امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی


معاون عمرانی استاندار مركزی: 47 زلزله برخی نواحی استان مركزی را لرزانده است

معاون عمرانی استاندار مركزی: 47 زلزله برخی نواحی استان مركزی را لرزانده است

کد مطلب: 37964 | تاریخ ارسال: 30 ژانویه 2012 | چاپ صفحه

معاون عمرانی استاندار مركزی گفت: 47 زلزله بالای 5/2ریشتر برخی نواحی این استان از جمله داودآباد و آشتیان را از 24 دی ماه امسال تاكنون لرزانده است.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، ‘هوشنگ بازوند’ عصر یكشنبه در جلسه ستاد بحران این استان در اراك افزود: لرزشهای زیر 5/2 ریشتر، زلزله محسوب نمی شود و از تعداد زلزله های بالای 5/2 ریشتر، 23 زلزله از 24 تا 30 دی ماه و 24 زلزله از اول بهمن ماه تاكنون بوده است.

وی بیان كرد: در این راستا با چهار موسسه ژئوفیزیك دانشگاه تهران، سرپرست سازمان مدیریت بحران، رییس مركز تحقیقات ساختمان و رییس پژوهشكده سوانح طبیعی و پژوهشكده مهندسی زلزله مكاتباتی شده كه موسسه مركز تحقیقات ساختمان سه دستگاه شتاب نگار و پژوهشكده مهندسی زلزله، سه شتاب نگار و چهار لرزه نگار در مسیرهای زلزله نصب كرده اند.

معاون عمرانی استانداری مركزی ادامه داد: موسسه پژوهشكده مهندسی زلزله قول مساعد داده تا چهارشنبه هفته جاری تجزیه و تحلیل نهایی خود را از این زلزله ها اعلام كند.

بازوند اظهار كرد: با وجود اینكه از نظر محققان، زلزله های اخیر نگران كننده نیستند، اما اقدامات لازم برای پیشگیری از زلزله احتمالی اندیشیده شده و دستگاه های خدمات رسان باید آماده باش باشند.

وی یادآور شد: برای توزیع چادرهای رایگان قبل از وقوع حادثه بین مردم، اعتباری داده نشده اما بیش از 200 چادر تهیه و توزیع شده كه بخشی از اعتبار این چادرها توسط مردم و بخشی توسط ستاد حوادث پرداخت شده است.

در این نشست در خصوص پیشگیری از زلزله و وظایف دستگاه های خدمات رسان در زمان زلزله احتمالی بحث و تبادل نظر شد و مصوب شد هر چه سریعتر یك درمانگاه مجهز در شهر داودآباد ایجاد شود.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.