و بهره گیری از دانش متخصصان جوان برای تهیه برنامه های نرم افزاری پیشگیرانه تهاجم های فرهنگی در استان از دیگر محورهای این منشور راهبردی است.

بیدل ادامه داد: یكی از برنامه های امسال مطالعه و استخراج مواد قانون جرایم رایانه ای و تدوین آیین نامه استانی توسط كمیسیون نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزی است كه در مدیریت و ساماندهی فعالیت واحدهای ارائه خدمات اینترتی نقش كلیدی دارد.

وی یادآور شد: رصد و نظارت فضای سایبری و مجازی استان مركزی به عنوان یكی از سنگر های مهم مقابله با جنگ نرم دشمنان مطرح است و به همین منظور در ذیل كمیته تخصصی نظارت و كنترل تخلفات اینترنتی كارگروه های كاربردی و ویژه در استان پیش بینی شده است.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.