امروز امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Monday, Apr 29, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی


علیرضا سلیمی: همه باید ظرفیت پذیرش نتایج انتخابات را داشته باشند

علیرضا سلیمی: همه باید ظرفیت پذیرش نتایج انتخابات را داشته باشند

کد مطلب: 39843 | تاریخ ارسال: 18 مارس 2012 | چاپ صفحه

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هشتم گفت: تکلیف ما همین بود که در صحنه انتخابات حضور یابیم و نفس عمل به تکلیف، که عین پیروزی و موفقیت است. بنابراین باید ظرفیت پذیرش نتایج را در عمل داشته باشیم و با قبول نتایج و تبریک واقعی و نه فقط شفاهی و کتبی، نشان بدهیم که با همه وجود به‌دنبال پیشرفت کشور هستیم.

به گزارش مرکزی دیلی ، علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، با تشکر از مشارکت گسترده مردم در انتخابات مجلس نهم، تصریح کرد: حضور پرشور مردم در دوازدهم اسفند پای صندوق‌های رای سیلی محکمی به گوش دشمنان زد و این حضور دارای پیام‌های متفاوتی برای مردم، رهبری، دشمنان و فعالان سیاسی بود؛ مردم ایران اسلامی با زمان شناسی ویژه‌ای که در آنها سراغ داریم و به تبعیت از رهبر و مقتدای خود، برای دادن پاسخ قاطع و محکم به دشمنان این آب و خاک در روز ۱۲ اسفند سال‌جاری به پای صندوق‌های رای رفتند و با حضور بی‌نظیر خود سیلی محکمی به گوش دشمنان نواختند.
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این حضور چند پیام داشت: پیام اول این‌که سلاح تحریم نمی‌تواند ملت ما را از مسیری که انتخاب کرده بازدارد. ملتی که به بلوغ فکری در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی رسیده، با این ابزارها میدان را برای دشمنان خالی نمی‌کند. پیام دوم به کسانی بود که در حال توهم هستند و تصور می‌کردند که ملت فریب فتنه گران را خواهد خورد و با بی‌رغبتی به صندوق‌های رای نگاه خواهد کرد، حضور پرشور مردم نشان داد که ملت طومار فتنه گران را برای همیشه جمع کرده و فریب افراد متوهم را نمی‌خورد و وضع این افراد نیز در جامعه روشن شد. پیام سوم این بود که مردم ایران اسلامی با ولایت بیعت کرده‌اند و محور حرکت‌های اجتماعی در جمهوری اسلامی، ولایت فقیه و رهبر عظیم‌الشأن آن است و مردم به رهبری نظام و خود نظام اعتماد کامل دارند. پیام چهارم این بود که مردم قطعا در این میدان، به‌رغم تخریب‌هایی که علیه برخی افراد صورت گرفت، مسیر خود را به خوبی شناخته‌اند و بصیرت ایشان در این انتخابات به منصه ظهور رسید. بنابراین مردم ایران اسلامی در انتخابات نه فریب رسانه‌های بیگانه را خوردند و به‌رغم آتش‌برافروزی رسانه‌های اردوگاه غرب، نه تحت‌تأثیر هجوم تبلیغاتی واقع شدند و نه تحریم‌های آبکی که برخی ارائه می‌دادند، توانست مردم را از مسیر اصلی خود منحرف کند و نه چیزی را توانست بر مردم تحمیل کند.
