امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



گزارش عملکرد سازمان بازرگانی استان مرکزی

کد مطلب: 322 | تاریخ ارسال: 29 آوریل 2009 | چاپ صفحه

رئیس سازمان بازرگانی استان مرکزی: در نوروز امسال با اجرای برنامه‌ریزی‌هایی که از ابتدای مهرماه سال گذشته انجام شد، توانستیم رضایت عمومی را در زمینه توزیع میوه و کنترل بازار کسب کنیم.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، اصغرعالیخانی درنشست مطبوعاتی با خبرنگاران در اراک، افزود: سازمان بازرگانی به عنوان متولی کنترل و تنظیم بازار در مقاطع حساس سال، به منظور حمایت از اقشار آسیب پذیر وکمک به مردم نظارت خود را بطور ویژه بر بازار اعمال می‌کند.

وی افزود: در نوروز امسال 1800 تن پرتقال، 913 تن سیب و 21 تن نارنگی در بیش از یکصد نقطه از استان توزیع شد که 11 مرکز ثابت و 5 مرکز سیار آن به شهر اراک اختصاص داشت.

عالیخانی با بیان اینکه یکی از اقدامات کنترلی این سازمان برپایی نمایشگاه‌های بهاره و پائیزه است، گفت: امسال نمایشگاه بهاره را با رعایت دو نکته، کیفیت و قیمت مناسب برگزار کردیم؛ همچنین طرح نظارتی سازمان را با حضور 105 ناظر و 1300 گشت ویژه به اجرا در آورده‌ایم که اغلب این گشت‌ها بطور مشترک با دامپزشکی، مرکز بهداشت و سازمان پایانه‌های حمل ونقل انجام شد.

رئیس سازمان بازرگانی استان مرکزی افزود: در ایام نوروز 593 مورد گزارش از طرف شهروندان داشتیم که 588 مورد آن قابل پیگیری بود و از این تعداد 560 مورد آن بررسی شد؛ باقیمانده گزارشات نیز به کارشناسی و استعلام نیاز داشت که در حال انجام است.

عالیخانی در ادامه افزود: درمجموع بیش از 14 هزار واحد اعم از صنفی، تولیدی و خدماتی مورد بازرسی قرار گرفت و در این زمینه یک‌هزار و300 واحد متخلف شناسایی و به هیات‌های رسیدگی به تخلفات صنفی و اداره تعزیرات معرفی شدند.

رئیس سازمان بازرگانی استان مرکزی، صادرات 678 میلیون دلار کالا با رشد 17 درصدی به کشورهای اروپایی، آسیایی وآفریقایی، ثبت 8164 فقره سفارش ورود کالا با رشد 14درصدی، صدور 106 فقره کارت بازرگانی با رشد 12 درصدی و تمدید 255 فقره کارت بازرگانی با رشد 18 درصدی نسبت به سال 86 را از دستاوردهای سازمان بازرگانی در سال گذشته عنوان کرد و افزود: در راستای اجرای سیاست‌های حمایتی وزارت بازرگانی در سال 87، پرونده 46 صادرکننده بررسی و در مجموع 420 میلیون تومان جایزه به صادرکنندگان استان تعلق گرفت.

وی در ریشه‌یابی معضل تورم، با بیان اینکه برداشت‌ها و نگاه‌ها به موضوع اصلاح الگوی مصرف سطحی است، گفت: برداشت‌ها از این موضوع باید بسیار عمیق‌تر و اندیشمندانه تر باشد و ما در سازمان بازرگانی استان سعی داریم با برنامه‌ریزی درست و اصولی، به اهداف تعیین شده برای این طرح دست یابیم.

به گزارش ایسنا، اصغری معاون بازرگانی خارجی سازمان بازرگانی استان مرکزی هم در این جلسه توسعه تجارت الکترونیک، بهره‌گیری از فناوری نوین در تجارت خارجی، تنوع بخشی به بازارهای صادراتی و تشکیل 10 میز تجاری از 10 کشور بر اساس اولویت‌های صادرات غیرنفتی و چندین برنامه دیگر را از جمله برنامه‌های راهبردی سازمان توسعه تجارت و معاونت بازرگانی خارجی سازمان بازرگانی عنوان کرد و افزود: تمام این موارد با محوریت بخش خصوصی اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های سازمان بازرگانی استان، برگزاری دوره‌هاتی آمورشی در زمینه تجارت بین الملل برای تولیدگکنندگان، تجار و صادرکنندگان است.

معاون بازرگانی داخلی سازمان بازرگانی استان مرکزی هم در این جلسه، سطح بهره‌وری و جلوگیری از تخلفات اقتصادی، بررسی مشکلات اصناف و ساماندهی اتحادیه‌های صنفی با برگزاری کمیسیون‌های نظارت، ارتقاء سطح کیفی دانش اصناف، حمایت از اقشار آسیب پذیر و جلوگیری از توزیع سوخت خارج از شبکه را از برنامه‌های این معاونت برای ایجاد ثبات در بازار عنوان کرد.

عزیز‌الله صدیقی با اشاره به اینکه این معاونت آمادگی دارد در بخش ایجاد کارگاه‌های متمرکز و نیمه متمرکز تسهیلات اعطا کند، گفت: در سال گذشته 81 دوره آموزشی روستایی و شهری برای بافندگان برگزار شده است.

حسنی معاون بازرسی و نظارت سازمان بازرگانی استان مرکزی در این نشست با تاکید بر اینکه رسیدگی به گزارش‌های مردمی در این سازمان در حال حاضر در عرض 15 دقیقه انجام می‌شود گفت: در سال 87 66هزار مورد، بازرسی انجام شده که نسبت به سال قبل‌ت 132 درصد رشد نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در راستای رسیدگی به پرونده‌های مهم در سال گذشته 184 مورد بازرسی انجام شده و 42 پرونده مهم به ارزش 38 میلیارد و496 میلیون و96 هزار ریال تشکیل شده است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان بازرگانی استان مرکزی افزود: این پرونده‌ها عمدتا در بخش واحدهای تولیدی، صنعتی و شرکت‌ها بوده که برای صدور حکم به مراجع مربوطه ارسال شده است.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.