امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



پیشنهاد یک شهروند خوش ذوق برای ساماندهی دره گردو

کد مطلب: 40900 | تاریخ ارسال: 25 آوریل 2012 | چاپ صفحه

به گزارش مرکزی دیلی ، آقای هادی پور طی ایمیلی به پایگاه خبری تحلیلی استان مرکزی خواستار رسیدگی مسئولین شهر اراک به وضعیت دره گردو شده اند. در این نامه می خوانیم:

با سلام
هر چند در سایت شما خواندم که سرمایه گذاری برای دره گردوی اراک انتخاب شده است و بزودی در این محل امکاناتی ایجاد خواهد شد . اما از آنجا که در این پنج ، شش سال اخیر که طرح منطقه گردشگری در این منطقه اجرا شده مرتبا” از این اخبار در رسانه ها انتشار می یابد ولی عملا” تغییرات خاصی بخصوص در زمینه ایجاد امکانات رفاهی برای مراجعین انجام نشده است. ضمن تشکر ازمسئولین سازمان گردشگری به جهت اقداماتی که تابحال در این منطقه کوهستانی انجام داده اید بخصوص ایجاد و احداث بندهای مهار آب رودخانه که با لطف خداوند و بارندگی های اخیر موجب ایجاد چشم اندازهای بسیار زیبا و کم نظیر و کم سابقه ای طی این روزها گردیده است و لذت و شوق و اشتیاق مردم را در زمان مراجعه به این کوه صد چندان کرده است. لذا به همین بهانه و ضمن توصیه به شما برای مستند کردن این زیبایی های کم نظیر و تهیه فیلم و عکس با هماهنگی با صدا و سیمای محلی برای انعکاس در سایت و تلویزیون محلی ، چند مورد پیشنهاد هم برای بهتر شدن وضعیت این منطقه که ما مرتب در روزهای تعطیل به آن مراجعه می کنیم خدمتتان مطرح میکنم که البته خیلی هم پر هزینه نیست وبا هماهنگی با سایر ادارات و ارگانها( مثل شهرداری، استانداری و فرمانداری ….) می توان آنها را انجام داد. امیدوارم مورد توجه و دقت قرار بگیرد.
– درخیابان ورودی این دره از جاده بیمارستان تا اتدای بلوار کوهنورد جاده خیلی باریک و پر از دست انداز که نیاز با بازسازی و عریض شداندارد ضمن اینکه خیلی خوب است یک پیاده رو هم برای این منطقه ایجاد گردد تا عابران راحتتر و ایمنتر بتوانند در این مسیر عبور کنند و فضای سیز این منطقه هم نیاز به کاشت درختان بلند قد و پهن برگی مثل چنار سپیدار، بیدمجنون دارد و همینطور رسیدگی مرتب و دایم مثل خیابانهای داخل شهر. البته بلوار کوهنورد هم با اینکه بلوار میانی دارد ولی فضای سیزآن پر از تیغ و خار و خاشاک و علف های هرز است و علاوه بر اینکه نیاز به کاشت درختان بیشتری بخصوص در اطراف میدان کوهنورد هست نیاز به رسیدگی و ایجاد مناظر زیباتری دارد. حتی خود میدان کوهنورد هم با اینکه بنای میدان ساخته شده است ولی سالهاست که به همین شکل رها شده و فضای وسط میدان خاکریزی و درخت و گلکاری و یا ساخت آبنما می خواهد ضمن اینکه اطراف و دور میدان هم پیاده روی سنگفرش شده و درختکاری و…. نیاز دارد . از دیگر نیازهای این منطقه می توان با موارد زیر اشاره کرد.
– ترمیم زیرسازی و آسفالت تقاطع بلوار کوهنورد با خیابان موازات کمربندی در ابتدای بلوار کوهنورد.
– نصب سطلهای زباله در بلوار و بالاتر از بلوار و خود دره تا امکان جلوگیری از ریختن زباله در کوهستان برای مردم فراهم باشد.
– درختکاری و ایجاد پوشش سبز در حاشیه مسیر عبور به سمت دره بالاتر از میدان کوهنورد بخصوص حاشیه سمت چپ که خیلی لازم است حداقل دو سه ردیف درختکاری انجام شود.
– ساماندهی وضعیت تردد خودروها در بالاتر از میدان کوهنورد تا دره به شکلی که مشخص شود آیا تردد خودرو تا ابتدای دره آزاد است و اگر آزاد است مسیر عبور خودروها زیرسازی مجدد و آسفالت مناسب شود و در ابتدای دره هم یک پارکینگ بزرگ و مناسب و منظم تدارک دیده شود و از عبور هر گونه وسیله نقلیه بعد از آن دیگر جلوگیری شود (حتی اگر برای پارکینگ لازم است هزینه ای اخذ گردد)
– روشنایی دره د راطراف میدان و بالاتر از میدان تا ابتدای دره به شکل مناسب تامین گردد و در ابتدای کوه هم خوب است بعضی جاهای کوه نورپردازی شود.
– اطراف حوضچه ابتدای دره پاکسازی و بهسازی و زیباسازی شود.و حتما سطلهای زباله بزرگتر در اطراف ابتدای دره نصب شود.
حداقل در پانصد متر ابتدای دره که خانواده ها و بچه ها و سالمندان بیشتر تردد می کنند فضا سازی هایی مثل ساخت سکو و نیمکتهای استراحت مناسب و کافی برای نشستن خانواده ها ،پلکانی کردن دره تا کنار آب ایجاد فضای بازی مناسب برای کودکان ، ساخت منقلهای سیمانی(باربیکیو) برای استفاده مردم و ایجاد کیوسک شکیل و مناسب برای فروش اغذیه و بخصوص ذغالل برای جلوگیری از شکستن درختان توسط مردم و….. ایجاد گردد.
البته کارهای بسیار زیادی می توان در این منطقه که از انگشت شمار مناطق گردشگری موجود در اراک و مورد اقبال مردم و خانواده ها ست انجام داد که اگر طرح کارشناسی واقعا برای آن تهیه شده باشد در آن طرح ها قطعا” بهتر به این موارد پرداخته شده است . اما تا اجرایی شدن این طرح ها که معمولا در بروکراسی اداری زمانبر و طولانی مدت است خیلی خوب است به موارد اشاره توجه بیشتری بشود تا مردم در کنار استفاده از مواهب طبیعی این کوهستان رفاهیات حداقلی هم داشته باشند واز تردد در این منطقه لذت و آرامش بیشتری کسب کنند

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.