امروز امروز : پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Thursday, May 09, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



افتضاح ملی با رکورد زنی در سانحه هوایی

کد مطلب: 3628 | تاریخ ارسال: 16 آگوست 2009 | چاپ صفحه

با سقوط یک فروند بالگرد آموزشی در حوالی شهرک اندیشه کرج رکورد سانحه هوایی، ایران در کمتر از یک ماه در جهان را شکست.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از شفاف ، ایران موفق شد رکورد جهانی سانحه هوایی در یک ماه را تکان دهد.

با سقوط یک فروند بالگرد آموزشی در حوالی شهرک اندیشه کرج رکورد سانحه هوایی، ایران در کمتر از یک ماه در جهان را شکست.

این در حالی است که در ماه جاری یک فروند هواپیمای ایلوشین متعلق به شرکت هواپیمایی آریا نیز هنگام فرود در باند فرودگاه مشهد دچار سانحه شد و 15 سرنشین آن جان باختند.

همچنین 24 ماه گذشته بود که هواپیمای توپولف شرکت کاسپین تنها 16 دقیقه پس از پرواز در اطراف قزوین سقوط کرد و همه 168 سرنشین آن کشته شدند.

صاحبنظران ضعف مدیریت را دلیل این رکودزنی مفتضحانه می دانند.

این در حالی است که حميد بهبهاني امروز در مراسم افتتاح دومين سيستم ILF فرودگاه‌ بين‌المللي امام خميني (ره) در جمع خبرنگاران درباره‌ نگراني مردم از پروازها و استفاده از حمل و نقل هوايي در پي سوانح اخير اظهار كرد: شما رسانه‌ها تلاش كرديد اين مساله را به صورت بمب در آوريد كه اين كار را هم كرديد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از  مهر، حمید بهبهانی که در مراسم افتتاح دومین سیستم ILS باند 11 فرودگاه‌ بین‌المللی امام خمینی (ره) سخن می گفت، افزود: باید هواپیماهایی که عمر بیشتر دارند را از رده خارج کنیم و دستورالعمل آن به سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ شده که پس از بررسی و مطالعه در این سازمان به تمامی خطوط هواپیمایی ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه تمام ایرلاین‌ها باید تابع دستورالعمل سازمان هواپیمایی باشند و بخشنامه خارج کردن هواپیماهای با عمر بالا را رعایت کنند، تصریح کرد: ما در جهت افزایش ایمنی و نوسازی ناوگان حرکت می‌کنیم و رسانه‌ها باید در جامعه اعتماد سازی کنند اما هنوز به قولشان وفا نکرده اند.

بهبهانی خاطرنشان کرد: در پی واردات دستگاه‌هایی هستیم که بدون از دست رفتن زمان هواپیماها را چک کنند.

وزیر راه و ترابری با تاکید بر افزایش سلامت و ایمنی پروازها بیان داشت: تمامی امکانات، دستگاه های ناوبری و رادارها موجود در دنیا در کشور وجود دارد.

وی افزود: سلامت و ایمنی در صنعت هوانوردی حرف اول را می‌زند و باید به سمتی حرکت کنیم که هنگامی که هواپیماها خراب می‌شود بلافاصله با هواپیمای دیگر مسافران را جابه‌جا کنیم.

بهبهانی یادآور شد: در رابطه با رفت و آمد مسافران به فرودگاه امام خمینی (ره) باید قطاری موازات اتوبان قم تا مرقد امام(ره) راه اندازی شود و مترو نیز به جابجایی مسافران کمک خواهد کرد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.