امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی


مصاحبه صریح با شهردار قبلی آستانه

مصاحبه صریح با شهردار قبلی آستانه

کد مطلب: 32888 | تاریخ ارسال: 24 اکتبر 2011 | چاپ صفحه

داود بختیاری مدت 16 ماه در کسوت سرپرستی و شهردار، مدیریت شهرداری آستانه را به عهده داشته است که اخیراً با مخالفت 3 عضو از 5 عضو شورای اسلامی شهر مواجه گردید و نسبت به مدیریت وی در شهرداری خاتمه داده شد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از وبلاگ ” نامه شهرستان شازند ” ، وی فردی خوش برخورد بوده و بخوبی وارد سخن می شود و محکم از مدیریت خود در شهرداری دفاع میکند. در عین حال گلایه و انتقاد خود را از پاره ای از روش های افرادی که عملکرد او را در شهر به انگیزه های متفاوت نادیده انگاشته پنهان نمی کند و اسنادی را ارائه  میدهد که حاوی امضاء جمعی از شهروندان آستانه مبنی بر رضایت از عملکرد وی در دوره مدیریت او می باشد .

وبلاگ شازند در این باره با او گفتگویی صریح انجام داده که در ادامه مطلب می آید :

س:آقای بختیاری شما اخیراً با نظر شورای شهر نسبت به مدیریت خود خاتمه داده اید علت آن چه بوده است ؟

ج: به نظر میرسد شوراي محترم اسلامي شهر آستانه  با توجه به ماده 3 قانون مطبوعات به صورت مستند و مستدل   نسبت به پاسخ این سوال اقدام نمایند. با این وجود اینجانب مدت 3 ماه از طرف شورای اسلامی شهر با سه رای موافق  بعنوان سرپرست انتخاب شده  با وجود رضایتمندی شورا پس از مدت سه ماه بعنوان شهردار با 5 رای موافق منتخب گردیده و مدت 16 ماه نهایت تلاش خود را در حد اعتبارات و توان شهرداری ابراز نموده به نظرنمی رسد دلیلی از طرف شورای اسلامی شهر وجود داشته باشد که دارای وجاهت قانونی بوده و به مدیریت اینجانب خاتمه داده باشد.

س:در مدت صدارت خود چه اقداماتی در این شهر انجام داده اید ؟

ج:اقداماتی از قبیل تهیه کردن سیستم زباله شهری به صورت خرید خودرو از نوع پرس کن و 31 عدد سطل زباله که نصب آنها اخیراً در شهر آغاز گردیده است.

 در زمینه توسعه فضای سبز آستانه مبادرت به ایجاد پارک به وسعت حدود 1500 متر مربع در محل شهرک جهاد که مورد رضایتمندی ساکنان محل گردیده است.

احداث پارکینگ با ظرفیت حدود 400 خودرو برای زائران امامزادگان، خریدیکدستگاه پژو 405، پیگیری جایگاه CNG تا مرحله اتمام کار و شروع فعالیت که جای تشکر از مدیریت محترم  شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان دارد.

 انجام طرح مطالعاتی پیرامون میدان ورودی شهر مقابل بهشت  زهرا و دوباند کندرو سمت لاین چپ و راست خیابان کمربندی آستانه توسط شرکت رودان،نصب و راه اندازی یک دستگاه چرخ و فلک در محوطه بازی مقابل زیارتگاه، لکه گیری و پخش آسفالت معابر و خیابانهای سطح شهر، تکمیل ساختمان جدید شهرداری تا انجام مرحله سفت کاری و شروع به نماکاری با مساحت 3000 متر مربع واستفاده از طرح مشاور جهت زیبا سازی و نما ی ساختمان، طرح مطالعاتی جداسازی آب فضای سبز از آب شرب شهری، مشارکت در کارگاه اشتراکی دانه بندی شن و ماسه و اختصاص 5/10٪ سهم به شهرداری آستانه در حومه پل دوآب که در حال تولید و بهره برداری است، فروش بیل مکانیکی قبلی و اختصاص مبلغ مازاد بر مبلغ  فروش جهت تبدیل به احسن آن که بدلیل عدم تولید فعلی شرکت هپکو فعلا خریداری نگردیده است.

