امروز امروز : جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Friday, May 10, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



تاکید شعبانی فر و پورقاسمیان بر لزوم رفع آلایندگی آلومینیوم اراک و نیروگاه شازند

کد مطلب: 40390 | تاریخ ارسال: 13 آوریل 2012 | چاپ صفحه

استاندار استان مركزی روز پنج شنبه در جریان بازدید از بیمارستان قدس در پاسخ به سووال یكی از مراجعه كنندگان به این بیمارستان درباره آلودگی هوای اراك گفت: كاهش آلودگی هوای این شهر از دغدغه های مسوولان است.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، ‘علی اكبر شعبانی فرد’ با صبر و حوصله در ادامه پاسخ به سووال این جوان در راهروی بیمارستان قدس افزود: كویر میقان یكی از منبع های آلوده كننده هوای اراك است كه برای كاهش سطح آن برنامه ریزی شده است.

وی بیان كرد: برای استفاده سوخت نیروگاه شازند از گاز به جای مازوت نیز در اواخر سال گذشته دولت مصوبه ای را تصویب كرد كه باید مسوولان برای عملیاتی كردن آن تلاش كنند.

استاندار استان مركزی اضافه كرد: مشكل دیگر هوای اراك وجود ریز گردهای مختلفی است كه از كشور عراق وارد استان های جنوبی، غربی و مركزی می شود كه دولتمردان در این زمینه با مسوولان آن كشور وارد مذاكره شده اند.

شعبانی فرد، ترافیك را از دیگرمنابع آلودگی هوای اراك دانست و ادامه داد: برای كاهش این مشكل، زیرگذری در میدان میحط زیست و بسیج این شهر ساخته شده و احداث هفت زیر و روگذر نیز در سال جاری در دستور كار شهرداری قرار دارد.

وی خاطر نشان كرد: در شهرستان اراك 13 جایگاه گازCNG احداث و فعال شده و نیز توسعه فضای سبز در دستور كار قرار گرفته است.

استاندار استان مركزی اظهار كرد: استفاده از بازیافت تصفیه خانه آب اراك برای فضای سبز و كاشت درخت در دشت بزرگ فراهان از دیگر اقدامات برای كاهش آلودگی هوای اراك است.

شعبانی فرد در این بازدید پس از شنیدن مشكلات یكی از بیماران بستری شده در این بیمارستان، برای رسیدگی به وضعیت فرزندش كه دچار اختلالات روانی شده نیز دستورات لازم را صادر كرد.

فرماندار اراک گفت: با توجه به آلودگی هوای شهر اراک مسئولان باید لحظه‌ها را غنیمت شمرده و برای رفع آلودگی بکوشند.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک مسلم پورقاسمیان ظهر امروز در جلسه کاهش آلودگی هوای شهر اراک اظهار داشت: شهر اراک به عنوان یکی از شهرهای آلوده کشور شناخته شده است که برای رفع این آلودگی مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس و شورای اسلامی باید تلاش مضاعف کرده و اقدامات لازم را به عمل آورند.

وی با اشاره به معرفی هشت شهر بزرگ کشور به عنوان شهرهای آلوده تصریح کرد: اقدام دولت در معرفی این شهرها نشان‌دهنده اهمیت رفع آلایندگی این شهرها از سوی دولت است که مسئولان نیز باید اقدامات لازم در این زمینه را سرعت ببخشند.

فرماندار اراک گفت: نه تنها مسئولان بلکه مردم نیز در رفع این مشکل سهیم هستند، شهروندان می‌توانند با استفاده از خودروهای عمومی و کاهش استفاده از خودروهای شخصی در کاهش این آلودگی سهیم باشند.

پورقاسمیان ادامه داد: در پی معرفی شهرهای آلوده کشور وزارت‌خانه نفت و نیرو موظف شدند با تامین سوخت گاز نیروگاه‌ها با اولویت اراک و شازند اقدام کنند که گام ارزنده‌ای در راستای کاهش آلودگی به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان نیروگاه حرارتی شازند به عنوان عضوی از اعضای این شهر در کاهش آلایندگی این نیروگاه بکوشند، مسئولان این واحد باید توان خود را برای کاهش آلودگی هوای شهر اراک با استفاده از سوخت گاز در نیروگاه به کار گیرند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.