امروز امروز : جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Friday, May 10, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



شاخص کیفیت هوای اراک بدون آلایندگی است / هوای پاک مدیون باران

کد مطلب: 40690 | تاریخ ارسال: 19 آوریل 2012 | چاپ صفحه

مدیر کل محیط زیست استان مرکزی گفت: شاخص های کیفیت هوای اراک از صبح تاکنون بدون آلایندگی است و اراک ساعات پاکی را سپری می کند.

به گزارش مرکزی دیلی ، امیرانصاریان در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه، شاخص های کیفیت هوای اراک از صبح تاکنون بدون آلایندگی است و اراک ساعات پاکی را سپری می کند، افزود: میانگین غلظت ذرات معلق و ریزگرد ها در هوای این شهر در شبانه روز گذشته 40 میکروگرم بر متر مکعب بوده است که برابر استاندارد است.

وی گفت: بر اساس اطلاعات مرکز پایش آلاینده های هوای اراک، شاخص استاندارد سنجش آلایندگی هوای امروز 35 میکرو گرم بر متر مکعب است که حاکی از سلامت هوا دارد.

انصاری با بیان اینکه، شاخص استاندارد آلودگی هوای اراک با توجه به 5 عامل آلاینده منوکسید کربن، دی‌اکسید گوگرد، دی‌اکسید نیتروژن، ازن و ذرات معلق محاسبه می‌شود، گفت: اراک جزو هشت شهر آلوده کشور است و این آلودگی صنعتی است و بر خلاف اکثر روزها مردم امروز روز پاکی را داشته و در آن نفس کشیدند.

 

شاخص های سنجش آلایندگی هوا

بر اساس اطلاعات سازمان محیط زیست استان، شاخص کیفت هوا از صفر تا 50 خوب، از 51 تا 100 متوسط، از 101 تا 150 ناسالم برای گروههای خاص و از 151 تا 200 ناسالم برای همه اقشار، 201 تا 300 بسیار ناسالم و 301 تا 500 خطرناک است.
بر اساس این شاخص هوای اراک امروز پاک است.
باران کار خود را کرد/ هوای پاک مدیون باران
هوای پاک این روزهای اراک مدیون بارانی است که پیاپی در استان می بارد و شادی و نشاط به هوا و خاک استان بخشیده است.
بارش باران در استان ادامه دارد / بارندگی به مرز 224 میلی متر رسید
از سوی دیگر در چند روز گذشته بارندگی در استان مرکزی روند مطلوبی داشته و هواشناسی استان مرکزی از ادامه بارش ها در استان خبر می دهد.
به گزارش خبرگزاری مهر، کارشناس هواشناسی استان مرکزی با بیان اینکه، میزان بارندگی این استان از ابتدای سال زراعی 90 تاکنون، نسبت به مدت مشابه قبل، 19 و هشت دهم درصد افزایش یافته است، گفت: بر اساس نقشه های پیش بینی شده، بارندگی در روزهای آتی نیز در این استان وجود دارد و انتظار می رود با بارش های آینده به وضعیت عادی بارندگی تا پایان سال زراعی برسیم.
محمد رضا سعیدی افزود: در این مدت 224 و شش دهم میلیمتر بارندگی در این استان گزارش شده است.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.