 انجام عقد مناقصه پیرامون بلوار نمودن کمربندی آستانه، خرید و تملک اراضی زراعی، مسکونی، تجاری از مقابل بهشت زهرا تا ابتدای خیابان شهید بهشتی به منظور تعریض جاده به دو بانده و سپس در اختیار اداره محترم راه و ترابری، رنگ آمیزی بلوار و وردی و مبلمان شهری، جدول گذاری چندین کوچه در سطح شهر، انعقاد قرارداد ده ساله با بخش خصوصی جهت دایر نمودن شهربازی در پارک حرم فاز 3 و ایجاد تعهد مبنی بر افزایش سالیانه تا 4 وسیله بازی .

در دوره مدیریت شما سه شبنامه علیه شما و رئیس شورای شهر آستانه منتشر شده چندین عکس از نارسائی های شهری در آنها چاپ شده در این باره نظر شما چیه ؟

شبنامه فاقد وجاهت قانونی میباشد چنانچه احدی اعتراضی دارد می تواند به شهرداری مراجعه نموده، در صورت عدم توجه شهرداری به درخواست مکتوب وی مستند و مدلل از طریق مطبوعات برابر مقررات اقدام نماید با این وجود بنده با بخشی از مطالب مندرج در آنها موافق هستم مثلا کف جداول از قبل از دوره مدیریت من خراب بوده و نیاز به کف کشی دارد. نسبت به تامین اعتبار آن اقدام شده و مدت زمانی را به خود اختصاص میدهد.

یا مثلاً لکه گیری آسفالت سطح شهر که حدود 2 ماه در آن وقفه ایجاد گردیده و آن هم به دلیل محدودیت ایجاد شده بموجب مجوز شورای محترم بوده که سالهای قبل 9 ماه مجوز پخت کارخانه آسفالت صادر گردیده ولی در زمان مدیریت بنده به یک ماه تقلیل یافته و با توجه به رعایت تشریفات قانونی هیچ اپراتوری حاضر به انعقاد قرارداد نگردیده است .

با این وجود نیاز به شبنامه نبوده درب اطاق بنده به روی همه باز و پاسخگو بوده ام لذا افراد مغرض اقدام به چنین اعمالی می کنند .

در دوره مدیریت شما مبلغ 190 میلیون ریال بابت کاهش عرض مفید یک خیابان پرداخت  گردیده و شهرداری متضرر شده،موضوع چیه ؟

در زمان شهردار قبلی و به هنگام تبدیل طرح هادی شهر آستانه به طرح جامع، یک خیابان 12 متری با کاهش عرض،به 6 متری تبدیل گردیده است که چنین اقدامی در هیچ کجای دنیا مسبوق به سابقه نیست.

پس از کاهش عرض خیابان! مالک زمین از 240 متر برگشتی 120 متر آنرا به فروش رسانیده است. خریدار تقاضای صدور پروانه احداث بنا با بر کوچه 6 متری داشته،تا مرحله محاسبه عوارض دستور صادر گردیده است. در همان کوچه قبلاً پروانه برای شهروندان بر کوچه 12 متری صادر گردیده است مراتب مورد اعتراض آنها قرار گرفته موضوع در کمیسیون موضوع ماده 5 مطرح و کوچه مجدداً به 12 متری تبدیل گردیده است. پس از استعلام از دفتر امور شهری به ناچار نسبت به پرداخت خسارت قانونی اقدام نموده در حالیکه اگر از ابتدا در زمان صدور پروانه عملیات تفکیک طبق ماده 101 قانون شهرداری صورت گرفته بود چنین خسارتی را شهرداری هرگز متحمل نمی گردید.

در پایان از شهروندان محترم شهر آستانه نهایت تقدیر و تشکر را داشته که در زمان مدیریت اینجانب همکاری لازم را بذل عنایت فرموده اند و چنانچه بیشتر از وضعیت موجود سعادت انجام خدمات رسانی به این عزیزان را نداشته ام عذرخواهی می نمایم .

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.