امروز امروز : دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Monday, May 13, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی


برگزاری مانور جمع آوری حیوانات وحشی از مراكز عرضه جانواران در اراك

برگزاری مانور جمع آوری حیوانات وحشی از مراكز عرضه جانواران در اراك

کد مطلب: 39897 | تاریخ ارسال: 22 مارس 2012 | چاپ صفحه

مدیركل حفاظت محیط زیست استان مركزی از برگزاری مانور جمع آوری حیوانات وحشی از مراكز عرضه جانواران در اراك خبر داد.

به گزارش مرکزی دیلی ، ‘امیر انصاری’ روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مانور با همكاری نیروی انتظامی و شهرداری اراك در دو روز پایانی سال و با هدف برخورد با متخلفان فرصت طلب در عرضه و فروش جانواران وحشی نظیر لاك پشت ، مار و سمندر در سطح شهر انجام شد.

وی توضیح داد: بر اساس بند ج ماده 10 قانون شكار و صید ، خرید و فروش جانوران وحشی جرم است و برای متخلفین در قانون مجازات یك تا شش ماه حبس پیش بینی شده است.

مدیركل حفاظت محیط زیست استان مركزی بیان كرد: خارج كردن حیوانات وحشی از زیستگاه های طبیعی منجر به برهم خوردن نظم و تعادل موجود در اكوسیستم طبیعت شده و علاوه بر آن مخاطرات جدی بهداشتی را نیز برای خانواده ها و افراد تماس گیرنده در پی دارد.

انصاری تصریح كرد: برای مثال گونه ‘سمندر لرستانی’ به خاطر تغییرات آب و هوایی و بی ملاحظه بودن برخی افراد در معرض انقراض است و در صورت صید و خرید و فروش این گونه نادر و با اهمیت برای همیشه از بین می رود.

وی اضافه كرد: بهار فصل زادآوری و جوجه ریزی حیات وحش است و مردم باید با حضور در طبیعت به عنوان همیاران محیط زیست از تخریب لانه پرندگان و پستانداران خودداری كرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به اداره كل حفاظت محیط زیست استان مركزی اطلاع دهند.

انصاری خاطرنشان كرد: محیط زیست و گونه های جانوری و گیاهی سرمایه های ارزشمند طبیعی استان مركزی هستند كه باید به عنوان میراث گران بهای حفظ شده و به نسل آینده تحویل شود.

در تنوع گونه های جانوری استان 49 گونه پستاندار، 154گونه پرنده ، 40 گونه خزنده ، چهار گونه دو زیست و 12گونه ماهی طبقه بندی شده است.

یك هزار و 10 گونه علفی، 151گونه بوته ای، 125 گونه درخچه ای و 41 گونه درختی نیز در رده تنوع گیاهی استان نیز شناسایی شده است.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.