امروز امروز : چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Wednesday, May 15, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



دل نوشته های سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی

کد مطلب: 35331 | تاریخ ارسال: 2 دسامبر 2011 | چاپ صفحه

شبکه زیست محیطی استان مرکزی ضمن ارسال مطلبی با این عنوان به پایگاه خبری تحلیلی مرکزی دیلی مراتب نگرانی و اعتراض خود را مطلب مندرجه در یکی از هفته نامه های استان را به قلم […] اعلام داشته. متن این نامه عینا و البته بدون ذکر نام خبرنگار مذکور منتشر می گردد:

“دل نوشته های سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی”
طی چند روز گذشته در یکی از سایت های اطلاع رسانی استان مطلبی با عنوان سخنی با برخی تشکل های محیط زیستی / مرده ای در این قبر نیست به قلم آقای […] منتشر گردید، که نقل این سخنان از جانب یکی از دوستان قلم به دست! دل تمامی فعالین زیست محیطی استان را به دردآورد. در ابتدا تصمیم مدیران سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی به احترام تمامی اصحاب قلم و رسانه های مستقل خبری استان، سیاست سکوت و عدم پاسخ به موارد نسنجیده مطرح شده از طرف یک فرد بود، اما اظهار لطف و پیگیری فراوان همین فعالین عرصه مقدس قلم و رسانه استان که با تلاشهای خالصانه خود در عرصه های حفاظت از سلامت عمومی و حفظ محیط زیست استان دستاوردهای ارزشمندی را به یادگار نهاده اند سبب گردید تا درد و دل های خود را با قلم و کاغذ در میان نهیم. آنجا که آقای […] فرمودند:
« … برخی از گروه ها و محافل سیاست زده به اسم انجمن و تشکل مردم نهاد  با اهدافی خاص تلاش دارند که با ایجاد نگرانی و رعب و وحشت در میان مردم به مطامع مدنظر خویش دست پیدا کنند و هر از چند گاهی با انتشار مطالبی عجیب!! می کوشند مسئولان و سرمایه گذاران را به عناوین مختلف از ادامه کار منصرف نموده و امتیازاتی( مشروع یا نامشروع) برای خود ابتیاع کنند و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.»
« … با مستمسک قرار دادن موضوع آلایندگی فرضی!! در شرکت ایرالکو، همچون گذشته از آبی که با دست خویش آن را گل آلود می کنند به نفع خود ماهی بگیرند.»
« … این مجموعه قصد دارد به ادامه راه ناثواب گذشته طی طریق کند و در این زمینه نیز معمولا اتهاماتی را به ایرالکو وارد می کند که از پاسخ گفتن به این اتهامات سالها می گذرد!! مشخص نیست که این تشکل که نه در جای قاضی، نه متخصص در امور، نه نماینده مدعی العموم و نه دارای منطقی بیطرف است چگونه به خود این اجازه را می دهد که بدون بروز نمودن اطلاعات خود اینگونه نسبت به ” ایجاد احساس ناامنی ” و در پی آن ” تلقین فضای دروغ پردازی” در جامعه اقدام کند.»
همشهری عزیز! جناب آقای […] روزنامه نگار وارسته! و مستقل استان! که سالهاست در همکاری با هفته نامه […] قلم فرسایی می نماید، افتخار ما اعضای سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی استان فعالیت داوطلبانه و رایگان در حوزه محیط زیست و حفظ سلامت عمومی است، مساله ای که در آئین نامه فعالیت سازمانهای مردم نهاد نیز بر غیر سیاسی و غیر انتفاعی بودن آنها تاکید فراوان دارد و هرگونه تخطی و تخلف از آن را سبب لغو مجوز و جلوگیری از فعالیت این سازمانها توسط هیات محترم نظارت می داند. حال سوال ما از شما به عنوان یک خبرنگار مستقل! و باتجربه! که سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی استان را با عنوان «برخی از گروه ها و محافل سیاست زده که مساله ایرالکو را بدون سند و مدرک و فقط برای منافع شخصی دنبال می نمایند» می خوانید این است؟ که شما با کدام سند و مدرک چنین اتهامات سنگینی را به این بخش از جامعه وارد می نمایید؟! آیا اسناد و مدارکی از تخلف سازمانهای مردم نهاد در دست دارید؟! اگر اینچنین است چرا آنها را منتشر ننموده اید و آن اسناد را در اختیار نهادهای نظارتی قرار ندادید تا شاهد 2 دهه مظلومیت و ستم بر ایرالکو نباشیم و امروز حضرتعالی اینگونه دلسوزانه و بدون هیچ منفعتی و تنها در جهت حمایت از سرمایه گذاران دلسوز ایرالکو! عده ای از همشهریان خود را محکوم به منفعت طلبی ننمائید؟!  