امروز امروز : چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Wednesday, May 08, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



سوانح هوایی و یک پرسش ساده از مسئولان

کد مطلب: 3778 | تاریخ ارسال: 21 آگوست 2009 | چاپ صفحه

اخبار مربوط به سوانح هوایی با همه تلخی‌های آن تقریبا به اخبار عادی تبدیل شده، ولی همچنان پرسش‌های زیادی در خصوص عملکرد مسئولین و مقصرین این حوادث مطرح است که باید پاسخی برای آنها پیدا کرد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از فردا ، نهمین حادثه هوایی در یک ماه اخیر در حالی اتفاق می‌افتد که پیش از این در جریان سقوط هواپیمای توپولوف 154، کارشناسان هوا ـ‌ فضا و استاندارد پرواز نسبت به تکرار این حوادث هشدار داده و اعلام کرده بودند که مدیریت، عامل اصلی حوادث و سوانح هوایی است. هرچند مسئولان اجرایی در سازمان هواپیمایی کشوری 80 درصد این حوادث را که در فاصله کمی اتفاق افتاده و منجر به کشته شدن نزدیک به 200 نفر مسافر و کادر پرواز شده است را به خطای انسانی نسبت می‌دهند و سعی در انحراف افکار عمومی دارند و با قربانی کردن گوسفند بعد از حادثه پرواز تهران ـ مشهد سعی در دفع بلا داشتند. با این همه شماری متخصصان و کارشناسان باتجربه هواپیمایی کشوری بر این عقیده‌اند که نظارت در سازمان به درستی صورت نمی‌گیرد و تقریباً رها شده است و حتی ادعا می‌کنند که بیشترین درصد حوادث از مدیریت و نظارت نشات می‌گیرد که استاندارد پرواز مقصرترین آنها است.

به گفته امیر سلیمی کارشناس استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری، دقت و نظارت کافی در مورد پروازها صورت نمی‌گیرد و معاونت این بخش را فردی به عهده دارد که خود در سال 71 مسبب برخورد هواپیماهای سوخو و توپولوف در آسمان فرودگاه مهرآباد بوده است.

او در این ارتباط به خبرنگار «فردا» می‌گوید: این فرد در آن زمان کنترل برج مراقبت پرواز را بر عهده داشته و باعث برخورد این هواپیماها در آسمان شده است.

از دیدگاه او عدم نظارت صحیح مدیریت، مهمترین علت این سوانح بوده و در خصوص بالگردهای آموزشی که طی روزهای گذشته پی‌در‌پی سقوط کردند باید گفت که چنین حوادث تاکنون سابقه نداشته است.

مطابق گفته‌های این کارشناس و برخی کارشناسان هوا ـ فضا در طول 8 سال اخیر تنها یک مورد سانحه هوایی در مورد بالگردهای آموزشی روی داده و وقوع دو حادثه در دو روز متوالی تعجب برانگیز است.

موضوعی که اغلب کارشناسان در مورد آن اتفاق نظر داشته و معتقدند این بالگردها به علت دارا بودن استانداردها کمتر دچار حادثه می‌شوند و تنها عامل انسانی می‌تواند باعث بروز آن شود که در ایران به علت تبحر خلبان‌ها چنین چیزی تقریباً بعید به نظر می‌رسد.

با این حال هنوز حوادث هوایی در کشور ادامه دارد و ظاهراً کار از کشتن گوسفند گذشته است.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.