امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



عملکرد ستاد میرحسین در استان

کد مطلب: 362 | تاریخ ارسال: 2 می 2009 | چاپ صفحه

کنفرانس مطبوعاتی احزاب اصلاح طلب ،نشست دانشجويي و نشست زنان و دختران فعال اصلاح طلب از جمله فعالیتهای ستاد …

به گزارش مرکزی دیلی ، سایت مجنون نیوز در جمع بندی اخبار و حواشی ستاد اصلاح طلبان استان در مطلبی عملکرد ستاد استانی میر حسین موسوی را بررسی نموده است . در این گزارش می خوانیم :کنفرانس مطبوعاتی احزاب اصلاح طلب ،نشست دانشجويي و نشست زنان و دختران فعال اصلاح طلب از جمله فعالیتهای ستاد انتخاباتي ميرحسين موسوي در اراک بود.

در کنفرانس خبری که نمایندگان احزابی همچون :مجمع زنان اصلاح طلب(فریبا آباقری)،سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی(عبداعظیم رضائی)،جبهه مشارکت ایران اسلامی(علی حسین محمدی)،انجمن اسلامی معلمان(مرتضی سورانه)،حزب کارگزاران سازندگی،انجمن اسلامی مهندسین(فرهمند پور)،حزب مردم سالاری(خسرو رضائی)،خانه ی کارگر(درویش)،حزب اسلامی کار(عینی) و انجمن اسلامی جامعه ی پزشکی(طاهر احمدی) حضور  داشتند ،به بیان دلایل حمایت خود از مهندس موسوی پرداختند.

امینی به عنوان نماینده ی ستاد میر حسین در استان مرکزی عنوان کرد: توافقات لازم میان احزاب و ستاد مهندس موسوی انجام شده تا در مورد مسائل مالی با توجه به جایگاه هر حزب هزینه ی را تقبل کنند.رضایی نماینده ی سازمان مجاهدین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مجموعه احزاب اصلاح طلب در یک فولکس واگن جا می شوند، پاسخ داد:امیدوارم با دادن  آزادی و ایجاد نکردن مزاحمت برای اعضای فولکس واگن و اصلاح طلبان اجازه ی زدن حرف به انها داده شود تا شاهد تاثیرگذاری انان در انتخابات باشیم.فریبا آباقری نیز در این جلسه گفت :برنامه های موسوی مختص زنان روشنفکر نیست و به زنان حاشیه و کارگر نیز توجه خواهد شد.وی افزود: به زودی سخنرانان حوزه ی زنان نظیر ابتکار و فائژه هاشمی به استان سفر می کنند و در این زمینه به توضیح برنامه ها می پردازند.در این جلسه امینی  مسوول ستاد احزاب ستاد ميرحسين موسوي گفت: میر حسین به هیچ عنوان از صحنه‌های سیاسی دور نبوده و همواره به عنوان صاحب نظر در عرصه‌های مختلف حضور داشته است.

اسدالله امینی افزود: بسیاری از مدیران امنیتی و سیاسی استان همواره براین نکته تاکید داشته‌اند که احزاب اصلاح طلب، اسباب نشاط سیاسی را در میان مردم بوجود می آورند که این مهم نشان از اهمیت احزاب اصلاح طلب در جامعه دارد.

وی در خصوص یکی از روزنامه‌های کشور که نوشته بود “احزاب اصلاح طلب در فولکس واگن هم جا می شوند”، گفت: با توجه به اهمیت احزاب اصلاح طلب باید به این روزنامه عرض کرد که اصلاح‌طلبان در لوکومتیو هم جا نمی‌شوند.

وی با اشاره به انصراف خاتمی از انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: خاتمی در دقیقه 90 کنار نکشید بلکه زمان برای فعالیت‌های انتخاباتی وجود داشت و آسیبی از کنار کشیدن او به اصلاح طلبان وارد نشد.

امینی تاکید کرد: خاتمی در جلسات مختلف اعلام کرده است که در شرایط کنونی فردی که دارای توانمندی‌های فکری وعملی در زمینه اقتصاد است، می‌تواند مشکلات را برطرف کند.

