امروز امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, May 19, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



استقرار اکیپ بازرسان بهداشتی در سه نقطه از شهر اراک

کد مطلب: 35310 | تاریخ ارسال: 1 دسامبر 2011 | چاپ صفحه

رئیس شبکه دامپزشکی اراک گفت: این اداره در ایام عاشورا و تاسوعای حسینی گروه‌های ناظرین ذبح شرعی و بازرسان بهداشتی را در سه نقطه از مرکز شهر اراک مستقر خواهد کرد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، سیروس  سلمان‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی و افزایش ذبح دام قربانی در هیئت‌های مذهبی می‌طلبد مردم در خرید دام‌ها از سلامت دام اطمینان حاصل کنند.
وی تصریح کرد: دامپزشکی اراک در راستای وظایف خود که همانا تامین سلامت غذایی است، در ایام عاشورا و تاسوعای حسینی گروه‌های ناظرین ذبح شرعی و بازرسین بهداشتی را در سه نقطه از مرکز شهر اراک مستقر خواهد کرد.
رئیس شبکه دامپزشکی اراک ادامه داد: از این تعداد دو اکیپ‌ به صورت ثابت در شبکه دامپزشکی اراک و کشتارگاه دام و یک اکیپ به صورت سیار به کار گرفته شده‌اند.
سلمان‌نژاد با بیان اینکه این اکیپ‌ها مردم را در نظارت بر کشتار و گوشت استحصال شده یاری می‌رسانند، گفت: از آنجا که در این ایام میزان تماس افراد با دام،‌ لاشه و ترشحات آن افزایش می‌یابد مردم باید از سلامت کامل دام مطمئن شوند.
وی با اشاره به نکات قابل توجه در انتخاب دام بیان داشت: مردم باید قبل از خرید دام از سلامت ظاهری دام اطمینان داشته و توجه داشته باشند که دام هیچگونه علائم ظاهری بیماری از قبیل لاغری، بیماری‌‌های پوستی، وجود کنه روی بدن دام، تب، ریزش آب و ترشحات چرکی از بینی و چشم نداشته باشد.
رئیس شبکه دامپزشکی اراک با بیان اینکه رنگ لاشه و گوشت سالم باید قرمز روشن و متمایل به صورتی بوده و فاقد بوی غیر طبیعی باشد، افزود:  استفاده از دستکش و ماسک برای ذبح دام و آماده‌سازی گوشت ضروریست.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.