امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



نشست مدیران مسوول نشریات و خبرگزاری های استان مركزی با موضوع طلاق

کد مطلب: 41198 | تاریخ ارسال: 7 می 2012 | چاپ صفحه

مدیركل دفتر امور اجتماعی استانداری مركزی گفت: رسانه های جمعی نقش بسیار موثر و اثرگذاری در كاهش طلاق دارند.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، ‘غلامرضا فتح آبادی’ روز دوشنبه در نشست مدیران مسوول نشریات و خبرگزاری های استان مركزی با موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی و طلاق در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان افزود: در بررسی های صورت گرفته بیشترین عامل طلاق این استان مسایل فرهنگی است و این مهم مسوولیت رسانه ها را سنگین تر می كند.

وی بیان كرد: رسانه ها باید در این راستا برنامه ریزی مناسبی داشته باشند و بخشی از مطالب نشریات، اخبار سایتها و تولیدات شنیداری و تصویری خود را به این مهم اختصاص دهند.

مدیركل دفتر امور اجتماعی استانداری مركزی ادامه داد: خانواده فطری ترین و پایدارترین نهاد بشری است اما با گذر جوامع از سنتی به مدرنیته این نهاد مقدس با آسیب های زیادی مواجه شده است.

فتح آبادی اظهار كرد: این امر در كشورهای پیشرفته مورد پذیرش قرار گرفته اما در كشور ما یك دغدغه و یك معضل برای مسوولان و جامعه است.

وی تاكید كرد: كاهش مدت زندگی زناشویی، بالا رفتن سن ازدواج، رواج تجرد در جامعه، همزیستی بدون ازدواج و ازدواج بدون فرزند، از جمله امواج تغییر نظام خانواده در كشورهای پیشرفته است كه برخی از این امواج كشور ما را نیز تحت شعاع قرار داده است.

مدیركل دفتر امور اجتماعی استانداری مركزی اضافه كرد: برای اینكه جامعه خود را از این خطرات مصون نگه داریم باید برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم و عوامل مصون كننده در این راستا را گسترش دهیم.

فتح آبادی عنوان كرد: هیچ آسیب اجتماعی به اندازه طلاق ویرانگر نیست و این مهم می تواند زمینه ای برای بروز بسیاری دیگر از آسیب های اجتماعی شود.

وی یادآور شد: بحران شخصیت، ازدواج های اجباری، مسایل جنسی، بی بند و باری های اخلاقی، رواج روحیه تجمل پرستی، خشونت، سوء ظن، دخالت دیگران و عدم آشنایی با مهارتهای زندگی، از جمله عوامل طلاق های رخ داده در این استان است.

مدیركل دفتر امور اجتماعی استانداری مركزی افزود: سال گذشته در این استان دو هزار و 862 واقعه طلاق به ثبت رسید و این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش دو درصدی را نشان می دهد.

فتح آبادی تصریح كرد: سال قبل 16 هزار و 392 مورد ازدواج در این استان به ثبت رسیده و در این مدت، به ازای هر پنج و هفت دهم ازدواج یك مورد طلاق در استان رخ داده است.

وی یادآور شد: استان مركزی در بحث طلاق، در جایگاه هفتم كشور قرار دارد و امید است با اجرای سند كاهش آسیب های اجتماعی با رویكرد طلاق در این استان، این آسیب كاهش چشمگیری پیدا كند.

مدیركل دفتر امور اجتماعی استانداری مركزی عنوان كرد: این سند با مشاركت دستگاه های اجرایی تدوین شده و 35 دستگاه در آن نقش دارند و در اسفندماه سال گذشته به تصویب شورای برنامه ریزی استان رسید.

فتح آبادی اظهار كرد: 313 برنامه در این سند پیش بینی شده و 700 نفر ساعت بر روی آن كار شبانه روزی صورت گرفته است.

وی گفت: این سند بر روی آموزش عمومی، آموزش های تخصصی، اطلاع رسانی و مداخله تاكید ویژه دارد و هدف آن كاهش دو درصدی طلاق در شهرستان اراك است.

مدیركل دفتر امور اجتماعی استانداری مركزی اظهار كرد: آموزش مهارتهای زندگی به مدت چهار ساعت برای افراد در شرف ازدواج و صدور گواهینامه برای این افراد، اجباری بودن گواهینامه مهارتهای زندگی برای عقد كردن در دفترخانه های ازدواج، آموزش مهارتهای كاركنان به مدت شش ساعت، طرح مباحث مرتبط با تحكیم خانواده در خطبه های نماز جمعه و استفاده از ظرفیتهای تبلغیاتی دستگاه های اجرایی، از مهمترین برنامه های پیش بینی شده در این سند است.

فتح آبادی اضافه كرد: پیش بینی شده تا پایان سال جاری 15 میلیون پیامك با موضوع طلاق و تحكیم خانواده به شهروندان این استان ارسال شود.

وی بیان كرد: پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به زوج های آسیب پذیر و زوج هایی كه مشكل باروری دارند، ایجاد مركز همسریابی، تقویت كانون ازدواج آسان، توسعه فعالیت شبكه های فعالین ازدواج و برگزاری كرسی های آزاد اندیشی، از دیگر مواردی است كه برای كاهش طلاق و تحكیم بنیان خانواده در این استان دنبال می شود.

معاون فرهنگی و هنری اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مركزی نیز در این نشست گفت: در راستای سند كاهش آسیب های اجتماعی با رویكرد طلاق، 11 وظیفه به این نهاد واگذار شده است.

‘محمد حسن افشاری’ افزود: امید است تمام دستگاه های اجرایی این استان در اجرای این طرح همكاری بسیار خوبی داشته باشند تا شاهد نتایج خوبی از آن باشیم.

وی بیان كرد: رسانه ها نقش بسیار موثری در تحقق اهداف این سند برعهده دارند و باید در این راستا وظیفه خود را به خوبی انجام دهند.

معاون فرهنگی و هنری اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مركزی ادامه داد: در حال حاضر 45 نشریه در استان مجوز دارند كه از این تعداد، 44 نشریه به صورت محلی، یك نشریه به شكل منطقه ای و چهار نشریه به صورت سراسری توزیع می شوند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.