مسوول ستاد احزاب میرحسین موسوی در خصوص این ادعا که ستاد 88 به کروبی پیوسته است، خاطرنشان کرد: تنها چند تن از افراد فعال در ستاد 88 به کروبی پیوسته‌اند اما، ستاد 88 حمایت خود را از میرحسین موسوی اعلام کرده است.

به گزارش ایسنا، دبیر مجمع زنان اصلاح طلب استان مرکزی نیز گفت: برنامه‌ریزی‌های مناسب صورت گرفته است تا بتوان برای طیف‌های مختلف بانوان برنامه‌های اطلاع رسانی را انجام داد.

زهرا آباقری افزود: حضور همسر موسوی در انتخابات ریاست جمهوری امر بسیار مهمی است که نشان از جایگاه بالای زنان در دولت موسوی است.

وی تاکید کرد: برنامه‌هایی که برای زنان به مرحله اجرا می آید، باید طیف‌های مختلف مردم را تحت پوشش قرار دهد و تنها به بخش خاصی از بانوان خلاصه نشود.سورانه دبیر انجمن اسلامی معلمان استان مرکزی نیز گفت: به دلیل نبود روحیه و تفکر حزبی در میان افراد جامعه و ناتوانی احزاب در ساماندهی و سازماندهی نیروهای خود برای تاثیر‌گذاری در روند انتخابات نمی‌توان حمایت گروه‌ها و احزاب سیاسی را از یک کاندیدا تضمین کننده موفقیت آن کاندیدا دانست.

