امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی


متولیان امور جوانان این شهر در خواب هستند…

متولیان امور جوانان این شهر در خواب هستند…

کد مطلب: 39952 | تاریخ ارسال: 24 مارس 2012 | چاپ صفحه

نامه وارده به مرکزی دیلی : موارد زیادی هستند که عملا نشان از خواب بودن متولیان فرهنگ و جوانان این شهر و استان دارد که بی توجهی مسئولین ارشد استان هم به کمکاری های این حوزه نگرانی ما را بیش از گذشته و پیچیده تر می سازد.

آقا یا خانم میم احمدی از کاربران پایگاه خبری تحلیلی استان مرکزی ، طی ایمیلی به مرکزی دیلی سوالاتی را از مدیران و متولیان امور جوانان استان مطرح نموده است که امیدواریم مدیران متولی این امور پاسخ قانع کننده و شایسته ای به اینگونه ابهامات بدهند. این نامه را عینا در سایت منتشر می نماییم در عین حال مرکزی دیلی آمادگی خود را برای انتشار پاسخ صریح مسئولین مربوطه اعلام می دارد:

بنده یک فرهنگی در آستانه بازنشستگی هستم که دو فرزند جوان دارم. با پیگیری خبرگزاریها و سایت شما متوجه شدم که مسئولین امور جوانان در استان مرکزی مدام مصاحبه می کنند و گزارش ارائه می نمایند که فلان اتفاق در استان افتاده و بهمان خدمت ارائه شده. با احترام به همه زحمات انجام شده بنده بعنوان یکی از والدین نگران در جامعه کنونی می خواهم از این عزیزان سوال کنم که شما چه کار عملیاتی و کاربردی را برای جوانان انجام داده اید؟

در همین چند هفته گذشته شاهد بودیم سازمان های تبلیغی و دینی و فرهنگی استان در مراسم وارداتی ولنتاین کمترین اثر را داشتند و عملا می شد گفت هیچ کاری برای مقابله با این فرهنگ غلط انجام نشده. برای کم اثر کردن اثرات مخرب جشن چهارشنبه آخر سال هیچ اثری از سازمان های فرهنگی و تبلیغاتی و سازمان جوانان نمی بینیم.متولیان امور جوانان که مدعی کار فرهنگی هم هستند برای خیابان گردی جوانان شهر در برخی معابر چه اندیشیده اند؟ موارد زیادی هستند که عملا نشان از خواب بودن متولیان فرهنگ و جوانان این شهر و استان دارد که بی توجهی مسئولین ارشد استان هم به کمکاری های این حوزه نگرانی ما را بیش از گذشته و پیچیده تر می سازد.

می خواهم مسئولین محترم فرهنگی و امور جوانان استان صادقانه پاسخ دهند این موارد که ذکر کردم و صدها مورد مشابه در کجای برنامه های گزارش شده توسط شما جای دارند؟ بحث ماهواره در مملکت ما جدی است. شما کجای برنامه هاتان را به مقابله با اثرات فرهنگی این موارد اختصاص داده اید؟ مگر می شود یک برنامه کم اثر با دامنه پوششی محدود انجام داد و ادعا کرد فلان برنامه ما که مثلا برای یک قشر خاص طراحی و اجرا شده همه جوانان را پوشش می دهد؟ مثلا یک برنامه مذهبی آنهم در حوزه تخصصی چه مشکلی از یک جوان معمولی که کمتر میانه ای با اینگونه برنامه ها دارد را حل می کند؟ بجای برگزاری سمینار تخصصی و پر هزینه به نام مذهب بهتر نیست برای نفوذ بیشتر مذهب و شناساندن آن به قشر جوان جامعه تلاش کرد.

به نظر من که یک فرهنگی بازنشسته هستم دلیل اصل اینکه بعضی مسئولین و برنامه ریزان به برنامه های تخصصی روی می آورند شاید این باشد که کمتر توان ارائه برنامه های عمومی و کاربردی دارند که مورد اقبال جوانان جامعه باشد. شاید دلیل دیگرش هم این باشد که اینها کمتر حرف جوانان را می فهمند. مشکلاتشان را درک می کنند. و صرف اینکه یک پستی از قضای روزگار به آنها داده شده بطور اتفاقی و شانسی وارد حوزه مدیریت فرهنگی شده اند در حالی که توان و بضاعت لازم برای مدیریت فرهنگی را ندارند. حتی ارتباطاتشان هم قوی نیست که بتوانند از پتانسیل های فرهنگی شهر و استان برای بهبود امور جوانان استفاده کنند.

