امروز امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Monday, May 20, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



فعالیت 150 معدن سنگ در استان مرکزی

کد مطلب: 41717 | تاریخ ارسال: 19 می 2012 | چاپ صفحه

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی از فعالیت 150 معدن در حوزه تولید سنگ‌های تزئینی در استان خبر داد.

به گزارش مرکزی دیلی ، علیرضا زاوشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: شهرستان محلات یکی از مراکز مهم تولید سنگ تزئینی در استان و کشور است.

وی تصریح کرد: در معادن سنگ‌های تزئینی استان 30 میلیون تن ذخیره سنگ وجود دارد که سالانه حدود 2 هزار تن آن برداشت می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی سولفات سدیم و معدن سنگ آهن شمس آباد اراک، سنگ تراورتن تزئینی محلات و معادن سرب، روی، منگنز، گچ و سنگ نمک را از مهم‌ترین معادن این استان عنوان کرد و ادامه داد: عمده کانی‌های معدنی استان شامل سنگ‌های سیلیس، زئولیت، چینی، کائولن، آهن، لاشه، گچ و خاک صنعتی، باریت، طلا، مخلوط کوهی و فلدسپات هستند.

زاوشی با اشاره به لزوم فعال‌سازی صنایع تبدیلی سنگ گفت: فعال‌سازی صنایع تبدیلی در حوزه سنگ نقش بسیار موثری در اشتغالزایی و رونق اقتصادی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون یک هزار و 500 نفر در معادن سنگ استان مشغول فعالیت هستند، افزود: در استان مرکزی معادن سنگ تزیینی تراورتن و آهن قابلیت راه‌اندازی صنایع تبدیلی و واحدهای فرآوری نوین را دارد که سرمایه‌گذاری در این زمینه ضروری است.

به گفته وی هم اکنون استان مرکزی دارای 330 معدن دارای پروانه بهره‌برداری است که دارای یک میلیارد و 66 تن ذخیره قطعی، 14 میلیون و 353 هزار تن ظرفیت استخراج سالانه، 796 میلیارد ریال حجم سرمایه‌گذاری و 2 هزار و 814 نفر اشتغالزایی هستند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.