مرتضی سورانه افزود: احزاب در گذشته دوران طفولیت خود را می‌گذراند‌‌ند ولی با تغییرات مدیریتی در کشور و روی کار آمدن دولت کنونی فشارهای بسیاری بر احزاب نوپای ایران وارد و آنان با محدودیت‌های بسیاری روبه‌رو شدند که این رکود در فعالیت‌های احزاب سبب می‌شود آنان در این موقعیت در جایگاه واقعی خود قرار نداشته باشند.
وی مدعی شد: اینک فضای آزاد کار انتخاباتی و سیاسی به غیر از یک گروه خاص برای دیگر گروه‌ها وجود ندارد که این محدودیت‌ها سبب می‌شود برخی احزاب و گروه‌ها کارایی خود را نداشته باشند.در این جلسه علی حسین محمدی  رئیس حزب مشارکت استان مرکزی نیز اظهار داشت: احزاب به عنوان ناظران تیزبین و رصد کنندگان موقعیت‌های مختلف جامعه برنامه‌های دولت را پیگیری می‌کنند.وی افزود: باید دولت‌های مختلف را نقد کنند ولی دایره نقد باید بر اساس منطق و تامین کننده منافع ملی و مردم باشد و در عین نقد افراد و دولت برنامه‌ها و دیدگاه‌های کاندیدای خود را نیز به اطلاع مردم برسانند.خسرو رضایی نماینده ی حزب مردم سالاری با انتقاد از از دخالت نظامیان در انتخابات و سو استفاده از امکانات دولتی بیان کرد:در چند روز گذشته مشاهده کردم برخی نظامیان در مدارس به تبلیغ نامزدی خاص می پرداختند که با ید با آنها برخورد شود.حسن طاهر‌احمدي سه‌شنبه شب در نشست مديران احزاب اصلاح‌طلب استان مركزي در اراك اظهار داشت: ممكن است كه به دليل وجود برخي مشكلات محدوديت‌هايي در اين خصوص داشته باشيم ولي انتظار مي‌رود حداقل نيمي از مراكز پزشكي خصوصي در استان با مراجعه روزانه 50 بيمار بتوانند نقش ارزنده‌اي در معرفي ميرحسين و جلب افكار و ديدگاه‌هاي مردم به سمت وي ايفا كنند.
دبير جامعه اسلامي پزشكان استان مركزي ابراز داشت: اميدواريم كروبي با توجه به آراي بيشتر موسوي از صحنه انتخابات و رقابت كناره‌گيري كند تا كار اصلاح‌طلبان براي جذب نيرو و آراي مردم به سمت ميرحسين سبكتر شود.
وي مدعي شد: هم‌اينك 120 پزشك در استان مركزي عضو جامعه اسلامي پزشكان هستند و از مجموع 2 هزار عضو جامعه پزشكي 90 درصد آنان را اصلاح‌طلبان تشكيل مي‌دهند.
طاهر‌احمدي اظهار داشت: جامعه پزشكان استان مركزي پس از آموزش و پرورش و جامعه كارگري استان بيشترين عضو را با 150 هزار پزشك و 500 هزار نفر پرستار و ماما دارد كه 90 درصد آنان را اصلاح‌طلبان تشكيل مي‌دهند.
وي افزود: وضعيت كنوني فرهنگي كشور در شان مردم نيست در مورد مسائل علمي نيز آنگونه كه وانمود مي‌شود از پيشرفت علمي برخوردار نبوده‌ايم و با علم و دانش در چهار سال اخير بازي شده است به گونه‌اي كه شاهد عقب‌گرد علمي در كشور هستيم.
