امروز امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, Apr 27, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



وجود سه‌هزار همیار طبیعت برای حفاظت از منابع طبیعی

کد مطلب: 40153 | تاریخ ارسال: 3 آوریل 2012 | چاپ صفحه

رییس اداره آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: فرهنگ سازی در حوزه استفاده از منابع طبیعی راهی مطمئن برای توسعه و احیا منابع طبیعی به شمار می رود.

به گزارش مرکزی دیلی ، حبیب الله حاجیوند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی بیان کرد: منابع طبيعي بستر حيات كليه موجودات زنده و سرسبزي و آباداني آن نشانه پيشرفت علمي و فرهنگي جوامع و زمينه ساز توسعه پايداراست.

وی افزود: منابع طبيعي به عنوان ثروت خدادادي هر جامعه و امانتي براي آيندگان است و كساني كه از اين ثروت و هديه الهي استفاده مي كنند بايستي ازآن به طور صحيح بهره برداري کرده تاآن را به نسل بعداز خود تحويل دهند.

وی عنوان کرد: باید همگان برای افزایش جنگل کاری و توسعه فضای سبز ، جلوگیری از روند بیابانزایی ، جلوگیری از فرسایش آب و خاک ، توسعه و گسترش طرح های مرتعداری ، افزایش عملیات آبخیزداری در راستای حفظ آب و خاک ، افزایش تولید علوفه و جلوگیری از تخریب و تجاوز به عرصه های ملی را سرلوحه کارهای خود قرار دهند تا بتوانیم منایع طبیعی خود را برای همیشه حفظ کنیم.

وی افزود: همچنین برای توسعه پایدار در امر منابع طبیعی باید در خصوص اطلاع رسانی و فرهنگ سازی گامهای موثری برداشته شود که برخی از این اقدامات از قبیل گسترش فرهنگ منابع طبیعی در بین اقشار مختلف مردم به خصوص آینده سازان این مرزبوم مانند دانش آموزان و دانشجویان،مجریان ، بهره برداران ، کشاورزان و مرتعداران است.

رییس اداره آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در پایان گفت: با توجه به انجام این فعالیت‌های مثمر در عرصه منابع طبیعی روزبه روز اقبال به منابع طبیعی بیشتر می شود بطوریکه با مشارکت و حضور مردم برای حفاظت از عرصه ها افزایش یافته است بطوریکه بیش از 3 هزار نفر همیار طبیعت مشارکت عینی و داوطلبانه مردم برای حفاظت ازعرصه ها منابع طبیعی وجود دارد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.