امروز امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, Apr 28, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی


سلیمی: جاذبه‌های گردشگری محلات و دلیجان در ایران بی‌نظیر است

سلیمی: جاذبه‌های گردشگری محلات و دلیجان در ایران بی‌نظیر است

کد مطلب: 40062 | تاریخ ارسال: 30 مارس 2012 | چاپ صفحه

نماینده مردم محلات در مجلس جاذبه‌های گردشگری شهرستانهای محلات و دلیجان را در ایران بی‌نظیر خواند و آن را نیازمند توجه سازمان میراث فرهنگی دانست.

به گزارش مرکزی دیلی ، علیرضا سلیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه انتخابیه خبرگزاری خانه ملت درباره جاذبه‌های گردشگری استان مرکزی گفت: حوزه انتخابیه من شامل محلات، دلیجان، نراق و نیم‌ور است که جاذبه‌های گردشگری آن در ایران جزو بی‌نظیر‌ترین‌ها است زیرا مجموعه کامل و متنوعی در این منطقه وجود دارد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: مناطق دیدنی شهر نراق بسیار است، بافت قدیمی آن یکی از بدیع‌ترین بافتهای قدیمی کشور به شمار می آید و بناهای آن متعلق به دوران صفویه و قاجاریه بسیار زیباست.

وی با اشاره به زیباییهای آبشار گیسو در نراق اضافه کرد: غار نخجیز یکی از زیبا‌ترین غارهای جهان با طول ۱۸ کیلومتر و در سه طبقه است که مناظر کم نظیر و متفاوتی در طبیعت خلق کرده است.

عضو فراکسیون روحانیون همچنین به روستای دودهک، کاروانسرای دودهک، روستای راوج، آب گرم محلات، آتشکده آتشکوه از دوره هخامنشیان و مناطق یخچال نیم‌ور از دوران کهن اشاره و اضافه کرد: در محلات سرستونهایی از دوره سلوکیان وجود دارد؛ ضمن آنکه قلعه‌ها و امامزاده‌های فراوانی در روستا‌ها از جمله بی‌بی زبیده خاتون، مشهد اردهال و امامزاده عبدالله نیم‌ور از نقاط دیدنی آن هستند.

سلیمی درباره جذب گردشگر در این شهر‌ها توضیح داد: اگرچه جذب گردشگر در سالهای اخیر رشد داشته است؛ اما کافی نیست و باید زیرساختهای لازم از قبیل احداث هتل را ایجاد کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از عملکرد سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این مورد بیان کرد: بخش خصوصی به این حوزه ورود پیدا کرده است اما متاسفانه سازمان میراث فرهنگی به تعهدات خود برای ارائه تسهیلات عمل نمی‌کند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.