امروز امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, May 19, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



راه اندازی بخش پیوند کلیه در اراک

کد مطلب: 35488 | تاریخ ارسال: 8 دسامبر 2011 | چاپ صفحه

قائم مقام وزیر بهداشت در استان مرکزی از برنامه‌ریزی به منظور راه‌اندازی بخش پیوند کلیه در اراک در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش مرکزی دیلی ، مجید رمضانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: با راه‌اندازی این بخش اعزام بیماران به تهران و سایر استان‌ها برای انجام پیوند کلیه قطع خواهد شد.
وی تصریح کرد: طی پنج سال گذشته تعداد بیمارانی که برای درمان بیماری کلیه خود به تهران و سایر استان‌ها مراجعه می‌کردند نسبت‌ به سال‌های گذشته از روند کاهشی برخوردار بوده است.
رئیس دانشکده علوم پزشکی اراک همچنین از برنامه‌ریزی به منظور افزایش تعداد پزشکان متخصص در شهرهای استان خبر داد و بیان داشت: با افزایش تعداد پزشکان متخصص در شهرها روند اعزام بیماران به مرکز استان و یا استان‌های همجوار کاهش خواهد یافت.
رمضانی راه‌اندازی دومین دستگاه رادیوتراپی در بیمارستان آیت‌الله خوانساری را از دیگر برنامه‌های این دانشگاه عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر یک دستگاه رادیوتراپی در بیمارستان وجود دارد که با توجه به بالا بودن حجم بیماران پاسخگوی نیازها نیست.
به گفته وی با راه‌اندازی دومین دستگاه از تعداد بیماران در نوبت کاسته خواهد شد.
وی با اشاره به افتتاح کلینیک کوثر ظرف چند ماه آینده در اراک گفت: کلینیک کوثر به عنوان دومین کلینیک تخصصی و فوق‌تخصصی اراک در دو هفته آینده رسماً راه‌اندازی خواهد شد.
قائم مقام وزیر بهداشت در استان مرکزی ادامه داد: این درمانگاه در بخش‌های قلب، عفونی، اطفال، داخلی، گوش و حلق و بینی و دیگر بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی به ارائه خدمات خواهد پرداخت.
رمضانی در ادامه از راه‌اندازی دو دانشکده دندانپزشکی و توان‌بخشی در اراک خبر داد و گفت: این دو دانشکده از سال تحصیلی آینده نسبت به پذیرش دانشجو اقدام خواهند کرد.
وی با اشاره به فعالیت شش دانشکده در استان متذکر شد: از  این تعداد چهار دانشکده در اراک، یک دانشکده پرستاری در ساوه و یک دانشکده در خمین فعالیت دارند که ارتقای دو دانشکده خمین و ساوه به دانشکده علوم پزشکی به منظور تربیت نیروی انسانی مورد نیاز در سایر رشته‌ها از دیگر برنامه‌های آتی این دانشکده به شمار می‌رود.
به گفته وی در حال حاضر 32 رشته در مقاطع کاردانی، کارشناسی،‌ کارشناسی ارشد،‌ دکتری حرفه‌ای و تخصصی در استان وجود دارد که حدود دو هزار و 500 دانشجو در این رشته‌ها مشغول تحصیل هستند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.