امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی


ضرورت گردهمایی مدیران برکنار شده در شازند!

ضرورت گردهمایی مدیران برکنار شده در شازند!

کد مطلب: 36449 | تاریخ ارسال: 23 دسامبر 2011 | چاپ صفحه

بلاگر نامه شهرستان شازند درباره برخی ناهماهنگی های مدیریتی در این شهرستان چنین نوشت:

یکی از شیوه هایی که می تواند به عنوان چراغ راه آینده باشد، تشکیل گردهمایی مدیران از کار برکنار شده در 4 سال اخیر شهرستان شازند است.

برکناری یک مدیر از شغلش اگر بر اساس بررسی دقیق و شاخص های کاری باشد و به ارتقاء سطح کمی و کیفی کار در اداره بیانجامد نه تنها پسندیده است، بلکه موجب ترویج فرهنگ شایسته سالاری در جامعه می شود. ولی اگر پاره ای از افراد، مدیران را تنها از منظر منافع شخصی خود نگاه کنند، فاجعه ببار خواهد آمد.

البته نباید چنین استنباط شود ، که در همه موارد مدیران قوی رفته اند و مدیران ضعیف منسوب شده اند. ممکن است در یک اداره یک مدیر قوی برکنار شده ویک مدیر خوب دیگر نیز بجای او منسوب شده باشد. یا مدیری قوی کنار رفته باشد و مدیری با شرط و شروط بجای او منسوب کرده باشند.

هندوانه فروش ها تکیه کلامی دارند و می گویند هندوانه به شرط چاقو. در واقع  مدیرانی که بخاطر کسب منافع مادی و شخصی خود و مقامی خاص ! با شرط و شروط  بر صندلی صدارت تکیه زده اند، در پایان ماموریت خود، نفرین مردم را در پرونده کاری خود ثبت خواهند کرد. اگر کمی دقت کنید در اطراف خود چنین افرادی را مشاهده خواهید کرد.

در 4 سال اخیر 3 امام جمعه در شازند، 3 امام جمعه در آستانه، 6 فرماندار و سرپرست فرمانداری  و تغییرات پیاپی بخشداران و مدیران  اغلب ادارات و نهادها دوایر اجرایی شهرستان شازند رخ داده است. این موضوع موجب شده در بسیاری از موارد تا مدیران و مسئولان شهرستان با روند کار آشنا شده و با حوزه کاری ارتباط برقرار کرده اند با فشارهای پیدا و پنهان از چرخه مدیریت حذف شده اند.

از سوی دیگر بعضی از افرادی که از قضا با پیگیری نماینده شازند در مناصب حساس شهرستان منسوب شده اند، امروزه در محاکم قضایی شهرستان پرونده آنها مفتوح و در حال بررسی است. که انتظار می رود دست اندرکاران محترم قضا خدمتی به مردم مهربان شازند کرده و با توجه به گذشت یک سال از بعضی پرونده ها نتایج آن را تا قبل از برگزاری انتخابات برای اطلاع افکار عمومی منتشر کرده و دل مردم را شاد کنند.

ای کاش در این باره حسابداری اعمال می شد و هزینه و خسارت عظیمی که از بابت هدر رفتن سرمایه های انسانی و فرصت های شهرستان وارد شده است محاسبه و برای افکار عمومی منتشر می شد.

کسانی که این روزها بهره برداری از طرح های نیمه تمام بجامانده از دولت های قبلی و طرح های انجام شده دولت فعلی را به نام خود تمام کرده و بحساب خود واریز می کنند، بدون اینکه قوانین موضوعه کشور مسئولیتی در این باره برای آنها نوشته باشد، بهتر است کارنامه خود درباره برکناری مدیران و بی ثباتی مدیریتی در شهرستان شازند را نیز برای افکار عمومی منتشر کنند.

افکار عمومی انتظار دارد، جناب سرهنگ محمود احمدی بیغش نماینده شازند که دراغلب انتصاب های 4 سال گذشته در سطح شهرستان شازند نقش موثری در رفت و آمد و برکناری مدیران شهرستان داشته است، در باره هر یک از این اقدامات چند سطر برای افکار عمومی توضییح دهد که برای چه آنها عوض شده اند؟ آیا با رفتن آنها کارها سرو سامان گرفته است؟ حوزه کاری فعال تر شده است؟ مردم شهرستان شازند مابه ازای این تغییرات به چه دستاوردی رسیده اند؟

به نظر می رسد این رفت وآمدها در موارد زیادی به ناامنی شغلی در شهرستان شازند به شدت دامن زده است، اعتماد به نفس و جرات تصمیم گیری را از اغلب مدیران سلب کرده است. بسیاری از مدیران به قول شازندی ها دست به عصا و محافظه کارشده اند تا از این منظر زندگی آنها در مخاطره قرار نگیرد!

نظر به اینکه در ایام انتخابات مجلس نهم قرار داریم، پیشنهاد می شود یک جایی پیش قدم شود و مدیران برکنار شده  در 4 سال اخیر شهرستان شازند را در یک گردهمایی دور هم جمع کند تا مسائل پشت پرده برکناری خود را برای مردم بازگو کنند.

از این منظر فرصتی فراهم خواهد شد تا مردم با آسیب هایی که در 4 سال اخیر، ضربه کاری بر منافع آنان زده است آشنا شوند تا در انتخابات پیش رو با دید بازتر و اطلاعات گسترده تر تصمیم بگیرند و سرنوشت خود را به دست نیرویی اهل، کار آزموده، بومی، صادق و راستگو  بسپارند و دست رد بر سینه دروغ گویان، سیاست بازان، پرخاشگران و افراطیون نهند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.