امروز امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Friday, May 03, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



درخواست عاجزانه مردم اراک از مسئولین

کد مطلب: 36474 | تاریخ ارسال: 24 دسامبر 2011 | چاپ صفحه

درخواست عاجزانه مردم اراک از تمامی دلسوزان و مسئولین آن است که اگر بهانه تامین نشدن گاز نیروگاه کمبود گاز در فصل سرماست ، مردم حاضرند برای حفظ سلامت خود و نجات از آلایندگی ناشی از سوختن روزانه 6/000/000 (شش میلیون ) لیتر مازوت ، از سهمیه گاز خود صرف نظر کرده و از سرما به خود بلرزند ولی دچار انواع و اقسام امراض و بیماری های ناشی از آلودگی هوا نشوند .

به گزارش مرکزی دیلی ، با عنایت به جدی بودن مشکل آلاینده های صنعتی در اراک و بی توجهی به عواقب این آلودگی ها که صد البته چند صنعت انگشت شمار بیشترین سهم را در عوارض کشنده و عواقب آلودگی های زیست محیطی دارند ، سرمقاله مرکزی نیوز را حهت استحضار و البته به خود آمدن همه مسئولین چه استانی و چه کشوری عینا نقل می نماییم. ان الذکری تفع المومنین…

مرکزی نیوز:درخواست عاجزانه مردم اراک از تمامی دلسوزان و مسئولین آن است که اگر بهانه تامین نشدن گاز نیروگاه کمبود گاز در فصل سرماست ، مردم حاضرند برای حفظ سلامت خود و نجات از آلایندگی ناشی از سوختن روزانه 6/000/000 (شش میلیون ) لیتر مازوت ، از سهمیه گاز خود صرف نظر کرده و از سرما به خود بلرزند ولی دچار انواع و اقسام امراض و بیماری های ناشی از آلودگی هوا نشوند .

مهندس غلامرضا مهرداد سرپرست دفتر پشتیبانی فنی تولید شرکت توانیر :

« ظرفیت مخازن سوخت مایع نیروگاه های کشور از پایان سال ۸۶ تا کنون با ۷۵ درصد افزایش ، از حدود ۳ میلیارد لیتر به ۳/۵ میلیارد لیتر رسید و این میزان ، قابلیت ذخیره سوخت زمستانی نیروگاه ها را به میزان قابل توجهی افزایش داده است . »

هفته نامه پیک برق شماره ۸۱۰ مورخه ۱۲ آذر ۹۰

با اندکی تامل خواهیم یافت  که نگاه  کلان حاکم در وزارت نیرو به سمت گاز سوز کردن و حل مشکل تامین گاز نیروگاه ها نیست . چه اینکه تنها وزارت نیرو در حل مشکل سوخت مایع نیروگاه ها به تنهایی تصمیم گیر نیست و چه بسا این درخواست از طرف وزارت نیرو باشد ولی بدلیل عدم ایجاد زیر ساخت کافی در وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران و یا عدم اهمیت موضوع آلایندگی نیروگاه ها برای وزارت نفت ، این مهم به این زودی ها نیز دست یافتنی نباشد .

شاید اگربا نظارت و درایت قانون گذار و به تعبیر مقام معظم رهبری ریل گذاری صحیح ؛  به جای افزودن به مخازن ذخیره مازوت اندکی به فکر ساخت ظرفیت جدیدی برای استحصال هدر رفت گاز چاه های نفت بودیم با همین اقدام صرفه جویانه اکنون شاهد آن بودیم که همه  نیروگاه های برق کشور از گاز طبیعی در تمامی فصول سال بهره مند بودند .

به راستی در این برهه که ورزشکاران به دلیل آلودگی بیش از هوا از ورزش های هوازی منع و پیران و سالخوردگان و همچنین کودکان و نوباوه هایمان نیز از خارج شدن از منزل منع می شوند ،باید پذیرفت که شرکت گاز استان  تصمیمی به افزایش سهمیه گاز نیروگاه حرارتی شازند نداشته باشند و یا اصلا چنین اختیاری به این شرکت واگذار نشده باشد و باید چاره ای دیگر اندیشید .

از طرفی چندی پیش توافقنامه ای بین وزارت نفت و همچنین وزارت نیرو با مسئولین ارشد استان مبنی بر تمهید راهکاری برای استفاده نیروگاه شازند از سوخت مایع تنها در شرایط اضطرار منعقد شده بود ؛ ولی مع الاسف شاهد آن بوده و هستیم که  با شروع فصل پاییز ! و قبل از رسیدن زمستان باز هم سوخت نیروگاه به مازوت تغییر کرده و عملا در این سال بیش از سه ماه زمستان نیروگاه مجبور به استفاده از سوخت مایع بوده است و ظاهرا باید شرایط اضطرار را در این تفاهم نامه ۱۲ ماهه دانست و نه کمتر !

البته استثنائاتی هم در این بین پیش می آید که آن هم از عجایب است . فی المثل درست روزی که رئیس جمهور به جهت افتتاح پروژه پالایشگاه به شازند آمده بودند گاز نیروگاه یک روزه تامین و سوخت آن روز نیروگاه شازند از مازوت به گاز تغییر یافت و این نیروگاه به دلایل نامعلوم  در آن روز از گاز طبیعی استفاده نمود .

اما حرف مردم شریف اراک و چاره ای که اندیشیده اند چیز دیگری است ؛ درخواست عاجزانه مردم  اراک از تمامی دلسوزان و مسئولین آن است که اگر بهانه تامین نشدن گاز نیروگاه کمبود گاز در فصل سرماست ، مردم حاضرند برای حفظ سلامت خود و نجات از آلایندگی ناشی از سوختن روزانه  ۶/۰۰۰/۰۰۰ (شش میلیون ) لیتر مازوت ، از سهمیه گاز خود صرف نظر کرده  و از سرما به خود بلرزند ولی دچار انواع و اقسام امراض و بیماری های ناشی از آلودگی هوا نشوند .

این تنها چاره ای از روی ناچاری است .

والسلام

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.