امروز امروز : سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Tuesday, May 14, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



برگزاری همایش تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر بیداری کشورهای عربی

کد مطلب: 34664 | تاریخ ارسال: 25 نوامبر 2011 | چاپ صفحه

دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اراک همایش تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر بیداری کشورهای عربی را برگزار کرد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)-منطقه مرکزی در این همایش که با همت انجمن علمی ارتباطات دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اراک، در این دانشگاه برگزار شد، حسن اردستانی از اساتید این دانشگاه گفت: شبکه‌های موثر اجتماعی در کشور ما فیلتر هستند و چون ما به این شبکه‌ها دسترسی نداریم متوجه تأثیر بسیار بالای این شبکه‌ها نیستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در کشورهای در حال توسعه به این شبکه‌ها از دید یک تهدید نگاه می‌شود، به بیان ویژگی‌های اینگونه شبکه‌ها پرداخت و تصریح کرد: ازجمله ویژگی‌های اینگونه شبکه‌ها ابعاد بین‌المللی داشتن، مستدام وهمیشگی بودن کم‌هزینه بودن، غیرقابل برآورد بودن تعداد اعضا، نظارت‌پذیر نبودن، جوانگرا بودن، کاهش قدرت احزاب و کاهش قدرت حاکمیت بر شهروندان است.

اردستانی اظهار کرد: فعالیت شبکه الجزیره و شبکه‌های سایبری باعث افزایش آگاهی مردم عرب منطقه شده است ولی الجزیره به تنهایی قادر به ایجاد یک حرکت اجتماعی علیه حاکمیت یک کشور نیست.

وی ادامه داد: در تحولات کشور مصر حاکمیت این کشور با ممانعت از پخش الجزیره و فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی تلاش کرد که این حرکت‌ها را کنترل کند ولی به دلیل زیرساخت‌های ارتباطی مصر و پخش الجزیره در این کشور توسط کشورهای همسایه در این کار موفق نشد، اما لیبی توانست از تجربیات مصر و تونس استفاده کند و با توجه به فقر زیرساخت‌های ارتباطی، که در این کشور وجود داشت حاکمیت توانست کمی سرنگونی خود را به تأخیر بیندازد.

اردستانی افزود: بحرین کشوری بسیار کوچک است که زیرساخت‌های ارتباطی پیشرفته‌ای دارد و به احتمال زیاد کشور بعدی خواهد بود که ملت آن حاکمیت خود را سرنگون می‌کنند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.