امروز امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 04, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



احداث ناحیه صنعتی خنجین، پتانسیلها و ضرورتها

کد مطلب: 37104 | تاریخ ارسال: 9 ژانویه 2012 | چاپ صفحه

به گزارش مرکزی دیلی ، وبلاگ خنجین نیوز طی یکی از مطالب اخیر خود به ضرورت ایجاد ناحیه صنعتی خنجین پرداخته است…

استان مرکزی یکی از مهمترین قطبهای صنعتی و اقتصادی کشور محسوب می شود و جز معدود استانهایی است که بلحاظ استعدادهای زیرساختی و اقلیمی، قابلیت توسعه همه جانبه را دربیشتر زمینه ها داراست و ضمن همراهی با غالب استانها در توسعه های مرسوم، منحصراً نیز می تواند موضوعاتی از توسعه را بخود اختصاص داده و بطور ویژه مورد توجه سیاستگذاران اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی قرار گیرد.

 خنجین به عنوان مرکز بخش جدیدالتاسیس خنجین با جمعیت 15هزار نفری شامل بیست روستای تابعه می باشد که قطب مسلم دامداری و کشاورزی استان می باشد و در اکثر زمینه های دامداری و کشاورزی دارای آمار برتر استانی و ملی است. با این حال یک شهرک صنعتی اختصاصی کشاورزی نه تنها در این منطقه بلکه در استان نیز وجود ندارد و به همین خاطر استان مرکزی همواره یکی از واردکنندگان صنایع کشاورزی از دیگر استانهاست و همین قاعده در مورد صنایع دامی و طیور، صنایع تحقیقاتی و مبارزه های بیولوژیکی و غیره نیز صادق است و علاوه بر آن جای خالی صنایع کانی و فلزی با توجه به وجود معادن فعال و در حال اکتشاف منطقه بطور محسوسی قابل تامل است. همچنین به لحاظ قرار گیری صنایع و کارخانه های مهم کشور در مرکز استان از قبیل ماشین سازی، هپکو، آونگان، واگن سازی پارس و… می توان در بخش صنایع پایین دستی این کارخانه ها و تولید قطعات مورد نیاز این صنایع در اینگونه شهرکهای صنعتی سرمایه گذاری نمود.

بخش خنجین دارای درخشان ترین استعدادهای انسانی، فرهنگی و اقلیمی  در زمینه های متنوع توسعه است که در این میان بخاطر برخورداری ویژه از نیروهای جوان تحصیلکرده که متاسفانه غالباً بیکار و مشغول در فعالیتهای ساختمانی و مشاغل کاذب، مستعدترین منطقه برای احداث ناحیه محسوب می گردد.

خنجین به لحاظ قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی مرکز کشور به غرب ، تمایل سرمایه گذاران بومی و غیر بومی برای سرمایه گذاری ، قطب بودن کشاورزی و دامی ، وجود معادن و همچنین جاذبه های گردشگری و تاریخی ، می تواند مستعدترین منطقه برای احداث ناحیه صنعتی باشد.

لذا از مقامات کشوری و استانی تاثیرگذار و سیاستگذار در حوزه توسعه شهرکهای صنعتی، بخصوص از استاندار محترم ، نماینده محترم شهرستان و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس و سایر مسئولین امر انتظار می رود تا با عنایت بر تاکید دولت برای ایجاد 5/2 میلیون شغل در سال جاری و مصوبه هیئت دولت برای احداث 50 کارخانه در مناطق مختلف استان در جهت اشتغالزایی و در سال موسوم به “جهاد اقتصادی”، احداث ناحیه صنعتی خنجین به زودی محقق گردد.

مطمئناً مردم بخش خنجین بویژه سرمایه گذاران ، جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهها نهایت همکاری عملی و فکری را با متصدیان امور انجام خواهند داد تا این امر مهم به زودی تحقق یابد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.