امروز امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 04, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی


درخواست رسیدگی قاطع به تخلفات آزمایشگاه شیوا محیط پارس

درخواست رسیدگی قاطع به تخلفات آزمایشگاه شیوا محیط پارس

کد مطلب: 38336 | تاریخ ارسال: 6 فوریه 2012 | چاپ صفحه

به گزارش مرکزی دیلی ، وبلاگ کیمیای سبز در آخرین مطلب خود مطلبی را درباره تخلف آزمایشگاه شیوا محیط پارس منتشر نموده است:

جناب آقای مهندس محمدی زاده

معاونت محترم رئیس جمهور و ریاست سازمان حفاظت محیط زیست کشور

با سلام و تحییات

     همانگونه که مستحضرید شرکت شیوا محیط پارس به مدیر عاملی آقای منصور غیاث الدین که به عنوان آزمایشگاه معتمد محیط زیست فعالیت می نماید، بدون داشتن صلاحیت های قانونی از طرف آن سازمان محترم اقدام به سنجش “گازهای خطرناک HF و F2” در محیط کارخانه ایرالکو به ویژه در کارگاه آند سازی و خطوط قدیم نموده است، که متاسفانه نتایج سنجش این آزمایشگاه فاقد صلاحیت و متخلف، مورد استناد علمی و کارشناسی هیات های 3 و 5 نفره دیوان قرار گرفته و بر اساس آن شعبه 33 دیوان عدالت اداری حکم به عدم آلایندگی ایرالکو صادر نموده است. در این راستا با توجه به:

الف) آگاهی این آزمایشگاه در عدم صلاحیت و سنجش گاز های فوق الذکر و انجام این سنجش (حتی به دعوت کارشناسان دیوان و یا حتی در قالب خود اظهاری ایرالکو) نشانه ای محرز از تخلف آگاهانه این شرکت بوده است.

ب) بر اساس سنجش انجام شده توسط مرکز تحقیقات زیست محیطی اداره کل محیط زیست استان تهران در محوطه کارگاه احیا قدیم و دودکش پخت آند شرکت آلومینیوم سازی اراک (به پیوست) میزان آلایندگی HF به طور معنی داری (دهها برابر) با نتایج شرکت شیوا محیط پارس متفاوت است که نشان از عدم کالیبراسیون دستگاهها و یا عدم رعایت دستورالعمل سنجش آلایندگی توسط شرکت شیوا محیط پارس و یا موارد نگران کننده دیگر!! را دارد، که لزوم بررسی مجدد آزمایشات پیشین این شرکت در مجموعه ایرالکو و حتی سایر صنایع کشور را بیش از پیش نشان می دهد.

ج) لازم به ذکر است اقدام آگاهانه، غیرقانونی و ناصحیح شرکت مذبور سبب از بین رفتن دو دهه پیگیری های مجدانه مدیران ارشد استانی، مدیران ارشد دستگاه قضا، کارشناسان دلسوز اداره کل محیط زیست استانی، اصحاب رسانه و سازمانهای مردم نهاد استان در پرونده شرکت آلومینیوم سازی اراک گردیده است.

 بدین منظور از حضرتعالی درخواست دارد با توجه به اهمیت موضوع، پرونده این آزمایشگاه متخلف به صورت ویژه و خارج از روند اداری در کمیسیون رسیدگی به تخلفات آزمایشگاههای معتمد محیط زیست سازمان مورد بررسی قرار گیرد و در صورت اثبات تخلف برای جلوگیری از تکرار موارد اینچنینی اشد مجازات در مورد شرکت مذکور اعمال گردد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.