امروز امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, Apr 28, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی


جاذبه طبیعی شهرستان خمین گردشگران را فرا می خواند

جاذبه طبیعی شهرستان خمین گردشگران را فرا می خواند

کد مطلب: 40072 | تاریخ ارسال: 31 مارس 2012 | چاپ صفحه

شهرستان خمین در جنوب استان مركزی از سمت شمال شرقی به منطقه حفاظت شده هفتادقله ،از سمت جنوب غربی به رشته كوههای قلعه بابو ،سیاه تیر وآشناخور ،از سمت جنوب شرقی با رشته كوهای آشناخور ،دز،الوند در استان اصفهان منتهی می شود.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا ، این شهرستان به دلیل همجواری و احاطه شدن از سه طرف با مناطق هفتادقله ،موته ،اشترانكوه دارای چشمه سارها در حاشیه كوه و دشت با چشم اندازهای منحصر به فرد از جاذبه هایی است كه در جای جای شهرستان و در همه فصول به ویژه ایام نوروز وروز طبیعت گردشگران را به خود می خواند.

وجود تعداد قابل توجه چشمه ها و سرابهای پرآب در مكانهای مختلف شهرستان از دیرباز تفرجگاهی برای گذراندن تعطیلات است.

در اطراف روستای آشناخور در فصل بهار لاله های واژگون به شكل زیبا منطقه وسیعی را می پوشاند و چشمه سده و شكرآب در تمام فصول سال دارای آب گوارا است .

در 20كیلومتری شهرستان خمین سد قره كهریز در جاده الیگودرز دارای منظره جالب و دیدنی است كه اطراف آن را چمن زار می پوشاند كه در این فصل پرندگان مهاجر نظیر مرغابی و اردك سطح آب را می پوشاند .

‘چشمه بیشه ‘ در خرمدشت و ‘چشمه نازی ‘در روستای نازی مكانی مناسب برای گردشگران و گذراندن ایام تعطیلات به شمار می رود .

چشمه ‘دز’ در ارتفاعات كوه دزبه خصوص برای كوهنوردان ودوستداران طبیعت در فصل بهار كه منطقه گل رز تبدیل به یك دشت زیبا پوشیده از گل می شود كه با وجود قلعه باستانی حسن فلك منظره دیدنی دارد .

‘رودخانه نیشهر ‘ در مجاورت روستای سكانه و نیشهر و رودخانه قمرود در ابتدای تنگه خرقاب تا انتهای تنگه چهلرز محل مناسبی برای تفریح وماهیگری است .

در 30كیلومتری شهرستان خمین در مسیر جاده اراك قسمتی از زمین از چمن طبیعی می باشد كه گاهی به عنوان اردوگاه دانش آموزی از آن استفاده می شود .

در روستای چنار آهو در درختان انبوه و متراكم گردو و وجود آبشارها در فصل بهار نمای زیبایی دارد كه تفرجگاهی برای گذراندن روز طبیعت به شمار می رود .

در روستای مزاین در تنگ عرقاب و بند قیدو آثار باستانی سنگ نگاره ها از نقوش حیوانات وحشی وادوات شكاروحتی زندگی انسانها بر روی تخته سنگها وصخره های بسیار جالبی برای علاقه مندان به تاریخ وتمدن وجود دارد .

‘كوه بوجه ‘ در شهر خمین دارای وسایل تفریحی ورستوران است كه با وجود پارك جنگلی از جاذبه های مناسب برای استراحت گردشگران نوروزی به شمار می رود .

در این مكان روز 13فروردین مملو از جمعیتی می شود كه روز طبیعت را در این مكان به همراه خانواده ومهمانهای نوروزی سپری می كنند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.