امروز امروز : جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Friday, May 10, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



کاهش آلودگی هوا وظیفه دولت است

کد مطلب: 40193 | تاریخ ارسال: 5 آوریل 2012 | چاپ صفحه

رئیس فراکسیون شهری مجلس علت اصلی آلودگی هوا را استاندارد نبودن خودروها دانست و افزود : بی‌توجهی به کیفیت سوخت مصرفی به موازات بی‌توجهی به کیفیت خودروهای تولیدی، به تشدید آلودگی هوا دامن زده است.

به گزارش مرکزی دیلی، محمدحسین مقیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت گفت: تا زمانی که فکری برای کاهش مواد آلاینده هوا نشود وضعیت تهران تغییر نخواهد کرد و به شهری پاک تبدیل نخواهد شد.

نماینده مردم خمین در مجلس با بیان این‌که امروزه بحران آلودگی هوا به‌صورت تهدیدی جدی در آمده است ، افزود: استفاده بی‌رویه از وسائل نقلیه٬مصرف سوخت‌های نامناسب در وسائل خانگی و صنعتی، عدم‌نظارت بر صنعت خودروسازی و رعایت استاندارد خودروها و همچنین وجود کارخانه‌ها در پایتخت و حومه آن از مهم‌ترین عوامل آلاینده هوا هستند.

 وی ادامه داد: به گفته کارشناسان کیفیت هوای تهران در ۹ ماه ابتدایی سال ۹۰ در مقایسه با مدت مشابه ۲ سال گذشته در وضعیت بسیار نامطلوب‌تری قرار داشت.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی علت اصلی آلودگی هوا را خودروها دانست و افزود : بی‌توجهی به کیفیت سوخت مصرفی به موازات بی‌توجهی به کیفیت خودروهای تولیدی به تشدید آلودگی هوا دامن زده است.

وی افزود: در وهله اول مهم‌ترین راهکار کاهش آلودگی هوا توسعه فضای سبز و تقویت سامانه حمل‌ونقل عمومی به‌خصوص متروست و بعد از آن، ارتقای کیفیت خودروها و سوخت از دیگر راهکارهاست.

این نماینده مجلس بیشترین وظیفه را متوجه دولت دانست و گفت: به‌طور قطع بیشترین عدم‌همکاری در کاهش آلودگی هوا به دولت بر می‌گردد چرا که همه امکانات اجرایی در دست دولت است و اگر دولت به وظایف خود به درستی عمل می‌کرد امروز آلودگی هوا به معضل جدی تبدیل نمی‌شد.

وی ادامه داد: تهران امروزه به یکی از مناطق بحرانی آلودگی هوا تبدیل شده که درصورت عدم‌مقابله با این معضل و ارائه راهکارهای درست در وضعیت وحشتناکی قرار خواهد گرفت و بی تردید رسیدگی به طرح معاینه فنی خودروها احتمالا به مجلس موکول خواهد شد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.