امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



نتیجه حکم دادگاه کاریکاتوریست اراکی از زبان متشاکی پرونده + تصویر حکم

کد مطلب: 41839 | تاریخ ارسال: 21 می 2012 | چاپ صفحه

شعبه دوم دادگاه كيفري استان مركزي به رياست قاضي عدالتخواه حكم به 50 ميليون ريال جريمه نقدي بدل از 70 ضربه شلاق تعزيري براي مقاله و كاريكاتور ترسيمي در صفحه اول “نامه امير” را صادر كرد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایلنا ، در حالي كه سرو صداي ناشي از صدور حكم شلاق براي محمود شكرايه به دليل ترسيم كاريكاتور نماينده اراك هنوز پايان نيافته است شعبه دوم دادگاه كيفري استان مركزي به رياست قاضي عدالتخواه حكم به 50 ميليون ريال جريمه نقدي بدل از 70 ضربه شلاق تعزيري براي مقاله و كاريكاتور ترسيمي در صفحه اول شماره392 هفته نامه “نامه امير” را صادر كرد.

http://ilna.ir/uploads/1391-2-31/Scan10001.JPG

اين حكم به استناد بند 8 ماده 6 و تبصره 2 آن و بند الف تبصره ماده 35 و تبصره 7 ماده 9 از قانون مطبوعات ناظر به ماده 698 قانون مجازات اسلامي صادر شده است و ظرف بيست روز پس از ابلاغ، قابل تجديد نظر در ديوان عالي كشور مي‌باشد.

ابوالفضل نيك عهد مدير مسئول نامه امير در گفتگو با ايلنا گفت: صدور راي براي ترسيم كاريكاتور آنچنان كه در حكم صادره آمده است و مطابق نظر تمامي كارشناسان و صاحبنظران و مدير كل محترم مطبوعات داخلي وزارت ارشاد غير منطقي است و آقاي لطفي به هيچ وجه داراي حرمت شرعي نيست كه ترسيم كاريكاتور از ايشان ممنوع باشد.

وي گفت: قطعا به راي صادره اعتراض كرده و با توجه به اينكه هيات منصفه محترم مطبوعات بنده را مستحق تخفيف دانسته بود صدور اين راي دور از انتظار بود.

لینک اصلی خبر در ایلنا

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.