امروز امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, May 05, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



نشست شهردار اراک با NGO های محیط زیست

کد مطلب: 371 | تاریخ ارسال: 2 می 2009 | چاپ صفحه

نسشت مشترک شهردار اراک با سازمان‌های مردم نهاد فعال در زمینه محیط زیست با حضور نمایندگان تشکل‌های مردم نهاد برگزار شد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه مرکزی، شهردار اراک در این نشست گفت: حضور پرشور تشکل‌های مردم نهاد در این مراسم می‌تواند مقدمه‌ای برای برقراری ارتباط موثر و بهتر در زمینه‌های زیست محیطی باشد.

علی‌اکبر کریمی افزود: روند رو به رشد شهرنشینی سبب شده تا در دو دهه آینده شاهد حضور بیش از 90 درصد مردم ایران در شهرها باشیم که با توجه به این امر باید برای زندگی شهرنشینی تغییراتی در محیط زیست بوجود آورد.

وی تصریح کرد: شهرها در دنیای امروزی به قدری گسترده شده‌اند که بشر را از طبیعت جدا کرده‌اند که این جدا شدن از طبیعت به مرحله‌ای رسیده که بشر ناگزیر به درست کردن طبیعت مصنوعی شده است.

وی تنفس و تحرک را دو مقوله اساسی در زندگی بشری دانست و افزود: برای این دو مقوله اساسی در زندگی بشر باید فضای سبز به میزان کافی بوجود آورد.

کریمی، افزایش محیط‌های تفریحی در جامعه را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: زندگی شهرنشینی سبب کم تحرکی بشر شده است که افزایش فضاهای تفریحی و ورزشی می‌تواند در این زمینه کارساز باشد.

شهردار اراک اظهار کرد: شهرداری اراک در صورتی می‌تواند مشکلات جامعه را در مقوله‌های تحرک و تنفس به درستی برطرف کند که دارای اختیارات لازم و قانونی در این زمینه باشد.

وی هدف از برگزاری نشست مشترک با سازمان‌های مردم نهاد را تغییر رویکرد در شهرداری اراک قلمداد کرد و گفت: باید در اقدامات شهرداری تغییراتی را بوجود آورد و در این راستا برقراری تعامل با سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند نقش موثری را برعهده داشته باشد.

شهردار اراک تصریح کرد: سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند به صورت منسجم، افکار عمومی را به سوی شهرداری بکشانند که جلب مشارکت مردمی می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.
مشاور شهردار اراک هم دراین نشست گفت: حوزه اقدامات در شهرداری اراک بسیار گسترده است و توقعات بالای مردم سبب شده تا شهرداری هر روز با مدیریت بحران روبرو باشد.

مهدی میرزابابایی افزود: باید جلسات کاربردی با سازمان‌های مردم نهاد در زمینه محیط زیست به اجرا درآید تا بتوان از نظرات کارشناسی اعضای این نهادها بهره برد.

میرزابابایی خواستار ارتباطات مستمر با اعضای سازمان‌های مردم نهاد شد و افزود: ارتباطات مستمر با اعضای سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند سبب انتقال دانش و تجربیات سودمند در زمینه‌های زیست محیطی شود.

وی گفت: سازمان‌های مردم نهاد در مواردی اگر در جریان مشکلات شهرداری قرار گیرند، حتی مدافع شهرداری نیز می‌شوند.

وی تاکید کرد: ضعف‌هایی نیز در شهرداری وجود دارد که هیچ کدام از مدیران شهرداری اراک منکر آن نیستند اما، باید به بضاعت و توان شهرداری نیز توجه شود.

میرزابابایی افزود: شهرداری باید در زمینه سیاست گذاری وارد شود و اقدامات اجرایی را به عهده سازمان‌های مردم نهاد قرار دهد.

به گزارش ایسنا، محمود غلامی رییس هیات مدیره انجمن زیست محیطی کیمیای سبز نیز دراین نشست گفت: گاهی فاصله‌هایی میان مردم و شهرداری بوجود می‌آید که این اقدام نوین شهرداری اراک، در جهت برگزاری نشست و تعامل با سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند این مشکلات را برطرف کند.

سهیل محمودی مدیر عامل انجمن زیست محیطی جهان سبز نیز در این نشست گفت: جلسات مشترک در جهت گفتمان با شهرداری اراک می‌تواند مشکلاتی موجود در میان مردم که ناشی از عدم اطلاع دقیق است را برطرف کند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.