دبير جامعه اسلامي پزشكان استان مركزي بدون ذكر نامي از دانشگاه آزاد تصريح كرد: در زماني كه افرادي با مدرك تحصيلي فوق‌ديپلم به عنوان استاد دانشگاه در دانشگاه‌هاي كشور به دانشجويان درس مي‌دهند و اساتيد برجسته‌ داخلي و بين‌المللي را كنار مي‌گذارند شرايطي ايجاد مي‌شود كه هم‌اينك كشور به آن دچار است.
طاهر‌احمدي به دلايل حمايت اين جريان سياسي از ميرحسين موسوي در انتخابات آينده اشاره كرد و گفت: ضرورت ايجاد تغيير در كشور به‌شدت احساس مي‌شود ولي اين تغيير بايد با حفظ اسلاميت نظام و توجه به جمهوريت صورت گيرد كه ميرحسين موسوي مي‌تواند اين تغيير را رهبري كند.
وي سياست‌هاي بين‌المللي دولت نهم را نامناسبت توصيف كرد و افزود: شهروندان ايراني بدون گذرنامه تنها مي‌توانند به 25 كشور جهان سفر كنند كه اين موضوع نشان از جايگاه بسيار نامناسب ايران در عرصه‌هاي بين‌المللي دارد.
دبير حزب اسلامي كار نير گفت: دولت و نمايندگان در مجلس شوراي اسلامي به گونه‌اي عمل كرده‌‌اند كه كارگران از حداقل حمايت‌هايي كه در قانون معين شده است محروم شوند كه نمونه عيني آن كاهش مدت قراد‌داد‌هاي موقت كار از شش ماه به يك روز است.
مجيد عيني افزود: امروز شاهد آن هستيم كه در مجلس بدون توجه به نظر كميسيون كار، از كميسيون صنايع مجلس براي اصلاح قانون كار بهره‌گرفته مي‌شود در اين اصلاح قانون از مجموع 186 ماده قانون كار تنها بند مربوط به قراردادهاي موقت كار را اصلاح مي‌كنند ولي ماده 145 قانون كار در اين اصلاح قانون مورد توجه قرار نمي‌گيرد.
وي گفت: حق خوار و بار هر كارگر در ماه 80 هزار تومان در سال جديد تصويب شده است و حق مسكن در نظر گرفته شده نيز ماهانه 10 هزار تومان است كه اين مبالغ به هيج عنوان پاسخگوي نيازهاي حداقلي كارگران نيست.
عيني به پرداخت نشدن هزينه‌هاي كارگران از سوي تامين اجتماعي اشاره كرد و مدعي شد: سازمان تامين اجتماعي كه حاصل سرمايه‌ كارگران كشور است كمتر از يك دهم هزينه‌‌اي مربوط به درمان و بازنشستگي كارگران را پرداخت مي‌كند كه اين موضوع قابل قبول نيست.
دبير حزب اسلامي كار با مشكوك دانستن افزايش حقوق بازنشستگان در آستانه انتخابات رياست‌جمهوري گفت: مسئولان كشور خط فقر را در جامعه 800 هزار تومان عنوان مي‌كنند در حالي كه مسئولان دولت در فاصله 50 روز مانده به انتخابات با حركتي انتخاباتي از افزايش حقوق بازنشستگان به 400 هزار تومان خبر مي‌دهند كه اين موضوع جاي سوال و تعقيب دارد.
دکتر طاهر احمدی به نزول اعتبار پاسپورت ایران که از اخر در جایگاه سوم قرار گرفته و بی توجهی به استادان باتجربه ی  دانشگاه انتقاد کرد.

