امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی


برگزاری همایش بررسی بازی های رایانه ای در اراك

برگزاری همایش بررسی بازی های رایانه ای در اراك

کد مطلب: 41669 | تاریخ ارسال: 18 می 2012 | چاپ صفحه

همایش بررسی بازی های رایانه ای با عنوان بازی را جدی بگیرید عصر روز پنج شنبه در فرهنگسرای آیینه اراك برگزار شد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، سرپرست معاونت امور جوانان اداره كل ورزش و جوانان استان مركزی در این همایش گفت: ورود فناوری به داخل كشور و گسترش آن در میان نوجوانان و جوانان دارای كاركردهای مثبت و منفی زیادی است.

‘پیمان عین القضاتی’ هدف از برگزاری این همایش را پراختن به تاثیرات بازی های رایانه ای بر شخصیت فردی و اجتماعی افراد عنوان و اظهار كرد: جوامعی كه با فناوری مدرن روبه رو هستند باید فرهنگ استفاده از آن را نیز بیاموزند.

وی بیان كرد: پر كردن اوقات فراغت، رشد خلاقیت، ایجاد حس مسوولیت پذیری و افزایش مهارت های فكری و حركتی از جمله محاسن بازی های رایانه ای است.

عین القضاتی توضیح داد: افزایش هوش اجتماعی و هیجانی در قالب بازی های مجاز و منطقی از دیگر كاركردهای مثبت بازی های رایانه ای است.

وی خاطر نشان كرد: طراحان بازی های رایانه در غرب در صدد سود اقتصادی هستند در حالی كه پرداختن به فرهنگ و اعتقادات و تفكرات بومی مهمتر از صرفه های مالی این تجارت جهانی در بین جوانان و نوجوانان ایرانی است.

یك پژوهشگر آسیب های اجتماعی نیز گفت: بازی های رایانه ای شامل صنعت، رسانه و سرگرمی می شود كه با دارا بودن جذابیت های خاص خود مخاطبان زیادی دارد.

‘ مهدی حق وردی’ عنوان كرد: میزان استفاده كاربران از بازی های رایانه ای بیشتر از رسانه های دیگر همانند سینما و تلویزیون است و این مهم نشان از تاثیرگذار بودن این بازی ها دارد.

وی اظهار كرد: سبك های بازی های یارانه ای از قبیل ماجراجویانه، راهبردی، اكشن، آموزشی و ورزشی هر كدام در جایگاه خود حاوی مطالب و پیام های نهفته و آشكاری برای مخاطبان هستند.

وی اضافه كرد: بازی های یارانه ای غرب با وجود نشانه های بارز اسلام هراسی، ایران هراسی و شیعه هراسی باید با درایت خانواده ها و دقت نظر آنها برای بازی فرزندان انتخاب و خریداری شوند.

حق وردی تاكید كرد: هم اكنون ایران در راستای تولید بازی های یارانه ای قدم های مطلوبی را برداشته و توانسته رقابت خوبی را با نمونه های خارجی در بازار داشته باشد و این نكته نشان از خلاقیت و توانمندی متخصصان ایرانی این حوزه دارد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.