امروز امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, May 19, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



برگزاری مراسم روز جهانی معلول در اراک

کد مطلب: 35351 | تاریخ ارسال: 4 دسامبر 2011 | چاپ صفحه

همزمان با سوم دسامبر روز جهانی معلولان مراسم گرامیداشت معلولان در اراک برگزار شد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، مدیر آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی ظهر شنبه در این مراسم گفت: در حال حاضر 30 مدرسه استثنایی در استان مرکزی به دانش آموزان استثنایی خدمترسانی می کنند.

عبدالله اسدی پور ادامه داد: از مجموع 1500 دانش آموز استثنایی در استان مرکزی 620 دانش آموز در شهرستان اراک مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه معلولیت محدودیت نیست بیان داشت: دانشآموزان استثنایی استان مرکزی با انگیزه بالا و روحیه قوی مشغول فراگیری آموزشهای لازم بوده و با تامین تجهیزات آموزشی بیشتر می توان شاهد موفقیت بیشتر دانش آموزان در عرصه های مختلف علمی و هنری بود.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی در ادامه با بیان این که معلولان بخشی از جامعه اند که باید از حقوق حقه خود برخوردار باشند افزود: نباید با نادیده گرفتن حقوق معلولین از حضور آنها در جامعه بکاهیم.

اسدی پور با بیان این که حق و حقوق معلولین باید مانند افراد عادی جامعه دیده شود گفت: مسئولین شهری و اجرایی باید در تعامل با یکدیگر ضمن رفع موانع پیش روی معلولین حضور مؤثر آنها را در جامعه تقویت کنند.

وی در بخش دیگر سخنان خود افزود: آمارها حکایت از برخورداری 10 تا 12 درصد موالید دنیا به نوعی معلولیت دارد به طوریکه 600 میلیون معلول امروز در دنیا وجود دارد.

رئیس اداره آموزه و پرورش استثنایی استان مرکزی با بیان این که تعداد معلولان ایران حدود هفت میلیون نفر است گفت: رفع موانع شهری می تواند کمک بزرگی به حضور مؤثر معلولین در جامعه کند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.