امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی


لطفی از شکایت خود صرف نظر کرد

لطفی از شکایت خود صرف نظر کرد

کد مطلب: 41772 | تاریخ ارسال: 20 می 2012 | چاپ صفحه

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: سید احمد لطفی وکیل نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی شکایت خود را از کاریکاتوریست یکی از نشریات استانی پس گرفت.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک حجت‌الاسلام والمسلمین حکمت‌علی مظفری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دنبال شکایت یکی از نمایندگان اراک در مجلس شورای اسلامی از انتشار کاریکاتور وی در یکی از هفته‌نامه‌های محلی استان مرکزی، وکیل وی با ارسال درخواستی به دستگاه قضایی از پیگیری پرونده انصراف داده و شکایت خود را پس گرفت.

وی تصریح کرد: در دی ماه سال گذشته یکی از هفته‌نامه‌های استانی اقدام به چاپ کاریکاتور نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی کرد که پس از انتشار این گزارش این نماینده با حضور در دادسرا از انتشار این کاریکاتور شکایت کرد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به اینکه نماینده  مجلس دو شکایت علیه مدیر مسئول و کاریکاتوریست‌ این هفته نامه تقدیم دادسرا کرد، بیان داشت: بر اساس قانون مطبوعات رسیدگی به شکایت نماینده علیه مدیر مسئول در دادگاه مطبوعات صورت گرفت، اما از آنجا که انتشار کاریکاتور با تشخیص قاضی توهین تلقی می‌شد و از آنجا که دادگاه عمومی صلاحیت لازم برای رسیدگی به تمامی پرونده‌ها  (به جز مواردی که قانون مشخص کرده) را داراست، رسیدگی به پرونده کاریکاتور در دادگاه جزایی صورت گرفت که روال طی شده برای رسیدگی به این پرونده کاملا قانونی بوده و هیچ مشکلی در رسیدگی به این پرونده وجود ندارد.

مظفری گفت: با برگزاری جلسات دادگاه در نهایت قاضی پرونده کاریکاتوریست این هفته نامه را به جرم توهین به نماینده مجلس به تحمل 25 ضربه شلاق محکوم کرد که این حکم قانونی بوده اما تا اعلام تجدید نظر خواهی از سوی کاریکاتوریست از قطعیت برخوردار نیست.

وی ادامه داد: بر اساس قانون کاریکاتوریست تا 20 روز پس از ابلاغ حکم حق دارد نسبت به صدور رای اعتراض کند، دادگاه تجدید نظر نیز با بررسی مجدد پرونده و حکم صادره می‌تواند حکم را تایید کرده یا تخفیف و اصلاح کند و یا آن را نقض کند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.