از سوئی نشست دانشجويي ستاد انتخاباتي ميرحسين موسوي به دعوت كميته دانشجويي اين ستاد و ستاد 88استان مركزي برگزار شد.رئيس كميته دانشجويي ستاد ميرحسين موسوي در اين مراسم با بيان اين مطلب كه در كشور ما همواره انسان‌هاي شايسته در موقعيت‌هاي مناسب قرار نمي‌گيرند، افزود: اگر افراد شايسته در موقعيت‌هاي مناسبي قرار مي‌گرفتندامروز ما دور هم جمع نمي‌شديم تا شعار تغيير را سر دهيم.صادق دالوندي گفت: متاسفانه در چهار سال گذشته و از زمان روي كار آمدن دولت نهم اغلب وعده‌هاي اين دولت روي زمين ماندو نتيجه‌اي براي كشور به بار نياورد. در واقع در بسياري از حوزه‌ها دستاوردي نداشتيم.
دالوندي ادامه داد: در حوزه‌ي اقتصاد، احمدي نژاد با شعار »زندگي بهتر براي ايرانيان« وشعارهاي معيشتي كه در انتخابات سر مي‌داد وارد عرصه شدو شاه بيت شعارهايش هم همان شعار »آوردن پول نفت بر سر سفره‌هاي مردم« بود كه امروز ميزان تحقق اين شعار را جامعه‌ي ما با پوست و استخوان خود لمس مي‌كند.
دالوندي در خصوص وضعيت شرايط اجتماعي كشوراظهار داشت: به صورت مشخص محدوديت‌هايي كه در اين چند سال اخير بيش از گذشته در جامعه اعمال شد، مانند گشت‌هاي ارشاد، منجر شد كه امروز يكي از شعارهاي اصلي كانديداها در اين دوره به اين موضوع اختصاص مي‌يابد. وضعيت حقوق بشر و آزادي‌هاي سياسي تاسف بارتر از همه‌ي موارد گذشته است، حجم روزنامه‌هاي بسته شده و نحوه‌ي تعطيل شدن و تغيير نهاد برخورد كننده با جرايد و مطبوعات از بدنه‌ي قوه قضائيه به مجريه جاي تاسف دارد.
وي افزود: وضعيت دانشجويان زنداني و كساني كه هنوز در زندان هستند و در طول اين چهار سال تعدادشان به صورت جدي افزايش يافته است و موارد متعددي كه در اين چهار سال در دانشگاه‌هاي ما رخ داده است. دبير انجمن پيشگامان انديشه دانشگاه آزاد اسلامي اراك ابراز داشت: وضعيت مديريتي در دولت نهم از همه موارد نگران كننده تر بود تغييرات مكرر مديران ارشد كشور و بي ثباتي مديريتي و لياقت افرادي كه منصوب شده‌اند، جاي سوال دارد.
دالوندي در خصوص انتخابات دهم رياست جمهوري ابراز داشت: گزينه‌ي اصلي ما در انتخابات چيزي جز تغيير نمي‌تواند باشد و با توجه به شرايط حاكم بر كشور و نياز جدي به تغيير مديريتي در ميان نامزدهايي كه اعلام موجوديت كرده‌اند به نظر مي‌رسد مهندي موسوي فردي است كه توانايي اداره‌ي بحران فعلي را دارد.
رئيس كميته دانشجويي ستاد ميرحسين موسوي افزود: نمي‌توان از رئيس جمهور آينده انتظار معجزه داشت، همين كه بتواند بحران‌هاي فعلي را مهار كند و وجهه خدشه‌دار شده‌ي بين المللي را در چهار سال گذشته التيام بخشد و بازسازي كندبايد از وي تشكر كرد. همه‌ي ما امروز مسئول اتفاقاتي هستيم كه در آينده براي كشور ما رخ خواهد داد پس جداي از اينكه بايد شعار تغيير مثبت را دنبال كرد و با تغيير در مديريت اجرايي كشور حركت به سمت آزادي و دموكراسي به حركت درآورد، از همه‌ي دانشجويان مي‌خواهيم كه با انتخاب مهندس موسوي به ايشان كمك كنند تا در درجه اول اقتصاد كشور را سامان بخشند و به پيشرفت كشور كمك كنند. رئيس ستاد 88 استان مركزي در اين مراسم نيز ضمن بيان روند شكل گيري ستاد 88 در كشور و فعاليت‌هاي اين ستاد در استان مركزي گفت: پس از انصراف سيد محمد خاتمي، برنامه‌هاي ستاد وي و متقابلا ستاد 88 در سكوت و انديشه فرو رفت تا اينكه در 20 فروردين سال جاري در كنگره استاني، ستاد 88 از مهندس ميرحسين موسوي با قاطعيت آرا اعلام حمايت نمود.
كميجاني اذعان داشت: در سفر كروبي به استان مركزي، طرفداران مهدي كروبي اعلام نمودند كه ستاد 88 از حاميان كروبي هستند و من در همين جلسه اعلام مي‌‌كنم كه طبق كنگره‌ي استاني كه برگزار شده است ستاد 88 حمايت خود را از مهندس ميرحسين موسوي اعلام نموده است و از ايشان به عنوان كانديداي اصلاح طلب حمايت مي‌كند و هيچ اختلاف و دودستگي ميان طرفداران خاتمي، كروبي و موسوي وجود نداشته است.
وي گفت: اميدواريم در روز 22 خردادهمزمان با انتخابات، برخي از اصولگرايان به گفته‌هايي مبني بر 8 ساله بودن مدت رياست جمهوري در كشور و 4ساله نبودن اين مدت پايان دهند.
