امروز امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Monday, Apr 29, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



تذکری برای همه

کد مطلب: 41565 | تاریخ ارسال: 16 می 2012 | چاپ صفحه

بدون شک تنها راه موفقیت برای ما شیعیان و مسلمانان عمل بر سبیل دستورات الهی در کتاب انسان ساز قرآن و فرهنگ پیشوایان دینی خود که به طور عملی و واقعی الگو و اسو.ه بوده اند …. می باشد

شاید خیلی از ما احساس کنیم که برای موفق بودن در یک جامعه نیازمند به فراگیری خیلی از راهکارهای باصطلاح موفقیت هستیم … اما بدون شک تنها راه موفقیت برای ما شیعیان و مسلمانان عمل بر سبیل دستورات الهی در کتاب انسان ساز قرآن و فرهنگ پیشوایان دینی خود که به طور عملی و واقعی الگو و اسو.ه بوده اند …. می باشد  . ما در صورت موفق خواهیم بود که در این مسیر حرکت کنیم و شک نیست که اگر راهی برای موفقیت و سعادت جز این راه بود در قرآن و سنت حتما معرفی شده بود . هرگز سلایق ما و توانمندی های ما ما را به سعادت نخواهد رساند جز عمل به دستورات این دو منبع فیض و رستگاری . امروز بیشتر از همیشه نیازمند بازگشت به این دو منبع و عمل به دستورات آنهائیم تا به سعادت واقعی برسیم که خالق هستی برای ما در نظر گرفته است … پس لازم به نظر میرسد که دست از عمل به سلائق و دانسته های ناقص خود برداریم و به حق عمل کنیم تا موفق باشیم … در پایان شرح یک حدیث از امام عارفان و سید ساجدان را تقدیم کنم تا فرصت ها از دست نرفته کمی هوشیار شویم … و صد البته که زمامداران و صاحبان قدرت در یک جامعه اسلامی به مراتب نیازمند تر به فهم و عمل به این گونه دستورات اخلاقی هستند … والسلام . یا علی . . .

واعظ درونى

من مواعظ علي بن الحسين (عليه السلام):
ابن آدم! إنّك لاتزال بخير ما كان لك واعظ من نفسك وما كانت المحاسبة من همّك وما كان الخوف لك شعاراً والحذر لك دثاراً… … (تحف العقول صفحه 280)
گرچه انسان از موعظه ديگران بى‏نياز نيست، لكن موعظه‏اى كه از درون انسان برمى‏خيزد بهترين موعظه است، چون هركسى به صفات و عيوب خود از همه آگاه‏تر است.
بايد همت انسان اين باشد كه خود را محاسبه كند. اگر ديگران ما را محاسبه نكنند، دليل نمى‏شود كه ما خود را محاسبه نكنيم. محاسبه، از لغزش‏هاى آينده انسان جلوگيرى مى‏كند.
مراد از خوف، خوف از خدا و عذاب او و كردار بد انسان است نه ترس از مردم و قدرتهاى پوشالى.
حذر، به معناى احتياط است لكن نه به اين معنا كه انسان دست از فعاليت بكشد بلكه بايد در ميدانهاى مختلف وارد شده اما همواره احتياط و پرهيز را رعايت كند كه معناى تقوا هم همين است… (امام المسلمین حضرت آیه الله العضمی خامنه ایی )

نگارنده : علیرضا مرادی

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.