امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



گلایه های شهروندان اراکی از شهرداری و شورای شهر اراک

کد مطلب: 40114 | تاریخ ارسال: 3 آوریل 2012 | چاپ صفحه

یکی از کاربران سایت با نام آرش مطلب جالبی را در مورد مشکلات مدیریت شهری در اراک برای مرکزی دیلی ارسال نموده است. در این نامه می خوانیم:

با سلام و تبریک سال نو به همه
خواندن مطلب آقای محمد – میم بهانه ای شد تا مطلبی در همین زمینه ذکر کنم.
ضمن تشکر و قدردانی از زحماتی که همه مجموعه عوامل مدیریت شهر و شهرداری برای آماده سازی شهر اعم از راه اندازی پروژه های عمرانی و کارهای زیباسازی و…… برای ایجاد عمران آبادانی و در یک کلام توسعه و زیباسازی شهر بخصوص در آغاز سال جدید انجام داده اند و عرض خسته نباشید به تمامی ایشان . باید عرض شود هر چند این کارها و اقدامات ضروری ، خوب و مفید برای شهر است ،اقداماتی مثل راه اندازی تقاطع غیر همسطح در میدان انقلاب و میدان محیط زیست که انصافا” با حمایتهای همه جانبه [مسئولان] بخصوص استانداری در یکسال گذشته با سرعت خوبی هم اجرا شد . اما آنچه که باید مورد دقت و توجه قرار بگیرد این است که مدیریت شهری و طبیعتا” شهرداری اراک امروزه متاسفانه فاقد جسارت و قدرت لازم برای حل مشکلات مبتلا به و عمده امروز شهر اراک است . امروز اگر اولویت بندی و تقدم و تاخری در نیازهای بخصوص عمرانی شهر اراک با د ید کارشناسی انجام شود قطعا” هسته مرکزی شهر و بقول دوستمان محمد پیشانی شهر که همان باغ ملی یا میدان شهدا است از مهمترین اولویتها قرار خواهد گرفت که البته شورای شهر در دو سال گذشته ادعا کردند که طرح جامعی برای این میدان توسط یک مشاور تهیه کرده اند و مدتی هم این طرح در قالب یک بنر در میدان شهدا نصب گردیده بود که البته اکثر افراد حتی متخصصان به درستی از این بنر و طرح که بیشتر شبیه یک نقاشی بود تا یک طرح جامع شهری، چیز زیادی متوجه نشدند و چندان ملموس و واضح نبود تا حتی بتوان در مورد آن نظر داد اما خود شورای شهر و شهرداری هم بعد از تصویب و تهیه این طرح دیگر هیچ برنامه ای و زمانبندی و یا طرح و برنامه ای برای اجرایی کردن این طرح اعلام نکردند . متاسفانه امروزه وضعیت نابسامان این میدان که حتی از نظر روحی هم اثر نامناسبی بر روحیه شهروندانی که هر روز از آن عبور می کنند دارد و اگر کمی در آن ایستاده و دقت کنیم از همه جهات نابسامان است از نظر پوشش درخت و فضای سبز میدان و دورتا دور آن، وضعیت تردد خوردوها ، عبور عابران ، زیبایی و نمای ساختمانها ، وضعیت بلاتکلیف رها شدهء ساختمانها ی نیمه مخروبه و زمینها و گاراژها ، ترافیک و تردد خودروها ، توقفگاه و پارکینگ و….. اما همچنان در مجموعه مدیریت شهری و شهرداری کسی جسارت ، توان و قدرت ایجاد همگرایی ، برنامه ریزی و جذب سرمایه گذار و حتی جلب و ساماندهی و استفاده از ظرفیتهای سرمایه گذاری کوچک خود مردم برای اجرای یک طرح دقیق و کارشناسی و همه جانبه که نیازهای این میدان مرکزی شهر را بعنوان یکی از مصادیق فرهنگ و تاریخ و نماد این شهر است را ندارد ، که این اقدام البته یک اقدام بزرگ و زیربنایی و اثر گذار بر تمام این شهر خواهد بود و در کنار این تقاطع های غیر همسطحی که در گوشه و کنار شهر ایجاد می شود می تواند یک توازن و تعادلی در شهر ایجاد کند و ذهنیت ها را از شهر اراک قطعا” دچار تحول خواهد نمود. و محل مایه مباهات و افتخار به زادگاه همه اراکی ها چه ساکنان و چه کسانی که در اینجا بدنیا امده و یا مدتی زندگی کرده اند خواهد بود.
البته همانطور که خود این عزیزان هم اعتراف دارند حتی برنامه و طرح پروژه های اجرا شدهء فعلی هم در دوره شهردار گذشته تهیه و تدوین گردیده است . البته به هیچ وجه قصد جسارت به شخص خاصی مد نظر نیست .
در مورد دیگر طرح های اساسی و زیربنایی همینطور است . مثل همان طرح خیابان ۵۵ متری هم که در دو سال گذشته بارها از توافق با شرکتهای پیمانکار و سرمایه گذار مختلف و شروع بکار این پروژه خبر داده شده است . هنوز هیچ اقدام عملی و فعالیتی در این خصوص بعد از گذشت بیش از ده سال و معطل ماندن و مشروط شدن برخی پروژه های دیگر مانند طرح میدان ولیعصر و همینطور بلاتکلیف املاک خیلی از مردم همچنان هیچ اقدام عملی در مورد این پروژه اساسی و زیربنایی هم انجام نشده است.
اما واقعیت این است که لیدر و مدیر ارشد مجموعه شهری در شهری با مشکلات متعدد مثل اراک باید از توانمندی های بالاتری از نظر تخصص ، قدرت تجزیه و تحلیل و برنامه ریزی ، تحصیلات و خیلی شاخص های دیگر برخوردار باشد. اگر قرار باشد کسی در راس مجموعه قرار داشته باشد که صرفا” بخواهد برای بقا امتیاز به هر عضو شورا ی شهر و یا هر کس دیگر بدهد ، آینده خوبی هم نمی توان برای شهر متصور بود . مثلا” با آنکه در این سالها بارها گفته شده است وزن نیروی متخصص و کارشناسان خبره در شهرداری بسیار پایین است اما این روزها شاهدیم که سازمان زیباسازی شهرداری در حال شکل گیری و جذب نیروست اما ببنید بجای اینکه بیایند با مصاحبه ها و آزمونهای تخصصی نیروهای نخبه دانشگاهی را جذب این سازمان نوپا کنند تا ده سال دیگر کارشناسان نخبه با تجربه داشته باشیم همه نیروها صرفا” با توصیه این و آن وارد و جذب می شوند. که واقعا” جای تاسف است.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.