امروز امروز : دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Monday, May 13, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی


بهره برداری نمادین از جایگاه توزیع سوخت یورو چهار در اراك

بهره برداری نمادین از جایگاه توزیع سوخت یورو چهار در اراك

کد مطلب: 37386 | تاریخ ارسال: 17 ژانویه 2012 | چاپ صفحه

جایگاه توزیع سوخت با استاندارد یورو چهار روز سه شنبه همزمان با هفته هوای پاك برای نخستین بار در كشور در اراك به صورت نمادین به بهره برداری رسید.

به گزارش مرکزی دیلی ، معاون سیاسی و امنیتی استانداری استان مركزی در این مراسم گفت: تكمیل و راه اندازی طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی شازند به دست متخصصان داخلی در شرایط تحریم افتخاری بزرگ برای كشور است.

‘ابوالقاسم نصراللهی’ افزود: با ورود محصولات با كیفیت تولیدی پالایشگاه شازند به چرخه مصرف داخلی بهبود شرایط محیط زیست را شاهد خواهیم بود

مدیركل حفاظت محیط زیست استان مركزی نیز در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با راه اندازی مرحله دوم طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند بستر تولید كیفی سوخت در كشور مهیا شده و از شهریور امسال هشت میلیون لیتر بنزین با كیفیت یورو چهار تولید شده است.

وی افزود: بهبود كیفیت بنزین تولیدی به صورت محسوسی بر كاهش الایندگی هوا اثرگذار است و امسال در تهران نیز به صورت نمادین از خودرویورو پنج رونمایی می شود.

مدیركل حفاظت محیط زیست استان مركزی گفت: بنزین با كیفیت استاندارد یورو چهار و یورو پنج برای هر خودرو 20 برابر كمتر از بنزین یورو دو آلایندگی دارد و سرانه تولید آلودگی برای هر كیلومتر از 50 گرم به دو و هفت صدم گرم كاهش می یابد.

انصاری اظهار كرد: با ارتقای كیفیت بنزین در پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند بسیاری از فاكتورهای الایندگی هوا نظیر بنزن، گوگرد، سرب و هیدرو كربن ها كه سرطان زا هستند كاهش چشمگیری یافته است.

وی تصریح كرد: حجم آلاینده گوگرد تولیدی در هوا با اصلاح استاندارد سوخت به یورو چهار و پنج از 400 پی پی ام به 10 پی پی ام ( واحد اندازه گیری آلودگی هوا ) و حجم آلاینده بنزن از پنج درصد حجمی به یك درصد حجمی كاهش یافته كه موفقیتی بزرگ است.

مدیركل حفاظت محیط زیست استان مركزی بیان كرد: توزیع سوخت یورو چهار و یورو پنج در جایگاه های استان مركزی از ابتدای سال 91 همزمان با استان تهران آغاز می شود.

انصاری اضافه كرد: استفاده از سوخت یورو چهار و یورو پنج منجر به آرام سوزی و احتراق كامل سوخت در موتور خودر شده وعلاوه بر مهار آلایندهای خطرآفرین بر قدرت موتور خودرو نیز اثر گذار است.

وی ادامه داد: با راه اندازی طرح توسعه پالایشگاه شازند همچنین تاكنون هفت میلیون لیتر نفت گاز با كیفیت استاندارد یورو پنج تولید شده كه استفاده ازآن نیز آلودگی را كاهش می دهد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.