امروز امروز : دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Monday, May 13, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



چشمه آبگرم محلات پذیرای مسافران نوروزی است

کد مطلب: 40047 | تاریخ ارسال: 30 مارس 2012 | چاپ صفحه

در فاصله 15 كیلومتری از شمال شرق شهرستان در ارتفاعات بلند منطقه، چشمه آبگرم محلات جوشان است كه خواص درمانی زیادی زیادی داشته واین روزها پذیرای مسافران نوروزی است.

به گزارش مرکزی دیلی ، چشمه آبگرم محلات شهرتی دیرینه داشته وسالانه گردشگران زیادی را بویژه در ایام نوروز به امید بهبودی رهسپار این دیار می كند .

بطور كلی چشمه های آبگرم به دو نوع تقسیم می شوند: نوع اول چشمه هایی هستند كه آب آنها روی زمین سرچشمه گرفته و در ابتدا دارای حوادث طبیعی اما پس از فرو رفتن در زمین و گذشتن از لایه های گوناگون گرمای آنها گرفته شده و برخی از مواد كانی را در خود حل می نمایند و از راهها و منافذ دیگری در سطح زمین متجلی می گردند .

نوع دوم آبگرم هایی هستند كه بیشتر از بخار خمیره سنگهای سوزان درون پوسته زمین به وجود آمده و به سطح زمین می رسند .

تحقیقات به عمل آمده نشان دهنده این است كه كه آبگرم محلات از نوع دوم بوده كه دسترسی به این چشمه به دو طریق ممكن است .

1-از طریق جاده دلیجان – محلات

2-جاده اصلی قم – اصفهان ( از طریق جاده دو دهك – خورهه)

چشمه آبگرم جوشان محلات با خاصیت درمانی و تفریحی محور اصلی گردشگری در این شهرستان و استان است كه می تواند حلقه اتصال چرخه گردشگری، جاذبه های طبیعی و تاریخی و مذهبی این شهرستان باشد.

رنگ مایل به قرمز و مزه آب چشمه های آبگرم محلات نشان می دهد كه این آب دارای تركیبات آهن و احتمالاً گوگرد می باشد و به همین جهت دارای خاصیت درمانی است .

تركیبات آب این چشمه شامل سولفات كلسیك است و از دسته آبهای هیپرترمال یا باقیمانده خشك زیاد می باشد كه در درمان بیماری های نقرس و بیماری های كبدی، صفراوی، كلیوی و دستگاه گوارش موثر است.

بنا به خاصیت آب درمانی چشمه در سال 1350 تأسیساتی بر فراز كوه و در محل مظهر چشمه ساخته شده است. این مجتمع دارای دو مجموعه مردانه وزنانه هست كه هر یك دارای استخر شنا ، وان و دوش های انفرادی می باشد.

مجتمع آبگرم محلات دارای یك هتل سه طبقه به مساحت 3000 متر با 36 اتاق به صورت سوئیت های یك ، دو و سه خوابه مورد استفاده قرار می گیرد، علاوه بر این 27 ویلا در دست ساخت است كه ظرفیت پذیرش را در آینده بیشتر خواهد كرد .

فعالیت در این مجتمع بیشتر در فصول گرم سال ( بهار و تابستان ) ملاحظه می گردد ودر حال حاضر پذیرای تورهای و گردشگران داخلی و توریست های خارجی است .

طرح توسعه آبگرم محلات به تصویب رسیده است و قرار است تله كابین، چشمه و پارك سرچشمه، احداث راهرو برای استفاده بهتر از این آب در فصل سرما، غارها و نواحی ییلاقی است كه در صورت تحقق می تواند قطب توانمندی در زمینه گردشگری در استان ساماندهی شود.

1- احداث راهرو : از آنجا كه به علت برودن هوا در فصل سرد سال امكان فعالیت سالانه وجود ندارد ، بین هتل مجتمع و استخرهای مورد استفاده یك راهرو به منظور حفاظت از برودت هوا احداث گردیده است .

2- احداث تله كابین : چضم اندازهای طبیعی زیبا به همراه آب و هوای معتدل و خنك منطقه ، ظرفیت بالقوه مناسبی جهت جذب توریست محسوب می گردد . به همین لحاظ از جمله برنامه های مورد توجه ، احداث تله كابین بین مجتمع آبگرم و سد پانزده خرداد است كه این اقدام باعث رونق هر چه بیشتر مجتمع و سد خواهد بود .

شهرستان محلات در جنوب استان مركزی واقع شده است

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.