امروز امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 04, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



بازتاب جهانی محکومیت کاریکاتوریست ایرانی

کد مطلب: 41322 | تاریخ ارسال: 11 می 2012 | چاپ صفحه

ما ایرانی‌ها اساساً استاد سوژه دادن به رسانه‌های غربی هستیم. همین که به اندازه کافی به ریشمان خندیدند، تازه یادمان می‌آید که می‌توانستیم بهتر کار کنیم. ماجرای محکوم شدن کاریکاتوریست اراکی به خاطر کشیدن کاریکاتور نماینده شهرش، آخرین مورد از این ندانم کاری‌‌هاست.

به گزارش مرکزی دیلی ، تابناک در یادداشتی نوشت : ماجرای محکوم شدن یک کاریکاتوریست اراکی به ۲۵ ضربه شلاق، به جرم کشیدن کاریکاتور نماینده این شهر، خبری بود که به سرعت مرزهای استانی و حتی کشوری را درنوردید و بازتاب جهانی پیدا کرد. این واقعه بیانگر نکات مهمی برای مسئولین کشور ماست.

روز گذشته خبری منتشر شد، مبنی بر اینکه کاریکاتوریست نشریه محلی «نامه امیر»، به دلیل کشیدن کاریکاتور نماینده شهر اراک و شکایت این نماینده، به ۲۵ ضربه شلاق محکوم شده است، حال آن که در این کاریکاتور، هیچ نکته توهین آمیز و غیرمتعارفی به چشم نمی‌خورد.از اصل خبر و غیرمعمول بودن کار نماینده و رأی قاضی دادگاه که بگذریم، نکته مهمی که به نظر می‌رسد به هیچ وجه از سوی این دو مقام محلی پیش‌بینی نشده، فراتر رفتن این خبر از مرزهای استانی و حتی کشوری و ایجاد کمپینی جهانی در محکومیت این کار بوده است.

در این راستا، افزون بر بازتاب سریع و گسترده‌ای که این خبر در میان خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری داخلی پیدا کرده، مطبوعات بین‌المللی نیز از روز گذشته تاکنون، یک به یک در حال پرداختن به این موضوع هستند.

مطلب مرتبط : جناب نماینده! بیش از این با آبروی اراک و اراکی بازی نکنید…

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.