»سروش فرهاديان« از فعالان جنبش دانشجويي در اين مراسم ضمن بيان اين مطلب كه انتخابات دوره‌ي دهم رياست جمهوري، بازي برگشت انتخابات دور نهم است ابراز داشت: ما بازي رفت را در سال 84 باختيم و بايد آناليز كرد كه چرا بازي رفت را به حريف واگذار كرده‌آيم. مگر نه اينكه 8 سال دولت اصلاحات خدماتي را به مردم عرضه كرد كه در 50 سال گذشته‌ي تاريخ ايران بي سابقه بوده است، رشد اقتصادي 10 درصدي را تجربه كرديم و براي اولين بار بدهي‌هاي خارجي كشور را به صفر رسانديم؟ پس چه اتفاقي افتاد كه انتخابات خرداد و تير سال 84را واگذار كرديم؟و آيا از انتخابات گذشته درس‌هايي گرفتيم؟ مگر نه اينكه مسلمان از يك سوراخ نبايد دو بار گزيده شود؟
سروش فرهاديان علت باخت انتخابات سال 84 را برشمرد وگفت: اولين دليل بي عملي كساني كه انتخابات را تحريم كردند. منظور بي عملي برخي از افرادي است كه در سطح نخبگان بودند و امروز سعي مي‌كنند فعاليت‌هاي خود را آغاز كنند و بسياري هم كه فعاليت خود را آغاز كرده‌اند.
فرهاديان افزود: زماني مانند انتخابات مجلس هفتم و مجلس هشتم است كه انتخاب سه نفر از بين دو نفر است و گزينه‌اي براي انتخاب كردن نيست اما زماني بدين شكل نيست و گزينه‌هايي وجود دارند كه مي‌توانيد رو آنها اقبال داشته باشيد و كشورتان را نجات دهيد، در چنين شرايطي تحريم بي معناست.
وي ادامه داد: چه كسي به دولت نهم اجازه داد به نام مهرورزي بلايي به سر جنبش دانشجويي بياورد كه سهمگين ترين تاوان‌هاي تاريخش را بدهد، سه دانشجوي پلي تكنيك چه گناهي مرتكب شده‌اند كه بايد مدت‌ها در زندان باشند؟ اساس يك بچه‌ي 19 ساله چه مي‌تواند كند كه امنيت ملي يك كشور را زير سوال ببرد؟ و ما خود بوده‌آيم كه مجال چنين كارهايي را به دولت نهم داده‌‌ايم.
فرهاديان ادامه داد: چون برخي نخبگان خواسته‌هاي خود را تنها در خلا مي‌بينند دست به چنين حركت‌هايي يعني تحريم انتخابات مي‌زنند يعني در خلا مي‌بينند كه جامعه بايد بدين گونه يا آن گونه باشد در حالي كه بر سياست معادلات اقتصادي حاكماست يعني شما بر مبناي پولي كه در جيب داري مي‌تواني چيزي بخري نه بر مبناي چيزي كه در ذهن داري و يا نياز داري و راه حل اين است كه شما بر اساس بودجه تان زندگي را مي‌گذرانيد اما بخشي از نخبگان ما در سال 84 اين كار را نكردند. وي افزود: از طرفي اين ايراد به آن بخش از نخبگان هم كه مخالف بي عملي اند وارد بود. آنهايا دير دست به كار شدند يا فكر مي‌كردند دست به كار شده‌اند و دامنه‌ي جنبششان را گسترش ندادند و اتفاقي كه افتاد اين بود كه احمدي نژاد با آراي كم به دور دوم رود و در آنجا هم در مقابل هاشمي رفسنجاني راي بياورد.
وي افزود: نخبگان جامعه ما در شرايطي گير افتاده بودند كه دچار يك شرم و حياي روشنفكري شده بودند و توي رودروايسي روشنفكري  با خود قرار گرفته بودند و از سوي ديگر وقتي هم كه دور دوم براي هاشمي فعاليت مي‌كردند به اين فكر نمي كردند كه وقتي شما آرام آرام در بين مردم اين تفكر را تبليغ كردي كه نسبت به سرنوشت خود نبايد هيچ عملي انجام دهي و امثالهم ديگر يك شبه نمي‌تواني اين تفكر را از دل آنها خارج كني به دليل اينكه شما به ابزار رسانه‌اي دسترسي نداريد و سرعت اقشار شما پايين تر است و اين بي عملي منجر به پيروزي نيروهاي مخالف اصلاحات شد.
فرهاديان خاطرنشان كرد: موتور متحرك هر تغيير و اصلاحاتي، جنبش دانشجويي است و خصلت اصلي جنبش دانشجويي راديكال بودن آن است. اما بايد توجه داشت كه اين راديكاليسم مي‌‌تواند تيغ دو دم باشد. جنبش دانشجويي گردن جريان اصلاحات است يعني اگر نخبگان را سر و جامعه را بدنه در نظر بگيريم اين گردن است كه اين دو را به هم وصل مي‌كند و ممكن است اين تيغ دولبه بر گردن خود جنبش دانشجويي فرود آيد بدين شكل كه نيروهاي ضد اصلاحات آن قدر تلاش مي‌كنند كه به شما بگويند شما آنقدر راديكال هستيدكه روز به خود مي‌آييد كه مي‌بينيد فرسنگ‌ها از جنبش دانشجويي دور شده‌ايد و آن قدر دور شويد از جنبش اصلاحات كه يا ناي برگشت نداشته باشيد يا اينكه روي برگشت نداشته باشيد.

