امروز امروز : چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Wednesday, May 15, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی


بوی گل و سوسن و یاسمن آمد/رهبر محبوب خلق از سفر آمد

بوی گل و سوسن و یاسمن آمد/رهبر محبوب خلق از سفر آمد

کد مطلب: 37790 | تاریخ ارسال: 25 ژانویه 2012 | چاپ صفحه

سید منصور حیدری : سال گذشته که یکی از جوانان نسبی از من سوال کرد : ….شما امام خمینی را دوست داشتید ؟ درجواب به اوکه در زمان حضرت روح الله کودکی بیش نبود گفتم :… هنوزهم دوست دارم……

سال گذشته که یکی از جوانان نسبی از من سوال کرد : ….شما امام خمینی را دوست داشتید ؟ درجواب به اوکه در زمان حضرت روح الله کودکی بیش نبود گفتم :… هنوزهم دوست دارم……
اینها سخنان اوست ؛ اوکه در سومین روز ربیع الاول سال 1399 ه ق , آخرین ماه ربیع از قرن چهاردهم هجری به وطن بازگشت و با آمدنش بهار را با خود آورد- امسال پس از سی و سه سال, دوباره ربیع بابهمن هم قدم شده است –
اینها سخنان اوست, بدون کم و زیاد و بدون نیاز به تفسیر و تعبیر:
….نباید در ذهن کسی بیاید که انقلاب مربوط به شخصی است . من باید عرض کنم که از باب این که یک فردی از افراد جامعه هستم –به همان مقدار اگر دخالت داشتم , دارم .آنچه هست از خدای تبارک و تعالی است , خدای تبارک و تعالی است که این ملت را منقلب کرد از یک حالی به حالی دیگر .او مقلب القلوب است ,اوست که همه کارها و زمام امور در دست اوست و ما هیچ و هیچ اندر هیچ هستیم .
…بانوان رهبر نهضت ما هستند و ما دنباله آنها هستیم . من شما را به رهبری قبول دارم و خدمتگزار شمایم .
…من دعا گوی همه هستم و شما احتمال این را بدهید که اگر به من بگوییدکه خدمتگزار , بهتر از این است که بگویید رهبر . اسلام ما را موظف کرده که خدمت کنیم , خدمتگزاری مطرح است.
…ملت ما دیگر احتیاجی به افراد ندارد . احتیاج به یک فردی مثل من ندارد و ملت ما همه شان الان راه خودشان را پیدا کردند و دارند می روند .من هم نباشم راه را می روند , شما هم نباشید راه را می روند . ملت ما این طور شده ,دیگر خوفی در کار نیست تا ما را بترسانند از قدرتها .
…محکم باشید آقا!جوانهای ما محکم بایستند . (یکی از حضار : ما همه سرباز توایم خمینی , گوش به فرمان توایم خمینی )ما همه سرباز خدا هستیم . ان شاءالله ,نه توسرباز منی نه من سرباز تو,همه ما باهم قیام کردیم که اسلام را در اینجا زنده کنیم و ان شاءالله به سایر جاهاهم صادر کنیم و ما همه برادر با هم هستیم.
(…حضار : توطئه چپ و راست , کوبنده اش روح الله است ) امام : صبر کنید , صبرکنید خواهش می کنم , شما کوبنده هستید , روح الله کی هست ؟ !
…از 15 خرداد تا حالا که آمدیم خون دادیم , یعنی شما خون دادید , من که نشسته ام اینجا, من هیچ حقی ندارم , شما ها خون دادید , شما ها میدان رفتید ,شما ها مبارزه کردید , ما ها هیچ حقی نداریم , ما باید برای شما خدمت کنیم . خودمان نباید استفاده کنیم , نه استفاده عنوانی ,خاک بر سر من که بخواهم استفاده عنوانی از شما بکنم , خون شما ریخته بشود و من استفاده اش را ببرم .
…الان مکلفیم ما , مسئولیم همه مان , همه مان مسئولیم , نه مسئول برای کار خودمان , مسئول کارهای دیگران هم هستیم .کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته همه باید نسبت به هم رعایت بکنند , همه باید نسبت به دیگران , مسئولیت من هم گردن شماست , شما هم گردن من است , اگر من هم پایم را کج گذاشتم شما مسئولید اگر نگویید چرا پایت را کج گذاشتی ؟باید هجوم کنید ,نمی کنید چرا؟
…خدا می داند که شخصا” برای خودم ذره ای مصونیت و حق و امتیاز قائل نیستم . اگر تخلفی از من هم سرزند مهیای مواخذه ام .
