امروز امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, May 19, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



استان مرکزی سومین استان پیر کشور

کد مطلب: 40325 | تاریخ ارسال: 10 آوریل 2012 | چاپ صفحه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: میزان امید به زندگی در استان مرکزی در حال حاضر 76 سال است و این خطه به عنوان سومین استان پیر کشور شناخته شده است.

به گزارش مرکزی دیلی و  به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک بابک عشرتی اظهار داشت: امید به زندگی در کشور بر اساس جمعیت سال 85 حدود 72 سال بوده است.

وی ادامه داد: موضوع سال 2012 سازمان بهداشت جهانی سالمندی و سلامت است و بر این اساس شعار هفته سلامت ‹‹زندگی سالم،طول عمر بیشتر›› انتخاب شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه اختصاص موضوع هفته سلامت به سالمندی به دلیل اهمیت کیفیت زندگی این دوران و توجه ویژه برای تقویت امکانات و خدمات این قشر است گفت: موج جمعیت جوان کشور اینک به سوی میانسالی و سالمندی در حرکت است و می‌طلبد از هم‌اکنون شرایط برای زیست سالم و بهره‌مندی مناسب آنان از شرایط و امکانات مهیا شود تا با چالش جدی مواجه نشوند.

عشرتی گفت: حفظ و تامین سلامت دوران سالمندی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و تقویت زیرساخت‌ها است.

وی نهادینه کردن فرهنگ ورزش و استفاده از الگوی تغذیه سالم و تقویت روابط بین نسلی و معنویت را از محورهای مهم برای برنامه‌های هفته سلامت عنوان کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: روزهای هفته سلامت امسال ‹‹سالمندی، ورزش و سلامت معنوی››،‹‹سالمندی و آموزش همگانی››،‹‹سالمندی و حوادث و بلایا››،‹‹سالمندی و شهرهای دوستدار سلامت››، ‹‹سالمندی،سلامت و همکاری بین‌بخشی›› ، ‹‹سالمندی و مراقبت در برابر بیماری‌ها›› و ‹‹سالمندی و کرامت اجتماعی›› نامگذاری شده است.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.