مگر شما مسئولین عزیز در این جامعه نیستید و مشکلات جوانان را نمی بینید؟ پس این خیل عظیم مشاوران و همراهان و مجاورانتان چه کاره هستند و چه خاصیتی دارند؟ پس این بودجه های کلان فرهنگی در کجای این شهر و استان هزینه می شود که کمترین اثر را در فرهنگ مان دارد؟ متولیان فرهنگی و امور جوانان برای فراگیر شدن معضلات اجتماعی و فرهنگی در مناطقی خاص از شهر اراک چه کرده اند؟ مشکل تا دلتان بخواهد زیاد است. چرا مشکلات اساسی را رصد نمی کنید و برایشان چاره ای نمی اندیشید؟ مردم چه گناهی کرده اند که شما نمی خواهید یا نمی توانید جامعه را آنگونه که هست ببینید؟

بخدا من مانند هزاران هزار پدر و مادر همین جامعه نگران به انحراف رفتن فرزندان خود هستم. آنهم در شرایطی که همه جور شرایط برای منحرف شدن وجود دارد و البته برخی موارد هم توسط متولیان جامعه مورد چشم پوشی قرار می گیرد. بگویید برای اینکه بیش از گذشته نگران اوقات فراغت جوانان خود در تابستان امسال نباشیم چه کارهایی کرده اید؟ گزارش خشک و خالی و آمارهای صرف مشکلی از ما حل نمی کند. منتظریم اقدامات کاربردی شما را ببینیم. منتظریم ببینیم می توانید از همه پتانسیل های شهر و استان برای حل یکی از مشکلات واقعی جوانان استفاده کنید یا نه؟

منتظریم ببینیم شما مسئولین با کمالات که خود را کارشناس هم می دانید می توانید یک بار هم که شده در سطح کلان و بصورت جدی برای حل مشکلات جوانان این مرز و بوم دور یک میز بنشینید و حداقل یکی از مشکلات آینده سازان فردای این مرز و بوم را چاره کنید؟ بخدا همه شما مسئول هستید از شهرداری و ارشاد و سازمان ملی جوانان گرفته تا دادگستری و پلیس همه باید دست به دست هم بدهید تا یکبار هم که شده یک معضل از این شهر کم شود.

بخدا اگر این دنیایی هم نگاه کنید آنچه که باعث رشد و ترقی شما می شود لابی گری سیاسی و زد و بندها نیست بلکه خدمتگزاری به مردم در همین دنیا هم مشمول پاداش الهی و گوشه چشم همین مردم خواهد بود. از نماینده ولی فقیه در استان و استاندار محترم که تا کنون نشان داده اند توانمند و لایق هستند هم می خواهم بیش از گذشته بر مدیریان میانی استان نظارت کنند چرا که چشم امید ما بعد از خدا به شماست. باور کنید آنقدر در این روزگار ، مشکلات متعدد داریم که توان نگرانی های هر مناسبتی از چهارشنبه شوری گرفته تا ولنتاین و … را نداریم. بخدا وضعیت کار و ازدواج جوانان این شهر بسیار بحرانی است و باید برای آنها چاره ای اندیشید. به داد نسل آینده این مملکت برسید.

امیدوارم سایت مرکزی دیلی هم این مطالب را درج کند تا حداقل مسئولین این موارد را بخوانند و بدانند مردم همه چیز را بخوبی می بینند. انشاء الله شما مثل بعضی سایت ها و روزنامه های استان صرفا بدنبال منافع خود نیستید و مشکلات واقعی جامعه را حتی اگر با منافعتان در تضاد باشد چاپ می کنید!

با تشکر – م احمدی از اراک

مطلب مرتبط : آماری نگران کننده از اوقات فراغت جوانان در استان مرکزی

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.