…این یک انگیزه ای است که در این جوانهای ما پیدا شده است و امید است که در ما هم پیدا بشود.من واقعا” وقتی که بعضی از این جوانها را می بینم , بعضی از این صحبتهای جوانها را می شنوم ,بعضی از این شادیهای آنها را می بینم در جبهه ها , می بینم جایی که الان آتش است , هر روز آتشبازی است , اینها با سرافرازی و با عظمت روح و با شادی دارند پیش می روند , من متحیر می شوم و از این حسرت می برم که ما نرسیدیم به یک همچو مقامی.
…من از این چهره های نورانی و بشاش شما و از این گریه های شوق شما حسرت می برم , من احساس حقارت می کنم وقتی با این چهره ها مواجه می شوم و این قلبهایی که به واسطه توجه به خدای تبارک و تعالی این طور در چهره ها اثر گذاشته است , احساس حقارت می کنم .
…من با کمال صداقت اعتراف می کنم به اینکه ما سندی برای ادعایی اگر بکنیم نداریم و شما عزیزان بدون ادعا بدون توقع مدح و ثنا و بدون توقع پاداش تعهد خودتان را به اسلام و قرآن کریم ثابت کردید.
…من برای چندمین بار اعلام می کنم که هر گروه و شخصی , اگر چه بستگان و اقربای اینجانب باشند خود مسئول اعمال و اقوال خود هستند و اگر خدای نخواسته تخلف از احکام اسلام کردند , دستگاه قضایی موظف است آنان را مورد تعقیب قرار دهد و هر کس و هر دستگاه , چه قضات شرع و چه دادگاهها و چه غیر اینها , هر کس تعدیات خود را به اسم من و یا به انتساب به من اجرا کند مجرم و مفتری است.
…من به ملت ایران اخطار می کنم و تاکید می کنم که اگر چنانچه هر کس با هر عنوان در این موقع حساس به من اهانت کند و بخواهد تفرقه ایجاد کند نباید در این موقع عکس العمل نشان دهید. در این دو روز بعضی مراجعات شد که برای بعضی مجلات که اهانت کرده اند , عکس العمل نشان دهید و من در این موقع حساس جایز نمی دانم . اگر فرضا” به من سب کنند , یا عکس مرا بسوزانند یا به من حمله کنند در این موقع حساس کسی حق ندارد عکس العمل نشان دهد.
…من این را اعلام می کنم که اگر کسی به من سب بکند , فحش بدهد , عکس مرا پاره کند , احدی حق ندارد که به او تعرض بکند , حرام است تعرض کردن به کسی که به من سب کند به من فحش بدهد عکس مرا پاره کند ,مرا بزند , هرکاری بکند , احدی حق ندارد . در این وقتی که ما گرفتارهستیم در این مصیبت بزرگ , با او مقابله بکند تا اینکه به زد و خورد برسد و غائله ایجاد بشود , امروز آرامش ما می خواهیم .
…من خوف این را دارم که مطالبی که آقای حجازی فرمودند درباره من , باورم بیاید . من خوف این را دارم که با این فرمایشات ایشان و امثال ایشان , برای من یک غرور و انحطاطی پیش بیاید.
…من اگر خودم را نسبت به سایر انسانها یک مرتبتی قائل باشم , این انحطاط فکری است و انحطاط روحی .
…من هرچه بکنم و بر سر من هرچه بیاید , در مقابل شمایی که خون در راه آزادی و اسلام داده اید , خجلم , آن چه مرا در این مکان رنج و درد آور دلخوش می کند , خدمت به شماست. من در غم خانواده های افتخار آفرین سراسر ایران خود را شریک می دانم .
( قبول قطعنامه )… در شرایط کنونی آنچه موجب امر شد , تکلیف الهی ام بود . شما می دانید که من با شما پیمان بسته بودم که تا آخرین قطره خون و آخرین نفس بجنگم ,اما تصمیم امروز فقط برای تشخیص مصلحت بود و تنها به امید رحمت و رضای او از هرآنچه گفتم گذشتم و اگر آبرویی داشته ام با خدا معامله کرده ام .
( در موضوع آیت اله منتظری )… ان شاءالله خواهران و برادران در آینده تا اندازه ای روشن خواهند شد . سفارش این موضوع لازم نیست که دفاع از اسلام و نظام شوخی بردار نیست و در صورت تخطی , هر کس در هر موقعیت بلافاصله به مردم معرفی خواهد شد . ..وظیفه شرعی اقتضا می کرد تا تصمیم لازم را برای حفظ نظام و اسلام بگیرد , لذا با دلی پرخون حاصل عمرم را برای مصلحت نظام و اسلام کنار گذاشتم .
