امروز امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, Apr 27, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی


جمع آوری 1100 قطعه ماهی قرمز در اراک

جمع آوری 1100 قطعه ماهی قرمز در اراک

کد مطلب: 40151 | تاریخ ارسال: 3 آوریل 2012 | چاپ صفحه

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اراک از جمع‌آوری یک‌هزار و 100 قطعه ماهی قرمز از منابع آبی اراک در راستای جلوگیری از آلودگی منابع آبی خبر داد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک سیروس سلمان‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح ساماندهی ماهیان زینتی با هدف ارتقای بهداشت عمومی و درآمد ملی و همچنین به منظور جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک و آلودگی منابع آبی، تغییر ترکیب ژنتیکی ماهیان آزاد و تجاری، کاهش جمعیت ماهیان بومی و زیان‌های اقتصادی به دنبال عرضه، نگهداری و رهاسازی ماهی قرمز در منابع آبی از جمله رودخانه، سد و قنات توسط این شبکه به اجرا درآمد.

وی تصریح کرد: به منظور جلوگیری از رهاسازی ماهیان قرمز در منابع آبی با توجه به آلودگی‌هایی که رهاسازی ماهیان زینتی را در این منابع به دنبال دارند، طی روزهای 12 و 13 فروردین چهار نفر از کارشناسان این شبکه در دو پارک امیرکبیر و پارک شهر مستقر شده و نسبت به جمع‌آوری یک‌هزار و 100 قطعه ماهی زینتی اقدام کردند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اراک نظارت بهداشتی از 35 واحد عرضه، نمونه‌برداری و آزمایش از 12 واحد عرضه، جمع‌آوری و معدوم‌سازی تعداد 15 قطعه انواع گونه‌های جانوری غیر مجاز، اطلاع‌رسانی در زمینه عرضه و رهاسازی ماهی و شناسایی و معدوم‌سازی 44 قطعه ماهی بیمار را از جمله اقدامات این شبکه در راستای اجرای طرح ساماندهی ماهیان زینتی اعلام کرد.

سلمان‌نژاد با اشاره به طرح نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی از قبیل گوشت قرمز، گوشت سفید (مرغ و ماهی)، شیر، تخم‌مرغ، عسل و… گفت: این طرح نیز با هدف تضمین سلامت و امنیت مواد غذایی در ایام نوروز به اجرا درآمد که طی آن یک‌هزار و 113 مورد بازدید بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه مواد غذایی از قبیل فروشگاه‌های گوشت قرمز و سفید، رستوران‌ها، غذاخوری‌ها و کبابی‌های داخل شهر و بین جاده‌ای، کارگاه‌های بسته‌بندی و فروشگاه‌های مواد خام دامی به عمل آمد.

وی اذعان داشت: در این طرح 265 کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف برای انسان جمع‌آوری، ضبط و معدوم شد و در همین ارتباط تعداد 14 نفر متخلف بهداشت عمومی به مراجع قضایی معرفی شدند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.