وی در ادامه با بیان اینکه پیروز میدان قطعا مردم و مدیر صحنه، رهبر انقلاب است و نه کس دیگر، افزود: کسی نمی‌تواند با سهم خواهی به‌دنبال غبارآلود کردن فضا باشد. دشمنان ما هم باید بدانند که هنوز مردم ایران را نشناخته‌اند. مردم ما با اسلام، ولایت، آرمان‌های شهدا و امام راحل پیوند خورده‌اند و قطعا چنین مردمی را نمی‌توان از مسیری که انتخاب کرده‌اند بازداشت. این انتخابات حقیقتا چشم دشمنان را کور کرد و به دیده دشمنان نابخردان غبار پاشید و ایشان تا مدت‌ها بهت زده خواهند بود.
این نماینده مردم در مجلس هشتم در ادامه به وظیفه نمایندگان در قبال آرای مردمی که به‌رغم همه تهدیدها در انتخابات شرکت کردند اشاره و بیان کرد: مردم به وظیفه خود عمل کرده‌اند و به میدان آمدند و ثابت کردند به‌رغم همه فشارها پیوسته در صحنه باقی خواهند ماند. اکنون نمایندگان وظیفه سنگینی به‌عهده دارند. نمایندگان طبق قانون باید مشکلات مردم را مد نظر قرار دهند. اشتغال، تورم، رکود و اموری از این دست به‌عنوان مشکلات جدی مردم مطرح است و مجلس باید با سرپنجه تدبیر برای این مشکلات سازوکارهای قانونی را تبیین کند. بنابراین هرچند مردم به وظیفه خود عمل کردند، اما مسئولان باید به خاطر وجود چنین مردم بصیری، سپاس و شکر به درگاه ایزدی بگزارند و مسئولان با همه توان و انرژی برای مردم کار کنند.
سلیمی به نمایندگان فعلی مجلس که به مجلس نهم راه پیدا نکردند توصیه کرد و بیان داشت: نمایندگانی که به مجلس بعدی راه پیدا نکردند، سرمایه‌های نظام هستند و از این دوستان انتظار می‌رود اولا تجربیات خود را در اختیار عزیزانی که از حوزه انتخابیه ایشان انتخاب شده‌اند بگذارند که قطعا به نفع نظام خواهد بود. نکته دوم این است که با رفتارهای اخلاق‌مدارانه، مسیر حرکت کشور را به سمتی سوق بدهند که در فضایی آرام مشکلات کشور حل شود. قطعا همین گونه هم هست و بنده صرفا از باب تاکید و نه توصیه عرض می‌کنم و قطعا این دوستان همین نگاه را خواهند داشت. تکلیف ما همین بود که در صحنه انتخابات حضور یابیم و نفس عمل به تکلیف، عین پیروزی و موفقیت است. بنابراین باید ظرفیت پذیرش نتایج را در عمل داشته باشیم و با قبول نتایج و تبریک واقعی و نه فقط شفاهی و کتبی، نشان بدهیم که با همه وجود به‌دنبال پیشرفت کشور هستیم و مسیر را برای ادامه خدمت دیگران هموار کنیم. نمایندگان عزیز اموری را پیگیری می‌کردند که ممکن است فعلا نتوانسته باشند آنها را صد در صد نهایی و اجرایی کنند. اگر علاوه بر انتقال تجربیات خود به نمایندگان جدید و رفتار بزرگوارانه و اخلاق‌مدارانه، این موارد را به دوستان بعدی انتقال دهند که وقت و انرژی کشور هدر نشود، بسیار مفید خواهد بود. صحبت ما با این عزیزان این است که زمان رقابت تمام شده و الان فصل رفاقت و وقت دوستی، همدلی و همکاری برای پیشبرد امور کشور است.
وی همچنین به چهره‌های تازه وارد به مجلس توصیه می‌کند در فرصت باقیمانده از عمر مجلس هشتم، به مطالعه و ارتقای سطح دانش خود از سازوکار فعالیت مجلس بپردازند؛ علاوه بر این، نمایندگان مشغله فراوانی دارند و باید حتما زمانی را به مطالعه اختصاص دهند تا عقبه فکری شان به مرور دچار رکود نشود. توسل به اهل‌بیت و خدا و داشتن انابه و تضرع به درگاه الهی به‌رغم همه اشتغالات باید در برنامه نمایندگان باشد تا از این مسیر فاصله نگیرند و آسیب نبینند. نکته دیگر این‌که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید