امروز امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Monday, Apr 29, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی


مردم حق دارند از نمایندگان خود توقع داشته باشند…

مردم حق دارند از نمایندگان خود توقع داشته باشند…

کد مطلب: 40117 | تاریخ ارسال: 3 آوریل 2012 | چاپ صفحه

انتخابات مجلس شورای اسلامی هم با صحت و مشارکت بالای مردم به سر انجام رسید. البته ناگفته های انتخابات این دوره از مجلس شورای اسلامی در استان مرکزی و بخصوص حوزه انتخابیه اراک ، کمیجان و خنداب در فرصت های آینده به همراه تحلیل و بررسی وقایع و رویدادها در مرکزی دیلی منعکس می گردد.

در این فرصت پیش آمده تا تایید نهایی اعتبار نامه منتخبان ملت در مجلس نهم به ضعف های عملکردی نمایندگان پیشین این حوزه انتخابیه بصورت کلی خواهیم پرداخت چرا که حداقل از باب امر به معروف و نهی از منکر وظیفه شرعی و اخلاقی خود را انجام داده باشیم و به امید خداوند متعال فرصت سوزی های گذشته تکرار نشود.

یکی از آسیب های غیر قابل انکار در حوزه عملکردی نمایندگان محترم استان مرکزی عدم همکاری و همگرایی این عزیزان است که بنوع خود فرصت سوزی تعبیر می گردد چرا که همگرایی این عزیزان در پیگیری مسائل مبتلا به موکلان هم استانی خود میتواند بیش از پیش اثرات و خیراتی برای حوزه های انتخابیه در استان مرکزی و بطور کل در کشور داشته باشد. آسیبی که کمتر توسط رسانه های استانی بصورت خاص و برجسته به آن پرداخته شده و بیشتر سعی شده نا دیده انگاشته شود.

متاسفانه طی سالهای گذشته این فرصت طلایی نادیده انگاشته شده و کمترین تلاش و سعی برای ایجاد همگرایی در بین نمایندگان استان صورت نگرفته است و حتی در مواردی شاهد تقابل نمایندگان بوده ایم که در مواردی نقش اطرافیان نمایندگان در دامن زدن به اختلافات قابل تامل بوده است. دقت در عملکرد و گزارش خدمات مجمع نمایندگان امار نه چندان جالبی را نشان می دهد که پرده از ضعف بزرگ بینش نمایندگان استان در رفع مشکلات منطقه و استان بر می دارد.

مردم استان مرکزی حق دارند سوال کنند این مجمع نمایندگان فقط یک نام تشریفاتی است یا اینکه واقعا عملکردی داشته است؟ براستی نمایندگان عزیز استان مرکزی از اعلام رسمی تعداد جلسات برگزار شده این مجمع در افکار عمومی چه احساسی خواهند داشت؟ آیا ادعای خدمتگزاری و ولایی بودن نباید در عمل به وحدت و انسجام ملی نمایندگان نموده داشته باشد؟

وقتی می تواند این مجمع بعنوان شخص حقوقی پیگیر مطالبات و خواست های مردم استان باشد سوال اساسی اینجاست که چرا باید نمایندگان مردم که امانتدار رای مردم هستند از این خدمت بزرگ چشم پوشی کرده اند؟ آیا موکلان نمایندگان استان حق دارند پاسخ و گزارش عملکرد صریح و صادقانه وکلای خود را مطالبه کنند؟

البته این مطلب مدتهاست ذهن نگارنده را به خود مشغول نموده است اما بدلیل اینکه ممکن است بدلیل نزدیکی به انتخابات به نمودی از رقابت های انتخاباتی تعبیر شود و طبق معمول بهانه ای برای هجمه به انتقادات منطقی این رسانه قرار گیرد به این زمان موکول شده است. بهر حال این یکی از ابهاماتی جدی است که پیرامون عملکرد نمایندگان محترم استان و بخصوص حوزه انتخابیه مرکز استان مطرح است و باید توسط بزرگان استان این مشکل چاره اندیشی شود مورد یاد شده است گرچه کمتر شاهد بوده ایم بزرگان استان در این مسیر قدمی بردارند و بخشی از این کمکاری به این عزیزان هم باز خواهد گشت.

سوال اساسی اینجاست که آیا این روند واگرایی نمایندگان مرکز استان در دوره نهم مجلس شورای اسلامی هم ادامه خواهد داشت؟ بزرگان و نخبگان استان برای این معضل چه چاره ای اندیشیده اند؟ چرا باید در طی سالهای گذشته و بخصوص دوره های هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی ، نمایندگان استان اینقدر از هم منفک و در مواردی خلاف هم عمل نمایند؟ علت این واگرایی ها چه بوده است؟ اقدامات انجام شده در این خصوص کدامند و چه تدابیری برای آینده اتخاذ شده است؟ این واگرایی چه فرصت های طلایی را از استان به هدر داده است و مسئول این فرصت سوزی ها چه کسی است؟ نقش مجمع نمایندگان در نزدیک کردن نمایندگان استان در جهت منافع مردم استان چیست؟

بنظر می رسد نمایندگان منتخب این دوره از رقابت های مجلس شورای اسلامی باید صداقت و اعتقاد و التزامشان را به امانت رای مردم و مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بصورت عملیاتی در شکستن رسوم غلط گذشته اثبات کنند و صد البته مسئولین دلسوز استان هم برادری خود را در ایجاد فرصت طلایی همگرایی ثابت نمایند و بدون شک این خدمت صادقانه نه از چشم مردم پوشیده می ماند و نه از طرف خداوند متعال بی اجر و مزد باقی خواهد ماند.به نظر می رسد جدای از اینکه افراد در انتخابات انواع و اقسام شعارهای تبلیغاتی را سر می دهند این یک آزمون مهم برای منتخبان این دوره از انتخابات مجلس باشد که هوشمندی و صداقت خود را با اتخاذ بهترین تدابیر همگرایانه اثبات نمایند.

البته نمایندگان سابق هم می توانند با نشان دادن صداقت خود حداقل حالا که متوجه این ضعف شده اند روند غلط و ناثواب گذشته را اصلاح نمایند و به مردم نشان دهند لایق آرایی که سابقا به نفع آنها به صندوق ها ریخته شده هستند و مدال افتخار نوکری مردم نه در حرف و بلکه در عمل کما فی السابق بر سینه آنها خواهد درخشید. امیدواریم با حسن نیت و حسن نظر اطرافیان نمایندگان سابق و منتخبان جدید و همچنین افرادی که بر این افراد نفوذ دارند این فرصت طلایی خدمتگزاری از بالقوه به بالفعل بدل شود و شائبه عدم بضاعت فکری اتاق های فکر و عدم وجود مشاوران دلسوز و متعهد را برای نمایندگان استان در حد یک گمان اثبات نشده و غیر قابل اتکاء باقی بگذارند.

ادامه دارد…

ارادتمند – سردبیر مرکزی دیلی

————————————————

توضیح عکس : این عکس مربوط به تنها نشست هم اندیشی دو نماینده اراک بعد از اتمام انتخابات دوره هشتم مجلس است که به یک خاطره تاریخی در اذهان مردم استان بدل گشته است…

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.