امروز امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, May 19, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



آمارهایی نگران کننده از وضعیت جوانان

کد مطلب: 3908 | تاریخ ارسال: 10 ژوئن 2009 | چاپ صفحه

افزایش تمایل جوانان به مواد مخدر صنعتی! / آمار تکاندهنده شیوع ایدز در میان جوانان ایرانی

افزایش تمایل جوانان به مواد مخدر صنعتی!

بر اساس آخرین آمار اعلام شده ، در بین معتادان کشور دانش آموزان نیز مشاهده می‌شوند و از آن مهم تر اینکه بسیاری از دانش آموزان دبیرستانی با موادمخدر صنعتی همچون “شیشه” و “کراک” کاملا آشنا هستند.

کراک، نوعی هروئین است که تا حد امکان اشباع شده یعنی یک گرم کراک از ۱۰ تا ۱۰۰ گرم هرویین به دست آمده است اما اعتیاد آن نسبت به هروئین بسیار شدیدتر و ترک آن بسیار مشکل تر است.

بر اساس تحقیقات به عمل آمده الگوی اعتیاد در کشور به سرعت در حال تغییر است و مصرف مواد جدید همچون کراک رو به رشد است به طوری که مصرف این مواد هم اکنون به ۲۰ درصد در بازار مصرف کشور رسیده ، این در حالی است که سهم هروئین با سابقه طولانی۲۱ درصد است.

ادامه خبر …

آمار تکاندهنده شیوع ایدز در میان جوانان ایرانی

در حالی که مسوولان کشور درگیر جنجال ها و دعواهای پرهزینه سیاسی و جناحی هستند، ویروس ایدز، آرام ، بی سروصدا و بی ترحم همچنان به پیش می تازد و تاکنون بخش قابل توجهی از مردم ایران را آلوده کرده است.

اخیرا رییس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت خبر داده است که تعداد مبتلایان ایدز در ایران حدود ۸۳ هزار نفر است که تاکنون تنها ۱۹ هزار نفر از آنها شناسایی شده اند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند ایدز مانند کوه یخی در درون یک اقیانوس است که آمارهای موجود، تنها ناظر به قله آن است که از دل آبها بیرون زده است و لذا به تلخی باید گفت که آمار ایدزی ها در ایران، به احتمال فراوان از آنچه گفته می شود بیشتر است.

ادامه خبر…

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.