در مجلس دقت کرد، اما این دقت نباید ما را از انصاف دور بدارد. هر قیام و قعود ما انجام تکلیف الهی است و باید انصاف را در همه مسائل مورد توجه قرار دهیم. ما برای مسائل کلان کشور نیازمند استراتژی هستیم و برنامه‌ها را در سطح ملی باید پردازش کنیم و برای برنامه‌هایی که ارائه داده‌ایم، باید اقدامات قانونی اجرا شود تا بتوانیم مشکلات کشور را در طول این مدت رفع کنیم. ما باید راهبردهای مشخص و تاکتیک‌های مشخص برای رسیدن به اهداف خود داشته باشیم.
عضو فراکسیون بیداری اسلامی مجلس درباره اولویت‌های مجلس نهم گفت: مجلس نهم چند اولویت دارد. آنچه مردم امروز از آن در عذاب هستند، مسائل اقتصادی مثل اشتغال و تورم است. از امور دیگری که در مجلس نهم باید به آن توجه شود، روانسازی ارائه تسهیلات بانکی است که به‌عنوان پشتوانه چرخه تولید در کشور امروز روانی لازم را ندارد و نیازمند چاره‌اندیشی است. اولویت دیگر نگاه جدی به بانکداری اسلامی است. اگرچه این بحث مطرح است، اما هنوز چنان که باید، اجرایی نشده است. نکته بعد بحث حمایت از تولید است. هرچند سازوکارهایی برای حمایت از تولید اندیشیده شده، اما کافی به‌نظر نمی‌رسد و اقدامات جدی باید مورد توجه مجلس قرار بگیرد. بحث کاهش وابستگی به نفت و اصلاح نظام مالیاتی از جمله اولویت‌های دیگر مجلس نهم است. یکی از نکات مهم این است که ما در نظام بودجه‌ریزی خود با اشکال جدی مواجهیم و این نظام بعد از ۳۳ سال مبتنی بر یک نظام بودجه‌ریزی عملی نیست و تغییر آن از ضرورت‌ها است. لوایح بودجه سنواتی به‌عنوان یک سند پایین دستی باید دقیقا براساس اسناد بالادستی مثل سند چشم‌انداز و برنامه پنجم تدوین شود تا بتوانیم دقیقا ارزیابی کنیم که در بودجه هر سال به چند درصد اهداف اسناد بالادستی رسیده‌ایم.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان داشت: از ماموریت‌های دیگر مجلس نهم، عنایت ویژه به تحقیقات و پژوهش در کشور است که باید رویکردهای جدیدی در این رابطه با توجه به شرایط جدید کشور تبیین شود. ما در تولیدات علمی امروز تراز بسیار خوبی در منطقه داریم، اما در زمینه تبدیل تولیدات علمی به فناوری و تجاری‌سازی علوم هنوز عقب هستیم و تعیین چارچوب‌هایی که بتوانیم این تولیدات علمی را به فناوری و فناوری را تجاری‌سازی کنیم، باید مورد عنایت مجلس قرار بگیرد. مسائل مرتبط با قانون انتخابات مسئله مهم دیگری است. این قانون اکنون قانون چهل وصله‌ای است و هر مجلسی آن را دستکاری کرده و متأسفانه قانون یکدستی نیست و نظم واحدی بر آن حاکم نیست که باید مورد بازنگری جدی قرار بگیرد.
سلیمی گفت: طرح آمایش سرزمین در حوزه کشاورزی و صنعت و قانونی که بتوانیم بر حسب نیازها و واقعیت‌های صنعتی و کشاورزی به اهداف خود برسیم نیز اولویت دار است. ما قانون معدن را در مجلس هشتم تصویب کردیم، اما در بحث صنایع ما کارهای جا مانده فراوانی داریم. در مورد اصل ۴۴ اگرچه کمیسیون ویژه‌ای در مجلس شکل گرفت، اما ما خروجی قابل توجهی از این کمیسیون نداشتیم و بحث برون‌سپاری‌ها باید جدی‌تر پیگیری شود.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.