…هیهات که خمینی در برابر تجاوز دیوسیرتان و مشرکان و کافران به حریم قرآن کریم و عترت رسول خدا و امت محمد صلی الله علیه و سلم و پیروان ابراهیم حنیف ساکت و آرام بماند و یا نظاره گر صحنه های ذلت و حقارت مسامانان باشد.
…البته من نسبت به همه مسائل مطبوعات نمی توانم نظر بدهم . الان آنچه مربوط به مسائل آخر است , این است که رادیو و تلویزیون و مطبوعات مال عموم است . چنانچه شما هم همین اعتقاد را دارید که عموم بر آن ها حق دارند . از این جهت من به سهم خود خیال دارم که راجع به من کم باشد, مگر در مواقع حساسی که لازم است …من میل ندارم که رادیو هر وقت باز می شود اسم من باشد. مدتهاست که از این جهت متنفرم , این کار غلطی است ,به اندازه متعارف نسبت به همه خوب است زیادی اش مضر است …بنا بر این آنچه راجع به خودم می گویم این است که اگر قرار است عکس مرا بگذارید , به جای آن عکس یک رعیت را بگذارید و زیرش بنویسید این رعیت چه کار مهمی کرده است .
…هی نگوید ملت با من است , ملت با من است , ملت با اسلام است , نه با من است و نه با شما و نه با دیگران , من اگر یک کلمه ای بر خلاف اسلام بگویم , همین ملت می ریزند و من را از بین می برند , ملت اسلام را می خواهد , ملت شخص نمی خواهد .
…مردم یک عقد اخوتی با افراد نبستند که با هیچ از ما ,اگر دیدند من یک وقتی پایم را کنار گذاشتم از آن رویه ای که خود این ملت دارد و این سیل خروشان دارد , من بخواهم بر خلاف این سیل شنا بکنم , من را از بین می برند , هرکس باشد این طور است .
…من شرمم می آید که خود را در مقابل این عزیزان سرشار از ایمان و عشق و فداکاری به حساب آورم آنان با عشق به خدای بزرگ به معشوق خویش پیوستند و ما هنوز در خم یک کوچه هم نیستیم.
…من نظری به دیگران ندارم . راجع به خودم می گویم از این وضع رادیو و تلویزیون خوشم نمی آید . واقع آن است که آن قدر که پابرهنه ها به رادیو تلویزیون حق دارند ما نداریم , این یک واقعیت است تعارف نیست .
…اگر من هم سخنرانی کردم که مخالف با دستور اسلام بود و برای ایجاد تشنج و برای گرفتار کردن ملت مسلمان ما که خونها داده است در راه اسلام , اگر من هم این کار را بکنم موظف شرعی هستند این ارگانهای انتظامی و نظامی که من را بگیرند و به دادگاه بسپرند , این استثناء ندارد .
…این مردم اسلام را می خواهند , اگر پایتان را از اسلام کنار بگذارید , این طلبه ای که اینجا نشسته با کمال قوا با شما مخالفت می کند و همه ملت اسلام هم اسلام را می خواهند .
…من اول سال به آقایان عرض کردم که این سال خوب است اجرای قانون باشد , باید حدود مطرح باشد , آقای رئیس جمهور حدودش در قانون اساسی چی هست , یک قدم آن ور بگذارد من با او مخالفت می کنم , اگر همه مردم هم موافق باشند, من مخالفت می کنم , آقای نخست وزیر حدودش چقدر است از آن حدود نباید خارج بشود , یک قدم کناربرود , با او هم مخالفت می کنم .
( تهران ,بهشت زهرا ,12 بهمن 57)
…..مجلسی که بدون اطلاع مردم است و بدون رضایت مردم است این مجلس غیر قانونیست .
…..به چه حقی ملت پنجاه سال پیش از این سرنوشت ملت بعد را تعیین می کند ؟سرنوشت هر ملتی به دست خودش است.
…من دولت تعیین می کنم .من توی دهن این دولت میزنم و من دولت تعیین می کنم . من به پشتیبانی این ملت دولت تعیین می کنم. من به واسطه اینکه ملت مرا قبول دارد …..
…حق شرعی و حق قانونی و حق بشری ما این است که سرنوشتمان دست خودمان باشد .
…اصل رژیم سلطنتی خلاف قانون و خلاف قواعد عقلی و خلاف حقوق بشر است .
(از کتاب ” امام به روایت امام ” به کوشش غلامعلی رجایی , 1376 تهران ,موسسه چاپ و نشر عروج)

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.