دوست عزیز به راستی قضاوت را به وجدان خود شما واگذار می نمائیم اما آیا به راستی ایرالکو آلاینده نبوده و نیست؟! که ما را محکوم به ایجاد حس نا امنی در جامعه و تلقین فضای دروغ پردازی علیه ایرالکو محکوم می نمایید؟! آیا صحیح است که یک مجموعه اقتصادی خصوصی برای منافع شخصی خود سلامت نیم میلیون شهروند اراکی را با خطرات عمده مواجه سازد؟! آیا مصوبات متعدد هیات های دولت پیشین، مصوبات سفرهای استانی دولت فعلی در مورد رفع سریع آلایندگی ایرالکو و تعطیلی خطوط قدیم، مصوبات کارگروه آب کشاورزی مجلس شورای اسلامی، پیگیری های دادستان های دو دهه گذشته اراک علیه ایرالکو در حمایت از سلامت نیم میلیون شهروند اراکی و همچنین سنجش های مداوم سازمان محیط زیست به ویژه در مهرماه سال جاری (به استناد اسناد موجود) که نشان از آلودگی شدید ایرالکو در خطوط قدیم داشته است، همه و همه برای ایجاد حس ناامنی و تلقین فضای دروغ پردازی در جامعه توسط این عزیزان و در کنار آن فعالین زیست محیطی و مردم بوده است؟! جناب آقای […] براستی اگر جلوی این روند غلط گرفته نشود بر خلاف آنچه که شما می فرمائید مرده ای در این قبر نیست! آیا مرده های فراوانی در این قبر نخواهند خوابید؟!!
در جای دیگری از مطالب خود اذعان داشتید که سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی در پی گیری معضلات عدیده زیست محیطی استان مثل : معضل زیست محیطی نیروگاه حرارتی شازند و قطع درختان شهری و غیره کوتاهی نموده اند و فقط در اقدامات نمادین اقدام به پاکسازی زباله های طبیعت نموده اند! آیا می دانید طبق قوانین حوزه سازمانهای مردم نهاد هدف و وظیفه اصلی سازمانهای مردم نهاد نشر آگاهی و فرهنگ سازی در جامعه است؟! و وظیفه برخورد و پیگیری معضلات زیست محیطی صنایع و برخورد با قطع درختان شهری و هزاران معضل دیگر در این حوزه به عهده نهادها و دستگاههای دیگری است و نه سازمانهای مردم نهاد؟! آیا می دانید اعضای سازمانهای مردم نهاد که شما آنها را «سیاست زده و منفعت طلب» می نامید فقط تعدادی از شهروندان این شهر و همشهریان شما هستند که بدون هیچ منت و توقعی آبروی خود را صرف پیگیری معضلات زیست محیطی این شهر نموده اند؟ آیا اولین و تنها شکوائیه ارائه شده علیه معضلات زیست محیطی نیروگاه حرارتی شازند از طرف همین سازمانهای مردم نهاد که نه بودجه و نه اختیارات قانونی داشتند نبود؟! آیا می دانید پیگیری های انجام شده در مورد قطع درختان شهری توسط همین شهروندان در دوره مدیریت شهردار پیشین سبب جریمه های سنگین مالی شهرداری اراک توسط دادستان اراک گردید؟ آری! به راستی ما وظیفه خود را درست انجام نداده ایم چراکه اگر همه کار خود را درست انجام می دادند هم اکنون اراک ما یکی از 7 شهر آلوده کشور نبود! و خود را شرمنده چشمان اشکبار کودکان سرطانی شهر خود نمی دیدیم! ولی افسوس که اختیارات سازمانهای مردم نهاد در حد فرهنگ سازی به منظور حفظ محیط زیست و جمع آوری زباله های طبیعت محدود است و به خاطر انجام صحیح این یک وظیفه نیز!! از طرف یکی از فعالین! رسانه ای استان مورد هجمه قرار می گیریم!! ای کاش و ای کاش ما نیز اختیارات قانونی و امکانات لازم برای برخورد و رفع معضلات زیست محیطی استان را داشتیم تا مجبور نباشیم برای تامین هزینه های اقامه دعوی و هزینه های کارشناسی در محاکم قضایی علیه افرادی که منافع اقتصادی خود را بر سلامت کودکان معصوم اراکی ارجح می دانند از اعضای جوان و اکثرا دانشجوی خود حق عضویت بگیریم! ای کاش و هزاران ای کاش دیگر!!
جناب آقای […] روزنامه نگار مستقل! و وارسته! ما اعضای سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی استان با احترام کامل به شغل مقدس حضرتعالی اعلام می نماییم که آمادگی داریم در حضور اصحاب رسانه استان (که ما آنان را قضات امینی می دانیم) کلیه اسناد مالی و مدارک ناشی از پیگیری معضلات زیست محیطی خود را در معرض قضاوت سایر شهروندان قرار دهیم تا مشخص شود واقعیت ماجرا چیست و با پیگیری های انجام شده منفعت چه کسانی به خطر افتاده؟
جناب آقای […]! در پایان دل نوشته های خود به نشانه احترام، سر تعظیم در مقابل تمامی روزنامه نگاران و اصحاب رسانه ای فرود می آوریم که براستی اگر پیگیری های عاشقانه و دلسوزانه آنها در کنار سایر شهروندان اراکی طی چند سال گذشته نبود امروز شرمنده آیندگان خود بودیم!
… به امید روزی که همه در محضر قضاوت الهی سربلند و پیروز باشیم.
شبکه زیست محیطی استان مرکزی

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.