سروش فرهاديان دولت نهم را دولت اولين ها ناميد و گفت : اين دولت با سوابق و عملكردهايي كه برجا گذاشته است نظير مسئله كردان و روي كار آوردن وزير ۱۶۰۰ ميليارد ريالي و همچنين ورود وزير ۵شغله به كابينه دولت و … اولين ها را در طول تاريخ رياست جمهوري كشور رقم زده است و اميدواريم دانشجويان و مردم با حضور خود پاي صندوق هاي راي با نه گفتن به ادامه اين روند و تغيير مدير اجرايي كشور اولين نه را به دوران رياست جمهوري ۸ ساله در كشور گفته و به اين روند اولين ها در دولت احمدي نژاد خاتمه دهند.

از سوئی مليحه اكبري، مسئول كميته بانوان ائتلاف مردمي حاميان ميرحسين موسوي در استان مركزي در نشست زنان و دختران فعال اصلاح طلب گفت: مردمي كه در بين همه ملت‌هاي ديگر مورد احترام و اعتماد باشند و به انسان دوستي، صلح طلبي و زندگي مسالمت آميز با ديگران معروف باشند، سربلند هستند.
وي با بيان اينك مردمي سرافراز هستند كه در برابر ضايع شدن حق و حقوق خود فرياد اعتراض بلند كنند، احساس شخصيت كنند و از تملق، چاپلوسي، دورويي، رياكاري و تظاهر بپرهيزند، افزود: مردمي كه مستقل، خود اتكا، خلاق و مولد باشند و از فرصت تحصيل، اشتغال، درآمد مناسب و امكان اداره زندگي خود به صورت شرافتمندانه برخوردار باشند، سرافراز هستند.
مسئول كميته بانوان ائتلاف مردمي حاميان ميرحسين موسوي در استان مركزي گفت: كرامت انسان پايه حقوق بشر است و كرامت انسان در بودن خودش است و همين كه انسان وجود دارد، هستي او مساوي با كرامت است و بين زن و مرد بودن فرقي وجود ندارد و كرامت موهبت و لطف خدا در وجود انسان است و وقتي انسان كرامت مند است پس زنان نيز بايد از حقوق خود بهره مند باشند و اين خواسته يك ملت شرافتمند و آزاديخواه است.
مليحه اكبري با انتقاد از تبعيض‌هاي حقوقي و قانوني كه ناشي از فقدان قانون‌هاي لازم براي سعادتمندي زنان است، گفت: قانون‌هاي ما در قلمرو خانواده حامي زنان نيستند، در صورتيكه اگر به زنان در قلمرو خانواده امتيازات لازم داده شود، خانواده بيشتر از شرايط فعلي حفظ مي‌شود نه اينكه او را به يك موجود ناتوان، اسير و درجه دو در سطح خانواده تنزل دهيم.
وي با بيان اينكه انسان در يك فضا و فرهنگ باز مي‌تواند خود و هويت خود را بسازد، براي زندگي خود تصميم بگيرد و پاسخگوي اعمال خود باشد، افزود: بايد به زنان خوراك‌هاي فكري، انديشه يي و عملي داد و به آنان ياد داد فكر و صحبت كنند نه اينكه فقط مصرف كننده فكر باشند.
اكبري اظهار داشت: بايد نشريات، رسانه‌هاي ديجيتالي، تلويزيون‌هاي آزاد و NGOهاي متنوع در جامع وجود داشته باشد و همه فرصت داشته باشند در چهارچوب قانون، انديشه هاي خود را مطرح كنند.
اين فعال اصلاح طلب با بيان اينكه، اگر جوان اشتغال، دورنماي تحصيل، ازدواج، آزادي فكر، سليقه، بيان و انديشه داشته باشد، در مجموع يك جوان موفق و عالي خواهد بود، گفت: جوان براي اينكه بتواند سعادتمند زندگي كند و يك انسان شرافتمند باشد نبايد افسرده و غمگين باشد، چون با غمگين كردن زنان و جوانان و آحاد ملت خلاقيت‌ها و توانايي آنان را از بين مي‌بريم و انسان افسرده توانايي كار خلاقانه ندارد.
مسئول كميته بانوان ائتلاف مردمي حاميان موسوي استان مركزي افزود: در ايران اكنون حدود 70 درصد ورودي‌هاي دانشگاه‌ها از زنان هستند و بخش عظيمي از استادان دانشگاه‌ها از زنان هستند ولي متاسفانه در كشور وزير زن نداريم.
مليحه اكبري گفت: ميرحسين موسوي بر تك همسري و رفع تبعيض جنسيتي تاكيد دارد و از منتقدان جدي لايحه حمايت از خانواده است.
وي افزود: مهندس موسوي زنان كشور را درك مي كند، به آنها احترام مي گذارد و معتقد است در زمينه‌هاي حقوقي، اقتصادي و منزلت بخشي به زنان بايد كارهاي زيادي انجام شود.
مسئول كميته بانوان ائتلاف مردمي حاميان ميرحسين موسوي در استان مركزي با بيان اينكه مهندس موسوي شخصا موافق وزارت زنان است گفت: يقين دارم مهندس موسوي براي فراهم شدن فضاي بهتر براي آزادي زن‌ها، حل مشكلات حقوقي آنها و شركت در جامعه تلاش خواهد كرد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.