امروز امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, May 19, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی


پيام هاي قيام امام حسين(ع)

پيام هاي قيام امام حسين(ع)

کد مطلب: 35268 | تاریخ ارسال: 30 نوامبر 2011 | چاپ صفحه

قيام امام حسين(ع) علاوه بر اينكه در بين مسلمانان منشأحركت‌هاي انقلابي و مبارزه با ظلم و ستم بوده است، در بين ساير ملل نيز همواره مورد اقتداء و پيروي قرار گرفته بطوري كه گاندي رهبر استقلال طلب هند مي گويد: من به حسين مسلمانان اقتدا كردم.

انقلاب و قيام بزرگ امام حسين(ع) بعنوان يك حركت و جنبش بي‌نظير در طول اعصار و در صفحات تاريخ بشريت از درخشندگي و تلألؤ ويژه اي برخوردار بوده و همواره چراغ هدايت و كشتي نجات براي رهجويان طريق حق و حقيقت وده است و براستي تفسير حديث شريف رسول اكرم(ص) كه مي‌فرمايند: «ان الحسين مصباح الهدي و سفينه النجاه»كاملاً آشكار و قابل فهم است.
قيام امام حسين(ع) علاوه بر اينكه در بين مسلمانان منشأحركت‌هاي انقلابي و مبارزه با ظلم و ستم بوده است، در بين ساير ملل نيز همواره مورد اقتداء و پيروي قرار گرفته بطوري كه گاندي رهبر استقلال طلب هند مي گويد: من به حسين مسلمانان اقتدا كردم.
قيام امام حسين(ع) يك جرأت و جسارت را به تمامي آزاديخواهان هديه داد كه بايد بر عليه ظلم و ستم در هر زمان و با هر شرايط قيام كرد و در جهت نابودي طاغوت و حكومت‌هاي طاغوتي و حكومت‌ها ي طاغوتي از هيچ اقدامي فرو گذار نكرد و در اين راه بايد تا آنجا پيش رفت كه بساط ظلم و ستم را كاملاً از روي زمين برچيد.
قيام امام حسين(ع) هزينه حركت ضد ظلم را تا آنجا پيش مي برد كه بايد در اين راه از همه هستي و اقرباء و نزديكان مايه گذاشت و تا شهادت پيش رفت و ذره اي ترس و نگراني در خود راه نداد. قيام امام حسين(ع) درس بزرگي به بشريت داد كه مردن با عزت از زندگي زيربار ذلت و تحت لواي طاغوت و طاغوتيان بهتر است و نبايد انسان مؤمن و آزاده در هيچ شرايطي زير بار ظلم و طاغوت برود و زندگي خفت بار دنيا را به خاطر ترس از مرگ در زير چتر طاغوت بپذيرد. قيام امام حسين(ع) پيام ديگري نيز داشت و آن در موقع خطر است كه اخيراً مورد تأكيد مقام معظم رهبري نيز قرار گرفت و آن پيامي جاويدان است كه همواره درس رهايي از ظلم و ستم را به آزاديخواهان داده است. قيام امام حسين(ع) درس خلوص و بندگي و كسب رضاي خداوندي را به همه جهانيان ابلاغ كرد و زمزمه «الهي رضاًبرضائك و تسليماً لِامرك» را سرسلسله تمام معارف ديني قرار داد كه در هر زمان بايد تسليم رضاي خدا شد، اگر چه در اين راه مصيبت‌هاي فراوان در پيش روي انسان باشد.
قيام امام حسين (ع) پيام امر به معروف و نهي از منكر را به آحاد بشر ابلاغ كرد و در هر زمان بايد اين فريضه‌ي الهي مورد توجه تمام مردم قرار گيرد كه راز سلامت و امنيت جامعه در گرو اين فريضه‌ي ديني است.
قيام امام حسين(ع) درس بزرگي به بشريت داد كه بايد در جهت رسوايي باطل و تبليغ عليه طاغوتيان و طرفداري از حق و فضايل و خوبيها از هيچ كوشش و اقدامي فرو گذار نكرد.
قيام امام حسين(ع) پيام تبليغ فريضه‌ي نماز و توجه جدي به اين «ستوندين» داشت كه بايد اين فريضه در هر شرايط بپا داشته شود و نماز ظهر عاشوراي امام حسين(ع) با آن شرايط سخت جنگي هنوز هم مورد شگفتي نويسندگان و انديشمندان قرار گرفته است.
و بالاخره قيام امام حسين(ع) پيام بزرگ ديگري داشت كه بايد براي تشكيل حكومت اسلامي و حاكميت حق با تمام توان و امكانات قدم برداشت و در جهت تحقق آن از تمام عِدّه و عُدّه بهره جست.
اما قيام امام خميني(ره) دقيقاً به تأسي از قيام كربلاء بود و راه و روش و شروع حركت انقلابي امام راحل در محرم سال 42 و يا اينكه اوج حركت حماسي و قيام شكوهمند مردم ايران به رهبري امام عزيز از محرم سال 57 اوج گرفت و هر روز بر سيل جمعيت افزوده شد تا اينكه در 22 بهمن سال 57 قيام مردم به بار نشست و حكومت طاغوت و طاغوتيان برچيده شد و امام راحل به همين خاطر است كه مي فرمايد: محرم و صفر است كه اسلام را زنده نگهداشته است و دليل آن تأسي مردم خداجوي ايران اسلامي به سالار شهيدان حضرت امام حسين(ع) بود و رهبري اين انقلاب بزرگ نيز در اين باره تأكيد دارند كه «با خداي خويش عهد نموده ايم كه دنباله رو امام خود سيدالشهداء (ع) باشيم» و اين نشان از آن دارد كه انقلاب اسلامي ايران در يك كلمه به پيروزي از روش قيام امام حسين(ع) به نتيجه رسيد و به تعبير مقام معظم رهبري آخرين بركت قيام امام حسين(ع) همين انقلاب اسلامي ايران است وعصاره سخن اينكه امام عزيز مي فرمايند: انقلاب ما برگرفته شده از نهضت عاشورا است.

نوشته : حاج ابوالفضل فخرالاسلام- مدرس سياسي استان

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.