امروز امروز : دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Monday, May 13, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



غلظت ریزگردها در هوای اراك چهار برابر حد مجاز شد

کد مطلب: 39687 | تاریخ ارسال: 14 مارس 2012 | چاپ صفحه

مدیركل حفاظت محیط زیست استان مركزی از غلظت چهار برابری ریزگردها در هوای اراك در شبانه روز اخیر خبر داد گفت:هوای این شهر در روز چهار شنبه در شرایط هشدار است.

به گزارش مرکزی دیلی ، ‘امیر انصاری’ در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: براساس اطلاعات مركز پایش آلاینده های هوای اراك، میانگین غلظت ذرات معلق و ریزگردها در هوای این شهر در شبانه روز گذشته 365 میكروگرم بر متر مكعب بوده كه در ساعات اولیه بامداد امروز به 239 میكرو گرم بر متر مكعب رسید.

وی گفت: شاخص استاندارد كیفیت هوا 90 میكروگرم بر متر مكعب است و كاهش دایره دید به دلیل غلظت بالای گرد و غبار در هوای اراك محسوس است.

مدیركل حفاظت محیط زیست استان مركزی اظهار كرد: بر اساس گزارش مركز پایش هوای شهر شازند، شاخص كیفیت هوای این شهرنیز در ساعات اولیه روز چهارشنبه 252 واحد بوده كه بیانگر وضعیت هشدار است.

انصاری خاطرنشان كرد: علت پدیده گرد و غبار در اراك و شازند وزش باد سنگین و انتقال آلودگی و ذرات معلق از مناطق جوبی و غربی كشور است.

وی خاطرنشان كرد: تا پایان بهمن ماه امسال اراك 174 روز با كیفیت هشدار و هوای آلوده را تجربه كرده و این درحالی است كه در دوازده ماه سال 89 شهر اراك شاهد 138 روز آلوده بود.

اراك یكی از هشت شهر آلوده كشور است كه مشمول اجرای طرح كاهش آلودگی هوای كلان شهرها در برنامه پنجم توسعه شده است.

منواكسید كربن، دی اكسید گوگرد، ‌ازون، ‌ذرات معلق و دی اكسید نیتروژن پنج آلاینده مهم هوای اراك هستند.

كیفیت هوا در شرایط پاك، سالم، ‌ناسالم و ‌بسیار ناسالم،‌ طبقه بندی می شود و وضعیت هشدار نشانگر كیفیت ناسالم و اضطرار و بحران بیانگر كیفیت بسیار ناسالم است.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.