امروز امروز : جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Friday, May 10, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



ضرورت نظارت و كار ویژه های خاص در اجرای طرح كاهش آلودگی هوای اراك

کد مطلب: 40337 | تاریخ ارسال: 10 آوریل 2012 | چاپ صفحه

مدیركل حفاظت محیط زیست استان مركزی گفت: نظارت و كار ویژه های خاص در اجرای دقیق مفاد طرح جامع كاهش آلودگی هوای اراك ضروری است.

به گزارش مرکزی دیلی ، ‘امیر انصاری’ روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح جامع كاهش آلودگی هوای اراك به همراه هفت كلان شهر دیگر كشور اواخر سال گذشته در هیات دولت تصویب شده و برای اجرا به استانداران مربوطه ابلاغ شد.

وی اظهار كرد: با توجه به تنوع و گستردگی موضوع و تكالیف تعیین شده در قالب طرح جامع كاهش آلودگی هوای اراك، تشكیل كارگروه ویژه تخصصی با حضور نمایندگانی از دستگاه های اجرایی متولی برای راهبری، تسریع و تسهیل امور ضروری است.

مدیركل حفاظت محیط زیست استان مركزی خاطر نشان كرد: طرح جامع كاهش آلودگی هوای اراك در حوزه بهبود كیفیت سوخت، فیلتراسیون و اصلاح ساختار حوزه صنعت، توسعه فضای سبز، اصلاح نواقص شبكه حمل و نقل درون شهری و معابر، برخورد با صنایع آلاینده و فرهنگ سازی، برنامه های مفصلی دارد كه بدون نظارت مستمر و هدفگذاری عملیاتی اهداف مذكور محقق نمی شود.

انصاری بیان كرد: تنها در حوزه ساماندهی وضعیت حمل و نقل شهری باید ظرف پنج سال آینده در اراك 15 هزار خودروی فرسوده از چرخه مصرف خارج و سوخت یكهزار موتورسیكلت نیز اصلاح شود كه پیشنهاد در طرح جامع كاهش آلایندگی هوای اراك برقی شدن این وسیله نقلیه است.

وی، تعیین سهمیه سوخت یورو چهار برای خودروهای اراك را یكی دیگر از تكالیف مهم تعیین شده در طرح مذكور دانست كه از ابتدای سال 91 باید عملیاتی شود.

مدیركل حفاظت محیط زیست استان مركزی تصریح كرد: مهار آلایندگی نیروگاه حرارتی شازند و شركت آلومینیم ایران به عنوان دو منبع بزرگ و موثر در آلایندگی هوای اراك سالها است كه در دستور كار قرار دارد و در مصوبات سفرهای استانی دولت و مكاتبات كلان با مقامات ارشد كشور به عنوان چالش جدی زیست محیطی مطرح شده است.

انصاری یادآور شد: در طرح جامع كاهش آلودگی هوای اراك تكالیف خاص در این حوزه ها نیز دیده شده و می طلبد مسوولان در سایه حمایت و اراده محكم در راستای مهار آلایندگی صنایع آلوده در سال جدید بسیج شوند.

وی ادامه داد: بر اساس مطالعات صورت گرفته صنایع و ترافیك خودرویی به یك نسبت سهم حدود 50 درصدی در آلایندگی هوای اراك دارند.

مدیركل حفاظت محیط زیست استان مركزی اضافه كرد: بر اساس گزارش مركز پایش و سنجش آلایندگی هوای اراك، سال گذشته این شهر 180 روز ناسالم را تجربه كرده كه تعداد روزهای آلوده آن نسبت به مشابه سال قبل 42 روز بیشتر بوده است.

انصاری تاكید كرد: با توجه به شرایط اكولوژیك شهر اراك، محاصره شدن از سه سمت با كوه و مجاورت با كویر میقان مهار و كاهش اثرات منابع آلاینده در این شهر با هدف حفظ و ارتقای سلامت ساكنان آن ضروری است.

وی از اقدامات عمرانی شهرداری اراك در سال گذشته در ساخت و تكمیل تقاطع های غیر همسطح در نقاط پرترافیك و معابر غیرمهندسی شهر تقدیر كرد و گفت: امسال نیز باید نهضت اصلاح معابر شهری و بهسازی ناوگان حمل و نقل شهری و خودروهای شخصی با قوت و دقت بیشتر ادامه یابد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.