امروز امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, May 19, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



برگزاری سمپوزیوم سلول‌های بنیادی در اراک

کد مطلب: 35299 | تاریخ ارسال: 1 دسامبر 2011 | چاپ صفحه

سمپوزیوم سلول‌های بنیادی به همت بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک و با همکاری پژوهشکده رویان و دانشگاه علوم پزشکی اراک در پردیس دانشگاه علوم پزشکی این شهر برگزار شد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، دکتر داوود حکمت‌پور مدیر امور تحقیقات و اطلاع‌رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک در این سمپوزیوم گفت: کاربرد تکنولوژی سلول‌های بنیادی امروزه گسترش بسیاری در حوزه درمان بیماری‌ها پیدا کرده است.

وی افزود: امروزه بانوان بارداری که بیش از 35 سال سن داشته و نگران تولد کودکان ناهنجار هستند می‌توانند قبل از بارداری از طریق سلول درمانی از سلامت جنین مطمئن شوند.

حکمت‌پور همچنین با اشاره به امکان جلوگیری از ابتلای جنین مادران مبتلا به سرطان سینه به این بیماری با استفاده از سلول درمانی افزود: امروزه بسیاری از ناهنجاری‌ها از طریق انجام مطالعات ژنتیکی بر روی سلول‌های بنیادی قابل شناسایی است.

وی گفت: برای اولین بار در خاورمیانه اولین شبیه‌سازی در ایران انجام شد و امروزه می‌توان حیوانات در حال انقراض را از طریق به کارگیری این تکنولوژی از خطر انقراض نجات داد.

حکمت‌پور با تأکید براینکه تکنولوژی شبیه‌سازی در ایران بومی شده است افزود: هم‌اکنون در حال تولید داروهای نوترکیب از شیر حیوانات هستیم.

وی اظهار کرد: برخی از داروها از جمله داروی سکته مغزی را می‌توان در حوزه داروهای نوترکیب تولید کرد و امیدواریم این توانمندی با توانمندی‌های موجود داروسازی کشور پیوند خورده و موجبات رشد هرچه بیشتر ایران در تولید داروهای مختلف فراهم شود.

گفتنی است، دکتر محمدحسین نصراصفهانی، دکتر فرنوش جعفرپور، دکتر عبدالحسین شاهوردی، دکتر لیلا عرب، دکتر زهرا عروجی، وجیهه عسگری و محسن مسلمی در این سمپوزیوم به ارائه مطالب گوناگونی در حوزه مباحث مرتبط با همایش پرداختند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.